peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56476 Jäsentä
158583 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Käyttökokemukset Samsung Galaxy A80

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 262
1/5

Käyttökokemukset Samsung Galaxy A80

A80 Yhteisö.png

Tässä ketjussa jaetaan käyttökokemuksia Samsung Galaxy A80 -puhelimesta. Jos mietit tällaisen hankintaa niin tässä ketjussa voit myös kysyä puhelimen jo hankkineilta tai siitä muutoin tietäviltä lisätietoja, ennen kuin teet ostopäätöksesi.

Tilaa Samsung Galaxy A80 verkkokaupastamme.

Lue myös:

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
4 vastausta
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2016
Kirjoituksia: 14
2/5

Vs: Käyttökokemukset Samsung Galaxy A80

Vähän Samsung Galaxy A80 ensikokemuksia.

Edellinen puhelimeni oli/on Samsung Galaxy A50 (työsuhdepuhelin) ja sitä ennen käytössäni oli hetken IPhone X. Muutenkin on pitkähkö kokemus Applen luureista.

Ensivaikutelma puhelimesta: 6,7” näyttö ei tuntunut kovin paljon isommalta kuin mitä A50 puhelimen 6,4” näyttö. Puhelin tuntui käteen yllättävän tukevalta, tosin puhelimen reunat tuntuivat vähän liukkaalta käteen. Ensimmäinen lisävarusteosto puhelimeen olikin suojakuoret. Itse käyttöönotto sujui mutkattomasti, kun puhelin toimii samalla tavalla kuin edellinen A50 puhelin. Johtunee tosiaan siitä kun käyttöjärjestelmä on sama molemmissa. Näyttö on kirkas ja selkeä. Kirkkaassa auringonvalossakin näkyy näytöstä hyvin.

Ensimmäisten asioiden joukossa testasin kameraa, että miten tämä uusi kääntyvä kamera toimii. Hiukan arveluttaa, kun kamera on kääntyvä, että miten kauan se toimii. Kääntö toimii kuitenkin hyvin ja on yllättävän nopea. Kuvan laatu on hyvä, 48 megapikseliä. Otettua kuvaa pystyy suurentamaan paljon näytöllä. Kirkkaassa valossa tulee hyviä kuvia, hämärä/ pimeäkuvausta en ole vielä testannut.  Aikaisemmissa puhelimissani on ollut erillinen korvakaiutin, tässä puhelimessa ääni tulee / heijastuu lasin läpi, että erillistä kaiutinta ei näy. Äänen laadusta olen positiivisesti yllättynyt, kuulostaa hyvältä.

Testi jatkuu ja lisää kokemuksia karttuu koko ajan.  Laitan sitten pidemmästi kommentteja kun olen testaillut muutaman viikon tositoimissa... Käytän tätä siis sekä työ- että vapaa-ajan puhelimena, koska töissä puhelimen kesto ja toimivuus tulee ainakin kokeiltua kunnolla 😊

Ohessa muutama kuva. Puhelimesta otetut kuvat on vielä otettu A50:llä, loput kaksi tällä kasikymppisellä. Muutin kuvat heic->jpg, koska en ollut aivan varma toimiiko ensinmainitut yhteisössä. On saattanut kärsiä hiukan laatu muunnoksessa..

yhteisö.jpg

yhteisö1.jpg

yhteisö2.jpg

yhteisö4.jpg

yhteisö3.jpg

Edit ReOlivia: Upotettu kuvat viestiin

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎18-07-2019
Kirjoituksia: 3
3/5

Tässä alkufiiliksiä puhelimesta.

Odotin puhelimelta aika paljon, ja alkuun olinkin hyvin innoissani. Sain puhelimen siis eilen käteeni ja otinkin sen käyttöön heti. Puhelin sai tehtyä aika nopeasti tarvittavat päivitykset jne. ja pääsin tutkimaan sen sisältöä. Näytön koko, 6.7”, on todella kiva asia tässä puhelimessa. Olen kuullut, että monen mielestä puhelin on raskas, mutta mielestäni se ei ole liian raskas. Puhelin on aika iso, joten kyllä sillä hieman painoa sen puolesta onkin.

Kameraa testailin hieman ja olen aika innoissani siitä, kuvien laatu vaikutti todella hyvältä. Pitää opetella selfieiden ottoa, jotta saa etukamerankin testattua. Toki olen hieman huolissani kameran kestävyydestä, mutta kun en niin paljon itseäni kuvaa, niin ehkä se kestää.

Testasin myös hieman jo kuulokkeita ja olen positiivisesti yllättynyt äänenlaadusta. Ne eivät täysin estä taustamelua, mutta mielestäni niin hyvin, että itseäni ei häirinnyt yhtään vaikka ihmiset puhuivat ympärilläni kuunnellessani musiikkia. Miinusta tulee siitä,ettei puhelimen mukana tullut kokovaihtoehtoja kuulokkeiden ”pehmusteista”. Kuulokkeissa oli jo kiinni yhdet, minulle ne olivat juuri sopivat, mutta näin ei varmastikaan ole kaikille.

Puhelin siis vaikutti hyvin toimivalta ja mielestäni laadukkaalta. Mutta, olen hieman hämmentynyt puhelun äänenlaadusta. Soitin eilen illalla siskolleni ja hämmästyin kuinka hänen ääni oli todella matala ja kaikuva eikä siis ollut kaiutin päällä. Säädin äänenvoimakkuutta, mutta se ei auttanut. Mieheni sanoi, että kuulostaa kun siskoni olisi jossakin tynnyrissä. Sitten laitoin kaiuttimen päälle ja ääni oli täysin kirkas. Näinköhän puhelimessani on jotkin säädöt pielessä tai sitten se vain on tuollainen. Näytön yläosassahan ei ole erillistä kuuloketta eli puhelin tuottaa äänen tnäytön läpi tapahtuvasta värähtelystä. Tästä en kovinkaan paljon tiedä, mutta ei se ainakaan minusta hyvältä kuulosta ellei puhu koko ajan kaiutin päällä. Tätä on selvitettävä vielä enemmän kyllä. Säädin tänään vielä äänenlaatua, eli valitsin asetukset – äänet ja värinä – äänen lisäasetukset – äänenlaatu ja tehosteet – adapt sound. Tuossa on valmiina valittu oletus, mutta muissa vaihtoehdoissa oli 30-60 vuotiaat, joten valitsin sen. Tämä ei kuitenkaan auttanut ääneen yhtään. 

Laitan 3 viikon päästä enemmän arviota kun olen puhelinta päässyt käyttämään tositoimissa.

Palaan asiaan pian!

20190812_140624.jpg

20190812_141334.jpg

20190811_155723.jpg

20190812_142236.jpg

Edit NikoNo: upotettu kuvat liitetiedostoista suoraan kuviksi juttuun

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2016
Kirjoituksia: 14
4/5

Itse huomasin, että ei saa pitää korvakaiutinta liian isolla, alkaa lasi resonoida ja vastapuolen ääni säröytyy. Sopivalla voimakkuudella en juurikaan huomannut eroa. Ehkä hiukan ohut ääni on, mutta laadullisesti ihan ok..

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎18-07-2019
Kirjoituksia: 3
5/5

Selvittelin tuota äänenlaatu asiaa Telian kanssa ja se ilmeisesti on puhelimen ominaisuus, että ääni on hieman erilainen tässä puhelimessa juuri siksi kun erillistä kuuloketta ei ole. Mutta sain sen toimimaan, kun pidin puhelinta kunnolla korvalla.

Mutta puhelimeen ilmestyi pari päivää sitten ongelma. Minulla ei toimi netti lainkaan kotona sisällä, parvekkeella kyllä ja muualla ulkona. Tästä syystä myös puhelut rätisee ja katkeaa koska signaali on olematon sisällä. Soitin Telialle ja käskivät viedä puhelimen huoltoon, näin siis tein eilen. Liikkeessä mies sanoi vain että puhelin toimii aivan kuten hänen omansakin. No, toimiihan se kaikkialla muualla paitsi kotonani. Hän myös sanoi, että tämä Samsung Galaxy A80 ei ole lippulaiva tuote, joten tuotteen laatu on sen mukainen. Saa nähdä mitä huolto puhelimesta on mieltä, sieltä kuulemma napsahtaa 25€:n lasku minulle jos puhelimessa ei ole huollon mielestä vikaa. En tiedä, miten arvioisin muutaman viikon päästä puhelinta enemmän, kun se ei toimi minulla kotona...

Mutta nyt odottelen puhelinta huollosta, siinä menee 1-2 viikkoa

0 tykkäystä