Käyttökokemukset Sony WF-SP700


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10285 kommenttia

Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia Sony WF-SP700 -kuulokkeista. Jos mietit näiden hankintaa niin tässä ketjussa voit kysyä lisätietoja ennen ostopäätöstä.




3 kommenttia

Arviointi SONY WF-SP700N – bluetooth kuulokkeista


 



 


Sonyn pienien ja sirojen kuulokkeiden ensikosketus oli pelkästään positiivinen, hyvännäköiset ja mikä parasta täysin johdottomat! Nämä kuulokkeet sai liitettyä (jopa hieman blondi tyttökin) tosi helposti myöskin Sony-merkkiseen puhelimeen, sillä puhelimessa ja kuulokkeissa on NFC–toiminto. Vie vaan laitteiden oikeat kohdat kohdakkain ja pitää huolen että toiminto on puhelimessa päällä, äkkiä laitteet on jo pariutettu. Pienet korvanapit sai helposti pois niille tarkoitetusta rasiasta ja myöskin helposti takaisin. Rasia toimii myöskin näiden latausalustana, kätevää, koska muuten napit on niin pienet että ainakin minä olisin jo kahdessa viikossa hukannut ne.



Kuulokkeiden korviin asentaminen tuntui alkuun hitusen hankalalta, mutta käytin apuna peiliä ja sain kuulokkeet paikalleen. Kun oppi laittamaan ne oikein, se sujuikin jo rivakammin ilman peilin käyttöä apuna. Ja kuinka ihana tunne onkaan, kun kuulokkeet pysyvät tukevasti korvissa! Normaalisti mulla on siis ollut ongelmana että kuulokkeet irtoilee tai tuntuu siltä että ovat erittäin huterasti siellä korvassa. Korvaan meneviä osia oli mukana paketissa siinä valmiina olleiden lisäksi kolme erikokoista, joten varmasti löytyy se oikea koko, itselle sopi heti valmiina laitteessa olleet. Nämä pysyivät päässä juostessa, jumpatessa, ja rappusia reenatessa. Eikä hikoilukaan vaikuttanut toimivuuteen. Pieni miinus tietysti siitä että ohjeen mukaan esim. sateella näitä ei suositella käytettäväksi.



Kuulokkeiden äänenlaatu on mielestäni tosi hyvä ja laitteessa oleva noice canceling –toiminto todellakin toimii. Imuroinnista tuli huomattavasti mukavampaa kun ei kuule äänekästä imuria, vaan pelkästään musiikin ihan pikkuriikkisellä suhinalla taustalla. Iso plussa tästä. Kokeilin myöskin ambient sound-toimintoa ja kyllä, eron huomaa noice cancelingiin verrattuna! Kuuluu kyllä aika hyvin kaikki ulkopuolelta kuuluvat äänet. Toiminnot saa näppärästi päälle tai pois vasemman kuulokkeen pikkunapista painamalla.
En siis juurikaan näistä mitään pahaa sanottavaa keksi, näppärät ja ainakin minun korvaani sopivat laadukkaat kuulokkeet.


 


-N4NNIII-


 


Edit Tero: upotin kuvan postaukseen

SONY WF-SP700N – bluetooth kuulokkeet:


 


Olen nyt viime aikoina päässyt testaamaan Sonyn WF-SP700N – bluetooth kuulokkeita. Valitettavasti muuton ja kiireellisen työn takia en ole ehtinyt perehtyä näihin vielä täysin yksityiskohtaisesti, mutta kokonaisuusvaikutelma on että tykkään. :D


 



 


Kuulokkeet istuvat hyvin ja mukavasti korvaan eivätkä kyllä luisu mihinkään edes juoksulenkin aikana. Itselleni iso plussa on myös se, että minun ei enää tarvitse ulos lähtiessä valita kuulokkeiden ja silmälasien välillä. Edelliset kuulokkeet hankasivat ikävästi lasien sankoihin, mutta koska nämä kuulokkeet kiinnitetäänkin korvan sisään eikä ulkopuolelle, ei silmälaseista tarvitse huolehtia ollenkaan :)


 


Täysi langattomuus on myös mukavaa, sillä minulla tapaa aina mennä laukussa johdot sekaisin ja sitten niitä saa olla selvittelemässä. Kuulokkeiden mukana tulee myös pieni kotelo (joka toimii myös laturina), jotta kuulokkeet saa talteen heti käytön jälkeen. Kotelo on tarpeeksi pieni, jotta sitä kantaa mukana myös pienemmässäkin laukussa.


 


Akku kuluu vielä suhkot nopeaa, mutta minulle siitä ei kyllä ole ollut ongelmaa. Koska säilytyskotelo toimii myös laturina, on kuulokkeet helppo laittaa lataukseen heti käytön jälkeen, joten ne ovat taas täyteen ladattuina seuraavaa käyttökertaa varten.


 


Äänenlaatu on kyllä ehdottomasti paras verrattuna mihinkään aiempiin nappikuulokkeisiini. Voice canceling- toiminto on myös oikein positiivinen lisä, varsinkin esimerkiksi imuroitaessa. Pieniä yhteysongelmia minulla on ollut bluetoothin kanssa joidenkin lenkkien alkuvaiheessa, mutta ne ovat kyllä loppuneet nopeasti alun jälkeen, joten lenkkiä se ei ole oikeastaan haitannut.  


 


Yhdellä sanalla kuvaillen sanoisin näitä kuulokkeita käytännöllisiksi ja suosittelen näitä lämpimästi muillekin :)


 


Edit Tero: lisäsin kuvan postaukseen

Kuulokkeet vasta tilattu ja tulossa postissa. Ja elämäni ensimmäiset täysin langattomat nappikuulokkeet. Kysynkin, että voiko näitä yhdistää Samsung Galaxy kelloon jossa multiSIM toiminto? Ja entäpä jos käytössä 2 puhelinta samanaikaisesti ( työ/oma) voiko periaatteessa käyttää molempia kuulokkeiden kanssa eli yhdistää molemmat? Esim autolla ajaessa voi olla, että jommasta kummasta tulee puhelu....

Vastaa