peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57985 Jäsentä
161554 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Käyttökokemuksia Apple Watch GPS + Cellular

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-07-2019
Kirjoituksia: 4
41/44

Vs: Käyttökokemuksia Apple Watch GPS + Cellular

Tässä kävi vähän niinkuin ”pelkäsinkin”. Hankin samaisen kellon myös kaksikymppiselle tyttärelleni, ja olemmekin kilpailleet aktiivisuudessa toisiamme vastaan. Tytär on huomattavasti kovakuntoisempi kuin minä, joka yritän päästä muutamasta kymmenestä ylikilosta ja rapakunnosta eroon. Minulla on joskus vuosia sitten ollut Polar Loop jonka toivoin antavan minulle sysäyksen aktiivisempaan elämään, nyt voin todeta että Apple watch lunastaa nämä odotukset monin verroin. Ei pelkästään se, että parissa viikossa on painoa pudonnut parin kilon verran, vaan myös kellon käytettävyys on kyllä vakuuttanut minut.

Puhelimesta kun etsin reitin johon haluan, kellon ruudulle tulee opasteet eikä tarvitse puhelinta pitää kädessä (ei ole niin turistifiilis) ja bookbeatin sekä spotifyn hallinta on näppärää samoin kuin viestit ja puhelut, jotka näkyvät kellosta. Lisänä vielä se, että aktiivisuustasoa on mahdollista nostaa viikottain, pitää fiiliksen hyvänä ja edistymisen nousujohdanteisena. Pidän kovasti myös mahdollisuudesta mukauttaa kellon näyttöä omiin tarpeisiin sopivaksi. 

361C43EE-BF38-4A3C-9C11-DD251306EC48.jpeg

Tästä kellosta en luovu! Tytär on kaikenlisäksi samaa mieltä kanssani, että on kyllä huippulaite!

Kaipa se on pakko sitten seuraavaksikin puhelimeksi hankkia Applen tuote.7D53B1D6-32C0-40A0-8124-D2D7A25B2E28.jpeg

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2019
Kirjoituksia: 5
42/44

Apple Watch Nike+ Series 4 Cellular on ollut nyt testissä jokapäiväisessä käytössä pari päivää vaille kaksi viikkoa. Kello on vastannut kaikin puolin odotuksia, ominaisuuksia on tullut käytettyä laidasta laitaan ja käyttökokemus on ollut pelkkää timanttia.

IMG_1820.jpeg

Olen testaillut useampia kellotauluja käytössä, simppelimmät taustat ovat erittäin tyylikkäitä ja minimalistisiakin (jos niin itse haluaa ja säätää), mutta silti jopa häiritsevän paljon tietoa sisältävä infograafitaulu on jäänyt jokapäiväiseen käyttöön. Siitä näkee yhdellä vilkaisulla kellonajan lisäksi aktiivisuuden, sään, akun varaustason, askeleet ja jopa auringonlaskun ajan. Jokainen moduuli on tietenkin vaihdettava, joten jos haluaa lisää dataa vaikkapa säätilasta (vaikkapa UV-säteilyn tason tai ilmankosteuden), voi valita mitä haluaa itse nähdä. Applen omia moduuleja on valmiina reipas määrä, mutta myös muiden kehittäjien sovelluksista saa vastaavia moduuleja kellotauluun mukaan. Tämä on ollut ihan maaginen ominaisuus ja kellotaulujen säätämistä on tullutkin harrastettua aina mielen muuttuessa. Hymiö Onnellinen

IMG_1818.jpeg

Pakko mainita kellotauluista vielä, että Watchista vakiona löytyvä Mikki Hiiri-kellotaulu on ollut yllättävän paljon käytössä, sillä näpäyttämällä kelloa, Mikki kertoo kellonajan. Tämä on huvittanut etenkin puolitoistavuotiasta kummityttöä, joka jaksaa pienillä sormilla näpäyttää kelloa miljoona kertaa putkeen, "Kello on neljätoista kaksikymmentä, hyvää iltapäivää kamu!" Hymiö Erittäin onnellinen

Eniten Apple Watchin ominaisuuksista kellotaulun vilkuilun ja ilmoitusten lukemisen lisäksi on ollut käytössä SportsTracker, UDisc ja musiikki (jolla muuten voi striimata musiikkia Telian Multi-SIM -palvelulla ilman puhelinta lähistöllä). SportsTrackerilla voi treenin aloittaa suoraan kellosta, sen avulla saa dataa GPS-sijainnista koko treenin ajalta, korkeustiedosta ja sykkeestä. Olen myös huomannut, että Applen oma harjoittelu-sovellus synkkaa treenit SportsTrackeriin, kätevää! Olen käyttänyt SportsTrackeria pitkään jo aikaisemmin, ja nyt tuntuu että sen käyttö nousi täysin uudelle tasolle. Frisbeegolffarina UDiscin Watch-sovellus on helpottanut elämää merkittävästi, voin merkata kierroksen aikana heitot suoraan kellosta näpäyttämällä, eikä joka väylän jälkeen tarvitse kaivaa puhelinta taskusta (tai koittaa muistaa päässä montako heittoa on heittänyt).

IMG_1815.jpeg

Muutkin ominaisuudet ovat olleet vaihtelevasti käytössä urheilusovelluksien lisäksi. Siriä käskyttämällä voi asettaa vaikkapa ajastimen, jos kokkaillessa on kädet täynnä. Kaupan kassalla ei tarvitse kaivaa taskusta lompakkoa, eikä edes puhelinta, vaan Apple Pay toimii näppärästi suoraan Watchilla ranteesta. Musiikin äänenvoimakkuutta voi säätää Digital Crownia pyörittämällä. Puheluun voi vastata agenttityyliin suoraan ranteesta ja puhumalla kellolle. Kaikki nämä ja paljon muuta on pienen totuttelun myötä arkipäivää ja Apple Watch onkin hyvä esimerkki ubiikista teknologiasta. Se sulautuu muuhun elämään, helpottaa ja mahdollistaa asioita.

Olen ollut vaikuttunut kellon toiminnasta koko sen käyttämisen ajan, en ole löytänyt siitä mitään valittamista (paitsi ehkä akunkesto voisi olla aavistuksen pidempi, joka yö on pakko jättää kello laturiin) ja kahden viikonkin jälkeen aina jaksaa hymyilyttää miten hienolta kello näyttää ja miten hyvin se toimii. Jos tätä lukee joku, joka pähkäilee älykellon hankkimista: jos sinulta löytyy iPhone, ei parempaa vaihtoehtoa ole ranteeseen kuin Apple Watch S4. Sen design on huomiota herättävä, mutta silti niin yksinkertainen ja siisti. Se toimii kuin ajatus ja toimintoja siinä on enemmän kuin osaat toivoa. Ehkä pelkkään urheilukäyttöön en Apple Watchia hankkisi, mutta sillä hoituu kyllä perus juoksulenkkien, treenien ja uintien seuranta (kyllä, se kestää vettä ja harjoittelu-sovelluksesta löytyy harjoitteluvaihtoehtona uinti). Olen ollut niin tyytyväinen ja kuin ällikällä lyöty kellon toiminnasta, että minun oli pakko hankkia myös puolisolle oma Apple Watch.

IMG_1220.JPG

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎12-08-2018
Kirjoituksia: 47
43/44

Miten olet saanut askeleet näkyviin infograafi-tauluun?

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2019
Kirjoituksia: 5
44/44

Tuohon numeeriseen askelmäärään piti ladata Pedometer++ -appi, joka tarjoaa tuollaisen komplikaation.