Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62391
Kirjoituksia 170465

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 344
41/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-12-2015
Kirjoituksia: 29
42/300

Mulla pysynyt nyt päällä koko ajan, kun on GSM-verkossa ja verkko-operaattorin valintana manuaalinen. Vinkkinä vaan muille, jos toimisi teilläkin. No, tänään vien laitteen anyways huoltoon, koska GSM-verkossa pitäminen EI ole mikään ratkaisu. Mulle on Soneralta luvattu, että tulen joka tapauksessa saamaan toimivan laitteen tilalle, että siitä ei kuulemma tarvitse huolehtia. Kovin montaa kertaa en laitetta suostu kuitenkaan huoltoon viemään. Uskon melko vahvasti, että jos tätä ongelmaa ei näistä puhelimista saada korjattua piakkoin, niin luulisi Soneran olevan pakko suostua purkamaan kaupat tai vaihtamaan toiseen puhelinmalliin. Mulle kyllä ilmoitettiin myös, kun ilmaisin haluni vaihtaa toiseen puhelimeen, että ''ilman virallista reklamaatiota vaihtoa ei voi suorittaa'' ja kun kysyin, kuinka hitossa sitten teen virallisen reklamaation niin vastaus oli juurikin tämä, että laite kannattaisi nyt ensin viedä huoltoon. En tiedä sitten, että kuinka vaikeeta tästä tulee.. Mutta mä en ainakaan suostu maksamaan puhelimesta, joka ei toimi tai jossa ei ole kauheen suuria takuita, että toimisi takuuajan jälkeenkin. 

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-12-2015
Kirjoituksia: 29
43/300

Tuolla : https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-M5/M5-suddenly-shuts-off-every-10-minuts/td-p/1037964/page/18 myös kerrottu auttaneen, kun on estänyt AutopoweroffService -nimisen sovelluksen. Kannattaa sitäkin varmaan kokeilla? Itse en ehdi testaamaan enää, kun oon juuri viemässä huoltoon. + mulla ei ole kotona sammumisongelmaa (taas 4g verkossa) vaan tällä hetkellä ainoastaan, jos lähen kotoa jonnekin, jossa on heikompi kenttä.

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-12-2014
Kirjoituksia: 64
44/300

Ostin tämän puhelimen kakkospuhelimeksi. Toisaiseksi toiminut hyvin. Vähän kuumenee, mutta niinhän kuumeni aiemmatkin eli ei haittaa. Otin just kameralla kuvia hämärässä olohuoneessa ja tuli ihan hyviä kuvia. En tietenkään käyttänyt automaatti asetuksia koska silloin ISO-luku on yleensä liian iso jolloin tulee niitä suttuisia kuvia. Kuvanvakaimenkin laitoin päälle. Mainoksissa yleensä kehutaan kameraa todella hyväksi, harvat ne kyllä näissä kertovat että olisi huono, en muista nähneeni. Fiilis kuitenkin ihan ok ja uskon että päivitys tuo parannusta. Mehän olemme testaajia, kunnes laitetaan yleiseen myyntiin. Tosin huonoa mainosta tämä testaaminen jos ei toimi kunnolla. En kadu ostosta, vielä ☺

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 344
45/300

Voisiko suttuisiin kuviin olla syynä myös se ettei puhelimen kamera ehdi tarkentaa eli tavallaan pitäisi painaa hieman pitempään automaatti asetuksilla? Toki tuolla ISO-luvulla on suurin merkitys ja varmaankin päivityksestä tulisi apua tuohon. Itsellä vähän vanhempi Xperia Z1 Compact, mutta kuvien laatu mielestäni todella hyvä jopa automaatti asetuksilla. Hämärissä olosuhteissa kuvaaminen vaatii kyllä vähän omia säätöjä Hymiö Onnellinen Uskon että tuosta Sony Xperia M5:sta tulee kyllä todella varteenotettava puhelin, kunhan pikku bugit korjaantuvat päivityksillä.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎19-11-2015
Kirjoituksia: 4
46/300

Päosin positiivisia kokemuksia alkuhuumassa!

Itse olen nyt pari päivää käyttänyt kyseistä laitetta. Pakasta vedettynä ensimmäisiä ajatuksia laitteesta oli, että laadukkaan oloinen ulkomuoto ja asettuu todella mukavasti käteen. Minun vanhassa Xperiassa virtanäppäin oli huomattavasti ylempänä, jolloin M5:n kohdalla aluksi oli hieman etsimistä aukaistaessa. Parin päivän jälkeen asiaa ei enää juuri huomaakkaan. 

Sitten vain sim-korttia sisään ja virtaa päälle laitteeseen. Vanhat tutut sovellukset löytyivät näppärästi Google playsta ja pari kymmentä sovellusta yhtä aikaa lataamaan taustalle. Kävi, kuten monelle muullekkin, laite kuumeni todella paljon ja oli pakko laittaa se hetkeksi sivuun ja jäädä odottelemaan asennusten valmistumista. Parin päivän aikana kuumentuminen on edelleen jatkunut, muttei ihan niin paljon. Olen suosiolla antanut laitteen aina levähtää hetken laitteen kuumennuttua. Pienessä selailussa kuten uutisten, facebookin tai kevyiden pelien parissa laite kestää kuumentumatta reilusti yli tunnin. Ongelmana tuntuu olevan kaiken tyyppiset videot, joita ei kyllä varttia kauemmin katsele tai tarvitsee laittaa laite pöydälle tai hakea hansikas käteen. Mutta itselle tämä ei ole vielä muodostunut ongelmaksi.

Toinen asia mistä laite on näyttänyt saavan paljon keskustelua on kamera. Omalta osaltani kamera on yllättänyt näin nopeasti vain positiivisesti. Todella hyviä kuvia on tullut ainakin sisätiloissa sekä etu- että takakameralla. Minullakin kamera on lakannut muutaman kerran toimimasta, joka kyllä korjaantuu uudelleen käynnistämällä. Katsotaan aiheutuuko tästä jatkossa ongelmia. Parin viikon päästä tulee lisää kokemuksia laitteesta, jolloin laitan kamerankin kovempaan testiin. 

Akkuakin oli laiteessa kovasti kehuttu. Ei ainakaan vielä ole mitenkään ihmeellisyyksiä ja hurraa huutoja herättänyt. Ilman stamina tilaa, normaalilla käytöllä eikä mitään ylimääräistä päällä taustalla (sijainti, wifi, yms.) akku kestää päivän verran. Katsotaan jatkossa miten tilanne kehittyy. 

16GB tilana loppuu melko nopeaa ainakin itsellä kesken, kun alkaa tavaraa pikku hiljaa kertymään eikä jaksa olla vähän väliä siivoilemassa. Onneksi Sonyyn saa nätisti lisää tilaa muistikortilla. Itse laitoin tilaukseen 64GB kortin, jolloin ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi pelkän tilan vuoksi.

Tällä hetkellä mennään siis positiivisesti yllättyneen puolella laitteen osalta. Katsotaan, miten tilanne kehittyy parin viikon aikana.

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎22-11-2015
Kirjoituksia: 7
47/300

Mulla tulee ens viikolla kultainen huollosta päivitettynä ja akku vaihdettuna katsotaan miten käy! Päivittelen lisää kun kokemuksia
0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎25-11-2015
Kirjoituksia: 57
48/300

Joo tänää tuli Soneran "huollosta" m5 missä oli n. pari viikkoa. Olivat tehneet ohjelmisto päivityksen kuulemma. Vaikuttaa kyllä ihan samalta lollipop 5.0 tsydeemiltä mikä oli jo aiemmin. Ettei olis vaa palautettu tehdas asetukset taas minkä tein jo kerran ite ennen huoltoon laittoa. No on kyllä toiminu tän iltapäivän/illan niin hyvin ku tää malli varmaa voi toimia. Katotaa nyt mitä parit seuraavat päivät tuo tullessaa ja mietitää sitte vasta muita vaihtoehtoja. Nii ja kyllä, kamera on oikeesti *******a ja se ei siitä muuksi muutu vaikka mitä tekis. Pelkästää sentakia pitäis jo saada kauppa purettua Hymiö Erittäin onnellinen Mutta toivotaan nyt että pelais niinku pitää ku ei jaksais enää yhtää vääntää tän homman kanssa prkl.
0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎25-11-2015
Kirjoituksia: 57
49/300

Eilen hain mun M5 Sonyn Veikon koneesta mihin oli tullut huollosta ja tänä aamuna alko sitte ihan täysin samat viat kun ennen huoltoon lähtöäkin, sammuilee eikä lähe päälle muuten kun laturissa käyttämällä, lämpenee hemmetisti ja kamera menee johonki ihme vikatilaan. Eli se on tänää sitte taas kauppareissu Veikon puljuu. Yritetää taas sitä kaupan purkuu koska en tällästä luuria enää halua.  4 viikon aikana kai yhen viikon ollu oma puhelin käytössä ja kk erät kumminki juoksee. Merkki vaihtuu kyllä tässä samalla.

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2015
Kirjoituksia: 10
50/300

Juuh.. päivän olen omistanut M5:n siis ihan susi puhelin kamera ei pelaa ollenkaan olen saanu varmaan 6 kuvaa otettua ja yhden video pätkän... joka kerta ku käyttää kameraa se menee jumiin ja uudelleen boottauskaan ei vättämättä vie vikaa pois. Ja sitten salamavalo jäö himmeänä palamaan jne. Ja muutenkin ihan p-aska luuri. Joten mietin että miten tässä toimisi ku luuri tosiaan on päivän vanha ja enkä ole soittanut vielä yhtäkään puheluA ku odotan vielä että sim kortti aktivoidaan..
SIIS ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO TÄMMÖISTÄ PUHELINTA!!!