Käyttökokemukset Samsung Gear S3 Classic ja Frontier


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

Samsungilta tuli myyntiin älykello joka toimii lähes kaikkien Android- ja iOS-puhelimien kanssa. Kerätään tähän ketjuun kokemuksia ja mahdollisesti kysymyksiä käytön suhteen ja niihin myös vastauksia.


 


Lisätiedot Soneran verkkokaupassa:


 


Gear S3 Classic


Gear S3 Frontier


 


 



27 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulle saapui tänään testattavaksi tuo Samsung Gear S3 classic. Älykello on pakattu hienoon pyöreään rasiaan, jonka sisältä löytyy itse kello, langaton latausalusta,microusb- laturi, pienempi nahkainen puolikas ranneke sekä pikaopas useilla kielillä.


 





 


Aivan ensimmäiseksi pikaoppaassa kehoitettiin lataamaan älykello täyteen :)


 



 


Se sujuikin aika nopeaan. Minulla on puhelimena Sony Xperia Z1 Compact ja se täytti yhteensopivuusvaatimukset kellon kanssa. Eli edes valmistajan sivuilta ei löytynyt kaikkien puhelimien yhteensopivuusvaatimuksia, mutta Gigantin sivuilla luki seuraavaa : Android 4.4 lähtien ja ram 1.5gb.


Iphone-sopivuuksista en tässä yhteydessä mainitse, kun ei minulla sellaista ole ;)


 


Puhelimeen piti ladata Samsung Gear -sovellus, jotta puhelimen pystyi yhdistämään kelloon bluetooth aktivoinnilla. Lisäksi kello pyysi asentamaan pari Samsung sovellusta lisää, mutta ne tulivat itse kelloon.


Ihan heti sai päivittää kelloon uudet päivitykset, mutta sitten pääsikin jo tutustumaan kellon toimintoihin ;)


Aika hyvin näin kokematonkin (älykellojen suhteen) oppi käyttämään kelloa :smileyvery-happy: ja jopa vastasin puheluun kellon avulla :)


 



 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear 🙂 Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear 🙂 Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.




Voin sanoa jo ahkeran 7 tunnin käytön jälkeen kellossa on 66% akkua jäljellä ja puhelimessani akkua jäljellä 30% eli ahkera käyttö ja sovellusten päivitykset kuluttavat puhelimen akkua ripeämmin, tosin puhelimen akku ei ollut täyteen ladattu kun aloitin älykellon käytön ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Musiikkia tai valokuvia kelloon voi lähettää puhelimesta Samsung Gear -sovelluksen kautta asetuksista. Lähetin äsken 23 musiikkikappaletta kelloon ja musiikin voi sitten yhdistää vielä kellosta bluetooth kuulokkeisiin ;)


Huomisaamuksi laitoin vielä herätyksen kelloon :)


 



 



 


 


@kiisseli67 kirjoitti:


@TeroRe kirjoitti:

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear 🙂 Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.




Voin sanoa jo ahkeran 7 tunnin käytön jälkeen kellossa on 66% akkua jäljellä ja puhelimessani akkua jäljellä 30% eli ahkera käyttö ja sovellusten päivitykset kuluttavat puhelimen akkua ripeämmin, tosin puhelimen akku ei ollut täyteen ladattu kun aloitin älykellon käytön ;)




Vuorokauden kokemuksella sanoisin, että syö yllättävän paljon akkua, nimittäin puhelimen (LG G4) akkua. Kellossa 70% jäljellä, mutta edellisyönä ladatussa puhelimessa enää 28%. Bluetooth ja varsinkin SHealtin kommunikointi puhelimen kanssa syövät yllättävän paljon puhelimen akkua.


 


Ovatkohan tehneet kellonremmin norsun vai virtahevon nahasta ? Yhtä paksua, kovaa ja kankeaa nahkaista kellonremmiä (Classic) en ole ennen tavannut. Frontierissa taitaa olla muovinen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:


@TeroRe kirjoitti:

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear 🙂 Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.




Voin sanoa jo ahkeran 7 tunnin käytön jälkeen kellossa on 66% akkua jäljellä ja puhelimessani akkua jäljellä 30% eli ahkera käyttö ja sovellusten päivitykset kuluttavat puhelimen akkua ripeämmin, tosin puhelimen akku ei ollut täyteen ladattu kun aloitin älykellon käytön ;)




Vuorokauden kokemuksella sanoisin, että syö yllättävän paljon akkua, nimittäin puhelimen (LG G4) akkua. Kellossa 70% jäljellä, mutta edellisyönä ladatussa puhelimessa enää 28%. Bluetooth ja varsinkin SHealtin kommunikointi puhelimen kanssa syövät yllättävän paljon puhelimen akkua.


 


Ovatkohan tehneet kellonremmin norsun vai virtahevon nahasta ? Yhtä paksua, kovaa ja kankeaa nahkaista kellonremmiä (Classic) en ole ennen tavannut. Frontierissa taitaa olla muovinen.




Kyllä todellakin puhelimen akkua syö, kellossa sen sijaan virtaa riittää. Täytyy sanoa, että vaikka ei minullakaan ihan hentoinen naisen ranne ole niin on kyllä kankea nahkahihna ja itse kello aika paksu lätkä ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä hyvä, siinä mielessä että S3 Classic on isompi kuin edeltäjänä. Itse en tykännyt S2 Classicin koosta - se on liian pieni ainakin mun karvaiseen ranteeseen.


 


Mitat Gear S2 Classic: 39,9 x 43,6 x 11,4 mm


Mitat Gear S3 Classic: 46 x 49 x 12.9 mm


 


Mitoissa on itseasiassa ihan merkittävä ero. Voisin kuvitella että kasvaneet ulkomitat ovat tuoneet mukanaan myös isomman näytön ja isompi näyttö merkitsee että siitä näkee paremmin, fontit isommat tjsp?


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Pientä päivitystä käyttökokemukseen :)


Yksi parhaimmista ominaisuuksista kellossa on, että sillä voi vastata puheluihin. Jotta toiminto on sujuvaa niin kellon asetuksista valitaan - puhelu - puhevastaus ja kun puhelu tulee niin sanotaan : ANSWER (ei kyllä tarvitse huutaa :smileyvery-happy:).


Hyvin kuului puhelu tuossa aiemmin, kun olin ulkona ja kello jopa hihan sisällä ;)


Saattaa olla hiukan ulkopuolisista ihmisistä huvittavan näköistä kun puhuu hihalle :smileylol:


 


Screenshot onnistuu kellossa painamalla kotinäppäintä ja samanaikaan pyyhkäisy oikealle kellotaulussa :)


 


 

Sain myös Classic-mallin testiin vajaa viikko sitten ja tässä jotain ensivaikutelmia. Käyttöönotto oli sinänsä helppoa, mutta parinkymmenen vuoden rannekellovapaan ajan jälkeen ei tuollaisen "limpun" ranteessa pito ole ihan ongelmatonta. Kellohan on n. 13 mm paksu ja remmikin on todella paksua ja kankeaa nahkaa. Varsinkin ulkoillessa kello, takinhihan ja hansikkaan resorit kaikki samassa kohtaa ja ainakin itse kaipaisin silloin ohuempaa kelloa.


 


Kello toimii paitsi ip-luokiteltuna kellona, aktiivisuusmittarina ja puhelimen "kaukosäätimenä." Kellona se on erinomainen, mm. kellotaulua saa vaihdettua hetkessä kronografista taskukelloon ja myös ranneke on vaihdettavissa. Kellotaulusta riippuen näyttää ajan lisäksi, pvm, kk, viikonpäivää, askeleita, akun % jne...


Aktiivisuusmittarinakin se toimii hyvin eli laskee askeleet, sykkeen, matkan ja harjoitusajan. Lisäksi moittii passiivisuudesta ja vastaavasti myös kannustaa liikkumisesta. S Healt sovelluksella voi kirjata myös kahvinjuonnin, vedenjuonnin, unen määrän ja laadun jne.


Kellon kaukosäätimenäkin se toimii, mutta jokainen voi itse arvioda tarvetta lukea viestejä ja vastata niihin tai soittaa ja vastata puhelimeen kellolla, kun puhelinkin on bluetooth-yhteyden takia joko taskussa tai jossain melko lähellä kuitenkin.


 


Samsung lupaa akun kestoksi 3-4 päivää ja itsellä on nyt kolmas päivä menossa latauksen jälkeen ja akussa 38% jäljellä, joten 3 päivää ainakin riittää. Puhelimenkin akkua kuluu jonkin verran aiempaa enemmän bluetoothin ja S Healt-sovelluksen takia.

Kuulostaa kyllä kohtalaisen houkuttelevalta, pitää ottaa vakavaan harkintaan etenkin jos kello itsessään ei tarvitse latausta joka yö kuten omat tämänhetkiset älykellot (Apple Watch ja Huawei Watch). Pitänee tosin ensin tarkastaa huhujen mukaan helmikuussa julkaistava Android Wear 2.0 jos se vaan tulee saataville Huawei Watchille. Gear S3:n ja S7 Edgen yhteispelillä S Health saattaisi kyllä tarjota hyvän vastuksen Apple Watchin ja Applen Health-sovelluksen tarjonnalle :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä, kelloa ei tarvitse ladata kuin keskimäärin 3 päivän välein (kovan käytön jälkeenkään). Puhelimeen yhdistettynä kuluttaa enemmän puhelimesta virtaa, mutta sitäkin voi säätää jos ottaa joitain ilmoituksia pois käytöstä (minä otin ainakin pois sähköposti ilmoitukset).


Kello ja S Health toimii hyvin jopa Sony Xperia Z1 Compactissa, vaikka millään sivuilla ei tuota puhelinta mainita yhteensopivissa malleissa eli puhelimelta Androidissa vaaditaan vähintään android 4.4 ja ram 1.5 gb ;)


 

Aamulla joku S Healthin hyytyminen, 40 min kävelylenkin jälkeen kello näytti 0 askelta vaikka puhelimen LG Health-sovelluksessa n. 4600 askelta. Hetken odottelun jälkeen alkoi askelia pikkuhiljaa kertyä ja kaikki kannustusviestitkin tuli kerralla. Olivat siis tallessa, mutta jotenkin jumissa. Ulkona oli lämpötila 0:ssa ja akkuakin 37%. Kello näytti koko ajan oikein.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:

Aamulla joku S Healthin hyytyminen, 40 min kävelylenkin jälkeen kello näytti 0 askelta vaikka puhelimen LG Health-sovelluksessa n. 4600 askelta. Hetken odottelun jälkeen alkoi askelia pikkuhiljaa kertyä ja kaikki kannustusviestitkin tuli kerralla. Olivat siis tallessa, mutta jotenkin jumissa. Ulkona oli lämpötila 0:ssa ja akkuakin 37%. Kello näytti koko ajan oikein.




Aina ei tosiaan ole oikein ajan tasalla tuo S Health ja joskus antaa hupaisesti Liiku vähän! - ilmoituksia, niinkuin eilen kun söin hernekeittoa niin kesken syönnin tuli kehoitus liikkua vaikka olin istunut vasta 5 min. paikoillani :smileylol:

Kello ladattu viimeksi 19.-20.1 yön ja nyt on siis neljäs päivä menossa ja akkua 21% jäljellä, joten neljä päivää on ainakin kevyessä käytössä mahdollista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kelloa olen ladannut 4 päivän välein, päivittäin 2-3 puheluun olen vastannut kellolla, musiikkiakin tulee välillä kuunneltua kellosta. Askelmittari on ollut ahkerassa käytössä ja viime yönä tuli sitten nukuttua kello ranteessa, niin tulipa untakin mitattua (tosin sitä olisi saanut olla enemmän, mutta meidän kissa päätti olla vähän leikkisällä päällä keskellä yötä ja valvotti minua tovin aikaa :smileysurprised: :smileyfrustrated: ).


 



Siellä lukee vielä tarkemmin analyysia tuosta nukkumisesta : Todellinen uniaika 4h34m, Liikkumaton 3h30m, Kevyt 1h10m, Levoton 5 min :smileyvery-happy:

Kunniamerkki +14

Nyt on tullut testailtua muutaman päivän verran Soneralta Telialta testiin saatua Gear S3:sta.


 


Fiilikset kellosta ovat vähän ristiriitaiset ainakin näin ensi alkuun. Muotoilullisesti ja ulkonäöllisesti kellossa ei ole moitittavaa, se on fiksun näköinen ja tukevan tuntuinen. Aika paksuhan tämä kyllä on, mutta se on aika ymmärrettävää älykellolle. Myös ohjausnapit on sijoitettu hyvin 45 asteen kulmiin, joten ne eivät painu ranteeseen kun taivutat kättä. Itse tosin olen metallirannekkeiden ystävä, en niinkään näiden nahkaisten, mutta ei tämä pöllömpi ole näinkään. Ja saahan rannekkeen vaihdettua jälkikäteen jos näin haluaa.


 



 


Kellon softa taasen on mielestäni joiltain osin vähän epälooginen ja kankea käyttää. Kelloa on oikeastaan pakko käyttää jatkuvasti sekä nappien, että kosketusnäytön avulla, mikä minusta tuntuu todella hassulta. Esimerkiksi appsi-valikkoon pääsee vain ja ainoastaan alempaa nappia painamalla, ei mitenkään muuten Edit: tai asentamalla App Shortcut widgetin ruudulle ja sinne ikonin ko. valikolle. Saman napin painaminen muualla kuin "kellotaululla" vie aina takaisin kellotauluun. Kellon käyttöliittymässä voi liikkua sekä kosketusnäyttöä käyttämällä, että pyörittämällä liikkuvaa näytön reunusta.


 


Oudoksi homma menee mielestäni siinä, että valintoja ei pysty tekemään mitenkään muuten kuin kosketusnäytön kautta. Talvellahan tuo reunuksen pyörittäminen olisi erinomainen navigointitapa hanskat kädessä, mutta sepä ei onnistukaan kun joudut ottamaan hanskan pois ja painelemaan ikoneita ruudulla jotta saat jotain valittua. Kello tukee myös hanskat kädessä käyttöä, mutta ainakin sovellusvalikon ikonit ovat niin pieniä, ettei niihin meinaa osua paljaalla sormellakaan, saati sitten hanskat kädessä. Pyyhkäisyeleet luultavasti onnistuvat hanskat kädessä. Itselläni tuo reunuksen pyörittäminen on ainakin jäänyt kokonaan käyttämättä, juurikin siksi, että joudun kuitenkin viemään käden näytölle valintojen takia, joten koen helpommaksi hoitaa koko operaation suoraan sormella näytöllä.


 


Kelloon on esiasennettuna pitkä liuta erilaisia appiksia, joista käyttökelpoisimmat ainakin itselleni ovat olleet Sää, Kalenteri/tehtävät ja saapuvien puheluiden / viestien / sähköpostien esikatselu. On näppärää vilkaista kellosta kuka soittaa tai mikä sähköposti siellä kilahti, ja päättää reagoiko asiaan heti vai eikö. Kelloon saa myös viestipohjia puhelun hylkäämiseen tai viestin pikavastauksiin, joten voit vaikka kuitata olevasi palaverissa tai vastata lyhyitä "ok" tyyppisiä viestejä kaivamatta puhelinta taskusta. Myös tulevien kalenterimerkintöjen näkyminen ranteessa on ainakin itseni kaltaiselle lahopäälle ihan tervetullutta. Lisäksi kellosta on nopea tarkistaa mihin aikaan vaikkapa palaveri oli alkamassa.


 


Oletuksena kello pitää näyttönsä sammutettuna niinä aikoina kun sitä ei käytä aktiivisesti, mikä toisaalta vähentää akunkulutusta, mutta toisaalta syö käyttökelposuutta rannekellona. Itse olen tottunut vilkaisemaan nopeasti kelloa, ja Gear laittaa näytön päälle vasta kun kellon nostaa ihan reilusti ylös itseensä päin, josta itselleni tulee olo, että kelloa pitää aina ihan katsomalla katsoa jos meinaat sen nähdä. Asetuksista saa näytön "Aina päällä" tilaan, mitä pitää varmaankin kokeilla seuraavaksi. Se luultavasti vaan pudottaa akkukestoa melkolailla radikaalisti nykyisestä noin kolmesta päivästä  ilman latausta.

Kunniamerkki +14

Noniin, nyt on tullut jo pidempi aika kuljettua kello ranteessa.


 


Fiilikset laitteesta ovat edelleet samat kuin lyhyemmän testin jälkeen. Samoin kuin valitukseni sen käyttölogiikan huonoista puolista. Tuo pyöritettävä kellotaulun reuna ei edelleenkään ole mielestäni käyttökelpoinen muuhun kuin hanskat kädessä -käyttöä varten, ja sen täysi hyödyntäminen taas vaatisi toisen napeista toimivan ok-nappina.


 


Samsung Gear kaupassa näyttää aina välillä olevan maksullisia kellotauluja ilmaiseksi, tällaisesta tarjouksesta nappasin itsellenikin pari hienompaa kellotaulua, jotka sopivat omaan makuuni.


 



 


Akunkesto kellossa on ollut kohtuullinen, viimeisimmän rupeaman aikana kello on ollut käytössä 4 päivää ja 12 tuntia akkua ollessa jäljellä 11%. Keskimäärin kello on mennyt lataukseen kolmen- neljän päivän jälkeen, yleensä en päästä akkua aivan tyhjäksi ennen latausta. Lataustelakka itsessään on hyvä, ja toimii erinomaisesti. Kello menee oikealle kohdalle ja pysyy paikallaan magneetin avulla, ja kellotaulu myös kääntyy ladatessa oikein päin.


 


Mitään radikaalia vaikutusta oman puhelimen akunkestoon en ole havainnut, Honor 8:n akku kestää edelleenkin erinomaisesti. Tosin kellon ja puhelimen välinen yhteys on näyttänyt katkeavan kun kello on pidemmän aikaa pois kädestä, itse en yleensä kotona ollessa pidä kelloa ranteessa, saatikaan nukkuessa.


 


Samsungin Gear appi on selkeä ja helppokäyttöinen. Sen kautta voi hallita notifikaatioasetuksia, vaihtaa ja kustomoida kellotauluja (mikäli kellotaulu on kustomoitavissa), tarkkailla akunkäyttöä, ja tietysti ladata kelloon uusia appseja ja kellotauluja.


 



Kaiken kaikkiaan Gear S3 on kyllä ihan pätevä ja komea älykello, mutta tässäkin kellossa on sama ongelma kuin muissakin markkinoilla olevissa kelloissa. Onko siitä oikeasti niin paljon hyötyä, että sellaisen ostaisi? Hankintaa voin suositella etenkin sellaisille ihmisille, joiden puhelin piippaa usein, ja haluat tsekata nopeasti vaatiiko asia välitöntä reagointia ja puhelimen ottamista taskusta, vai voiko asia odottaa. Olen myös huomannut tämän käteväksi autoa ajaessa, kun näen vilkaisulla ranteesta kuka soittaa tai laittaa viestiä, ja voin päättää laitanko handsfreetä päälle tai pysähdynkö lukemaan ja vastaamaan viestiin.

Ei huono suorittaja akkukeston suhteen mutta jotain kummaa tapahtui: ihan ykskaks virrankulutus lisääntyi vaikka käyttötapa ei ole muuttunut. Kokeilin poistaa GPS:n päältä mutta se ei tunnu vaikuttavan juuri lainkaan. Asensin Spotifyn ja samoihin aikoihin tuo rosmoilu alkoi. Poistin sovelluksen mutta virtaa menee edelleen lähes 50% enemmän. Laite otettu käyttöön helmikuun alussa ja ladattu vain tarvittaessa eikä jätetty laturiin yön yli. Vinkeistä kiitollisena....

Täydennyksenä: tekemättä mitään muutoksia, virrankulutus putosi käsittämättömästi. Illalla lataus 98% saakka, nyt klo 11.20 jäljellä on 91% vaikka koko ajan ranteessa ja liikuntaa suoritettuna puolitoista tuntia, jolloin näyttö on vilkutellut tämän tästä. Tutkimattomia ovat hänen tiensä mutta suunta, se on ehdottomasti oikea! 

Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!

Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.

Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.

Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!


@TeroRe kirjoitti:

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear 🙂 Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.



Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!

Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.

Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.

Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!

Kunniamerkki +14

@voimamies57 kirjoitti:

Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!


Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.


Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.


Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!




 


Itselläni meni yleensä noin kolmisen päivää yhdellä latauksella, tosin kello keikkui ranteessa vain noin 8-10 tuntia päivässä ja muun ajan nukkui pöydällä. Kello oli myös tilassa, että näyttö sammui kun siihen ei katsonut, koska jatkuva näyttö vie aika paljon mehua akusta.

No


@kjns kirjoitti:

@voimamies57 kirjoitti:

Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!

Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.

Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.

Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!


 

Itselläni meni yleensä noin kolmisen päivää yhdellä latauksella, tosin kello keikkui ranteessa vain noin 8-10 tuntia päivässä ja muun ajan nukkui pöydällä. Kello oli myös tilassa, että näyttö sammui kun siihen ei katsonut, koska jatkuva näyttö vie aika paljon mehua akusta.


No minulla se on ranteessa koko vuorokauden ja näytön sammutan heti kun en tarvitse, toiminalla missä näyttö peitetään kädellä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@voimamies57 kirjoitti:

No



@kjns kirjoitti:


@voimamies57 kirjoitti:

Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!


Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.


Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.


Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!




 


Itselläni meni yleensä noin kolmisen päivää yhdellä latauksella, tosin kello keikkui ranteessa vain noin 8-10 tuntia päivässä ja muun ajan nukkui pöydällä. Kello oli myös tilassa, että näyttö sammui kun siihen ei katsonut, koska jatkuva näyttö vie aika paljon mehua akusta.




No minulla se on ranteessa koko vuorokauden ja näytön sammutan heti kun en tarvitse, toiminalla missä näyttö peitetään kädellä?




Seuraile nyt vielä vähän aikaa miten tuo akku kestää ja jos vaikuttaa huonolle edelleen niin palauta Giganttiin. Gigantissa hyvä tuo palautusoikeus ja voihan se olla tuo kello sattuu olemaan se kuuluisa "maanantaikappale" ;)


@voimamies57 kirjoitti:

No


@kjns kirjoitti:

@voimamies57 kirjoitti:

Hain Samsung S3 Fontier mallin maanantaina Gigantista. Akun kestoon en ole tyytyväinen!!!

Eka lataus kesti hädin tuskin 1vrk.

Vaikka sijainti eikä wi-fi ei ollut päällä. Tietysti tuli näprättyä laitetta paljon, mutta toisen latauksen jälkeen pistin syke mittauksen tilaan jossa täytyy painaa "mitataan" nappia, sekä poistin muut ilmoitukset paitsi puhelu ja viesti ilmoitukset. Laitoin myös näytön harmaaksi, enkä räplännyt laitetta.

Silti vuorokauden jälkeen oli enään 50% akkua jäljellä.  Laitoin kellon lataukseen kolmannen kerran ja katson vielä ensiviikoon ja jos akunkesto on tuota luokaa palautan kellon Giganttiin!


 

Itselläni meni yleensä noin kolmisen päivää yhdellä latauksella, tosin kello keikkui ranteessa vain noin 8-10 tuntia päivässä ja muun ajan nukkui pöydällä. Kello oli myös tilassa, että näyttö sammui kun siihen ei katsonut, koska jatkuva näyttö vie aika paljon mehua akusta.


No minulla se on ranteessa koko vuorokauden ja näytön sammutan heti kun en tarvitse, toiminalla missä näyttö peitetään kädellä?

 

Hei nyt näytääkiin yllätäen hyvältä 24 tuntia latauksesta ja 80% akussa jäljellä! Nopealla lasku toimituksella selvitin, että jo sama kulutus jatkuu niin akku kestää 4vrk 20h. Olisiko niin että vasta muutaman latauksen jälkeen akku on parhaimillaan ja ottaa täyden varauksen, joskus puhelimissa on näin!!!??

Vastaa