Käyttökokemuksia Sony Xperia M5


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia tästä Soneralla yksinoikeudella myynnissä olevasta keskihintaisesta mutta itseasiassa tosi pätevästä puhelimesta.


 


Käy lukemassa pienet alkuesittelut blogin puolelta eli täältä --> linkki.


 


---


 


Avaan pelin omilla kokemuksillani.


 


Olen käyttänyt tätä nyt pari päivää. Niinkuin blogin puolella videolla kerron niin olen vaikuttunut tämän puhelimen laadukkuudesta, tätä ei millään usko 349eur hintaiseksi luuriksi. Sileä olemus, kulmiin sijoitetut metalliset "suoja"palat, kuoret ei nitise eikä natise. 


 


Olen soittanut tällä puheluita yhteensä ehkä 1,5h ajan, surffannut netissä ja Facessa, ja akku porskuttaa edellen vielä sen verran että virtaa on 41% jäljellä! Yksi Sonyjen valteista eli akunkesto, on myös myös tässä mallissa. Ja huom, tämä on saavutettu ilman Stamina-tilaa.


 



 



 


Tosin huomasin ensimmäisenä iltana, kun latasin puhelimeen kymmenisen appsia että siinä ehkä viiden minuutin aikana akku tyhjeni 20% tasosta muistaakseni 8% tasoon. Ihan yht äkkiä siis, outoa. Johtuneeko sitten siitä että en ollut tehnyt vielä siinä vaiheessa pitkää ensi latausta. Puhelin muuten kuumeni tosi paljon, vaikka en tehnyt muutamkuin vain latasin ja asensin nuo appsit.


 


Itselle tärkeää kameraa en hirmuisesti ole vielä testannut mutta tänä aamuna otin pari kuvaa kun nyt viimeinkin on satanut lunta 🙂 ja huomasin että tarkkuutta riittää todella hyvin mutta ainakin näissä olosuhteissa kontrastia on liikaa. Jostain syystä en saanut aamulla kameraa päälle, herjasi vain jotain, luuri piti bootata että sain kameran päälle.


 


Kun selaan ottamiani kuvia, niin vaikuttaa siltä että näyttöön ladataan jollain tavalla vain "esikatselukuva", kuva joka ei ole täydellä tarkkuudella. Sitten jos zoomaat kuvaa niin näkee selvästi että pienellä viiveellä kuvassa näkyy lisää yksityiskohtia.


 


Alussa pidin näyttöä hyvän kokoisena ja useille tämä 5" onkin varmasti hyvä kompromissi mutta omaan makuun tämä on aavistuksen liian pieni. Olen tottunut iPhone 6 Plussan isoon näyttöön. Mutta nämä on näitä makukysymyksiä.


 


Yleinen käyttö on sujuvaa, näyttö reagoi hyvin painalluksiin ja näyttö on terävä. Kamera aukeaa hitaasti, muiden sovelluksien kohdalla en ole huomannut vastaavaa. Puhelin kuumenee aika paljon joissain tilanteissa, mutta jäähtyy myös nopeasti.


 


Äänenlaadusta en osaa sanoa, tuo 1,5h on mennyt puhelinpalavereissa ja ne soitan aina kuulokkeilla. Pitää testata jossain vaiheessa, tosin itselle älypuhelin on melkein kaikkea muuta kuin puhumista varten :)


 


Tässä muutamia nopeita huomioita ja ajatuksia, myöhemmin lisää. Lyhyesti sanottuna hyvältä vaikuttaa!


 


299 kommenttia

 Oikeassa olet, Kohtalainen kamera. 

 

Sen voisi muuttaa myös sinne M5sen esittelyyn että muut ei mene lankaan.

 

Kirjahyllykuvassa tarkennus on siinä vahvistimen etupaneelissa.

 

No tiedän kuitenkin että kun tästä pääsen eroon niin laitan Sony Xperia Z5 Premiumin, siinä oli hyvä kamera kun tein siellä liikkeessä testejä eilen. 

 

Eilen kävin Veikon koneessa vähän avautumassa tästä huippu kameralla varustetusta pitkällä akunkestolla olevasta xperia m5 uutuus luurista. Oli just sinä päivänä sammunu yhtäkkiä kesken päivän n.5-6 kertaa ja käy kokoajan *******n lämpösenä nii ja se kamera temppuilee aina tasasin väliajoin kaataen puhelimen. Aina buutattava. Kuvan laatukin ollu toimiessaan alempaa keskitasoa. Noh ehkä iteki vähä lämpösenä tässä asian tiimoilta käyny ku odotukset ei AIVAN täyttyny vaan kaikkea muuta. Pahottelivat tietysti asiaa ja lähettivät takuuhuoltoon. Myyjäki kysy et onkos seuraava puhelin mahd eri merkkinen johon vastasin että todellakin. Ei auttanu tehdas asetusten palautus ja ilman muistikorttia käyttö yhtään mitään. En kyllä tätä mallia lähtisi ihan heti kelleen suosittelemaan. Paras ratkasu itteni kohalla olisi et sais kaupan purettua tai eri merkin laitteen tilalle samassa hintaluokassa. En välttämättä kilju riemusta vaikka lähettäisivät uuden M5:sen tilalle. Noh tulipahan sanottua mitkä on fiilikset. Ps jopa tää laina känny lumia 435 toimii paremmin 😛

Kyllä, omalla kohdallani ei myöskään kaupan purkaminen onnistu koska olin tyhmä ja ostin puhelimen Soneran  myymälästä jotta sain sen heti käyttöön kun vanha puhelin alkoi temppuilemaan, eikä siinä vaiheessa tullut mieleenkään alkaa tilaamaan mistään uutta, kun piti saada heti puhelin.

 

Minullekkin suosittelivat puhelimen laittamista huoltoon, mutta mitä järkeä sitä on huoltoon laittaa, koska se kamera ei siellä huollossa parane, vaan se kamera on oikeasti huono ja se kuuluu ihan puhelimen ominaisuuksiin, vaikka kuinka Sonera mainostaa että tässä on "Huippukamera"

Olen testannut Sonera myymälöissä muitakin uusia M5 malleja joissa on sama ongelma kamerassa, suttua tulee ja sen vuoksi uskallan väittää että huollossa se ei tosiaan parane.

 

Tässä on kyseessä huippu kusetus markkinoinnin osalta jossa kehutaan kameraa sellaiseksi mitä se lähimainkaan ole, toivottavasti kovin moni ei mene tähän lankaan.

 

Omasi tulee kyllä olemaan Sony jatkossakin, koska tämä toimii Sony a7 järjestelmäkameroiden kanssa hyvin yhteen ja se on syy miksi en merkkiä vaihda ja muutenkin tykkään tästä Sonyn puhelimesta mutta malli vaan tulee olemaan toinen.

En suosittele xperia M5 kellekään, oman palautin soneralle, onneksi olin tilannut netistä ja oli palautus oikeus, puhelin sammuili, kamera ei käynnistynyt aina ja google play kauppa kaatuili, netistä asiaa tutkittuani tyyppivikoja jotka ei korjaudu ennenkun sony tekee päivityksen, sammuiluun ilmeisesti auttaa jos puhelimen pakottaa gms tilaan ja ei käytä 3g eikä 4g verkkoja. https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-M5/M5-suddenly-shuts-off-every-10-minuts/td-p/1037964 täällä aika paljon kirjoiteltu asiasta

Onko teillä ollut puhelimen kanssa ongelmia heti alusta alkaen vai ovatko ongelmat ilmenneet heti?
On käynyt ilmeisesti niin että talouteen on ilmaantunut KULTAINEN (suhkoht) ongelmaton yksilö.
Toki lämpeää käytössä, mutta ei sammuile oudosti. Kamerakin toimii, mutta pitänee tutkia paremmin koneella niitä kuvia. Ei niissä kuvissa kyllä näytä motään ongelmia olevan, selvän niistä saa.
Toimiiko jollain tämä puhelin sammuilematta tai onko jollain ongelma korjautunut huollon jälkeen? Itselläni toimi hienosti 3vkoa sammuilematta ja nyt ongelma on jatkuva. Tosi ikävä tilanne kun mielestäni puhelin on muutoin erinomainen. Tämä ongelma on kylläkin liian vakava siedettävksi, kun puhelinta ei saa ilman verkkovirtaa takaisin päälle. Että mitäs sitten josset saa mistään verkkovirtaa... Onko kellään onnistunut kaupan purku Soneralta? Tai suostuvatko vaihtoon kokonaan toiseen puhelimeen?

Mulla on kultainen malli, eikä ole mitään muita ongelmia ollut kuin kameran kanssa,kun tulee välillä näyttöön ilmoitus; että kamera ei käytössä-->uudelleen käynnistys auttaa. Suurin ongelma mulla on se että, puhelinta mainostetaan Huippukameralla  mitä se todellakaan ole ja sen vuoksi ostin tämän. Tässä on minun suurin ongelma koska minulla ei ole sellaiselle kameralle mitään käyttöä joka tekee kuvista suttua.

 

Kaupanpurku/laitteen vaihto ei ole kohdallani onnistunut kun ostin laitteen myymälästä. Ei auta se että puhelimen esittelyssä mainitaan valheellisesti puhelimessa olevan Huippukamera. 

 

Elikkä olen tullut siihen tulokseen, jos Soneran mainoksessa lukee että puhelimessa on; Aikakone, Kahvinkeitin, termospullo ja kaikki muut mahdolliset herkut mitä maa päällänsä kantaa niin silloin siinä on ne ominaisuudet vaikkakaan et sitä itse huomaa. Sama on tämän laitteen kohdalla kovin sanoin markkinoitu Huippukamera sellainen siinä vaan on, eikä sitäkään kyllä huomaa.

 

Teen valokuvaus hommia ns"freelanserina" joutoaikoina, niin tiedän kyllä jotain kameroista. Aikaisempi puhelin joka tuli tiensä päähän niin sen pystyi pitämään keikalla mukana ja sillä pystyi ottamaan tarvittaessa kuvia joiden tulostuksessa A4 kokoon ei mitään ongelmia, kun oli kuvattu normaali valaistuksessa.

 

Mutta jos haluatte puhelimen jossa hyvä kamera niin voin suositella Z5 premiumia, sillä kameralla jo pärjää, se tulee minulle hankintaan kunhan pääsen tästä eroon. Olisin ostunut sen jo silloin pari viikoa sitten kun tämän ostin jos oisin tiennyt kuin surkea kamera tässä M5sessa on, tyhmyyttäni luotin Soneran mainokseen.

 

Mulla myös kultainen malli, jos sillä ylipäänsä tähän ongelmaan merkitystä on. Tosiaan tuossa aikaisemmassa viestissä jo sanoinkin, että ongelma ei ilmennyt heti, vasta kolmen viikon jälkeen. 😕 Tässä nyt sitten joka suunnasta kehotetaan viemään huoltoon, ja vaihtoon ei toistaiseksi suostuta. Vasta, kun on huollossa todettu, että vikaa ei pystytä korjaamaan. Tosin silloinkin varmaan tarjotaan vain uutta samaa mallia tilalle. Kameran kuviin olen itse ollut tyytyväinen, paljon parempia kuvia tulee, kuin edellisestä puhelimestani. 

Sonyn kohdalla voi värilläkin olla joskus merkitystä, esim. Xperia Z5 Compact musta ja valkoinen tehtiin eri tehtaissa ja valkoisissa oli joku yleinen vika, jota mustissa ei esiintynyt lainkaan. Ko. vika korjattiin sitten ohjelmistopäivityksellä, mikä noihinkin varmaan on pian tulossa.

Okei, en tiennyt tätä. Tämä on mun ensimmäinen Sony-luuri. Harmi, kun ei nyt ihan kivuttomasti tää merkin vaihto tapahtunut. Mutta toivottavasti tuo Marshmallow-päivitys ratkaisisi tän ongelman, ikävä vaan odottaa sitä, kun ei yhtään tiedä, että milloin se julkaistaan. Itse oon nyt ainakin toistaiseksi saanut pidettyä puhelimen päällä vaihdettuani verkon GSM-tilaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Minulla on kysely sisässä että milloin tähän tulee päivitys. Kerron heti kun vain saan tietoa.

Ei hyvänen aika mikä puhelin. Sammuu todella monta kertaa päivässä itsestään, eikä lähde päälle, ennen kuin laittaa laturiin. Itselläni nyt n. kuukauden vanha tämä puhelin ja vika tuli n. 4 päivää sitten. Täytyy sanoa, että todella turhauttavaa! Olen lukenut aiheesta ja tämä sama vika on melko usealla käyttäjällä - maailmanlaajuisesti! Eräs mies jossain keskustelupalstalla sanoi ostaneensa varavirtapankin, jotta voi puhelimen käynnistää kaupungilla, koska hänellä oli käytössään mobiilibussikortti. Pitääkö tässä nyt hakea itselle vyölaukku ja sinne varavirtapankki, jotta puhelimen kanssa pärjää? Joku myös kehoitti laittamaan pelkän gsm-asetuksen päälle. Mitä järkeä on sitten ylipäätään hommata älypuhelin, jos pelkällä gsm:llä pärjää? Ja tätäkin kyllä huvikseni kokeilin: EI auttanut!

 

Itse tarvitsen työssäni sähköpostia. Ikävä kyllä, sitä en pysty aina käyttämään, koska ei ole laturia ja virtaa vieressä! Ja myös soitonsiirrot työpuhelimesta ei tietenkään tule perille, jos puhelin ei ole päällä. Näiden neljän päivän aikana olen joutunut ajamaan ylinopeutta töihin, koska herätyskellokaan ei ole toiminut, kun puhelin ei olekaan päällä... Täytyy vain sanoa, että älkää hyvät ihmiset ostako tätä puhelinta!

 

Nyt myös olen huolestuneena lukenut takuuehdoista ja huolloista. Puhelin viety liikkeeseen, josta se on lähetetty huoltoon. Puhelin tullut huollosta ja sama vika jatkuu. Puhelin uudelleen huoltoon ja sama vika jatkuu... No, jos tällaista värkkäämistä on, niin kuka sitä jaksaa? Ja tätä värkkäämistähän on vain niin kauan kun puhelimessa on takuuta? Sen jälkeen huollot, joilla ei ole mitään vaikutusta, menee omaan piikkiin. Joissakin tapauksissa on kuulemma annettu uusi M5 tilalle. Mutta niissäkin sama vika. Ja nyt luin, että Soneran kanssa ei kauppoja voi edes purkaa?!? Maksan siis vajaa kymmenen euroa kuukaudessa siitä, että puhelimeni on huollossa käytännössä koko ajan, mutta vain laitteen takuun ajan? Sen jälkeenhän voin maksaa sen kympin kuussa siitä, ettei laite ole huollossa, vaan kirjahyllyssä, koska sillä ei tee mitään?

 

Nyt jumalauta jotain rotia tähän hommaan!

Hyvää mainosta sonylle, menettää aika kivasti asiakkaita, ja soneralle myös jos ei pysty kauppoja purkamaan vaikka asiakkaita johdetaan harhaan mainoksilla ja myydään tuotteita joiden takuu kusee, xperia m5 oli ensimmäinen ja viimeinen sonyn puhelin minulla ja jos ei olisi kauppan purku onnistunut soneralla niin olisi ollut myös viimeinen päivä soneran asiakkaana ikinä. Tuskin olen ainut joka osoittaa mieltään huonosta palvelusta tai tuotteesta jaloillaan ja vaihtaa johonkin muuhun.

Omalta kohdaltani on nyt ongelma poistunut kameran osalta.

 

Puhelin myyty :)

 

Nyt katselemaan että mistä löytyis Z5

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Sony Xperia Z5 löytyy esim. täältä : http://hintaseuranta.fi/tuote/sony-xperia-z5-puhelin/3775239

Myös Soneran verkkokaupassa on : https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/tarjooma/puhelin.aspx?PhoneName=Sony+Xperia+Z5&PaymentPlan=Cash

Mulla pysynyt nyt päällä koko ajan, kun on GSM-verkossa ja verkko-operaattorin valintana manuaalinen. Vinkkinä vaan muille, jos toimisi teilläkin. No, tänään vien laitteen anyways huoltoon, koska GSM-verkossa pitäminen EI ole mikään ratkaisu. Mulle on Soneralta luvattu, että tulen joka tapauksessa saamaan toimivan laitteen tilalle, että siitä ei kuulemma tarvitse huolehtia. Kovin montaa kertaa en laitetta suostu kuitenkaan huoltoon viemään. Uskon melko vahvasti, että jos tätä ongelmaa ei näistä puhelimista saada korjattua piakkoin, niin luulisi Soneran olevan pakko suostua purkamaan kaupat tai vaihtamaan toiseen puhelinmalliin. Mulle kyllä ilmoitettiin myös, kun ilmaisin haluni vaihtaa toiseen puhelimeen, että ''ilman virallista reklamaatiota vaihtoa ei voi suorittaa'' ja kun kysyin, kuinka hitossa sitten teen virallisen reklamaation niin vastaus oli juurikin tämä, että laite kannattaisi nyt ensin viedä huoltoon. En tiedä sitten, että kuinka vaikeeta tästä tulee.. Mutta mä en ainakaan suostu maksamaan puhelimesta, joka ei toimi tai jossa ei ole kauheen suuria takuita, että toimisi takuuajan jälkeenkin. 

Tuolla : https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-M5/M5-suddenly-shuts-off-every-10-minuts/td-p/1037964/page/18 myös kerrottu auttaneen, kun on estänyt AutopoweroffService -nimisen sovelluksen. Kannattaa sitäkin varmaan kokeilla? Itse en ehdi testaamaan enää, kun oon juuri viemässä huoltoon. + mulla ei ole kotona sammumisongelmaa (taas 4g verkossa) vaan tällä hetkellä ainoastaan, jos lähen kotoa jonnekin, jossa on heikompi kenttä.

Ostin tämän puhelimen kakkospuhelimeksi. Toisaiseksi toiminut hyvin. Vähän kuumenee, mutta niinhän kuumeni aiemmatkin eli ei haittaa. Otin just kameralla kuvia hämärässä olohuoneessa ja tuli ihan hyviä kuvia. En tietenkään käyttänyt automaatti asetuksia koska silloin ISO-luku on yleensä liian iso jolloin tulee niitä suttuisia kuvia. Kuvanvakaimenkin laitoin päälle. Mainoksissa yleensä kehutaan kameraa todella hyväksi, harvat ne kyllä näissä kertovat että olisi huono, en muista nähneeni. Fiilis kuitenkin ihan ok ja uskon että päivitys tuo parannusta. Mehän olemme testaajia, kunnes laitetaan yleiseen myyntiin. Tosin huonoa mainosta tämä testaaminen jos ei toimi kunnolla. En kadu ostosta, vielä ☺️

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Voisiko suttuisiin kuviin olla syynä myös se ettei puhelimen kamera ehdi tarkentaa eli tavallaan pitäisi painaa hieman pitempään automaatti asetuksilla? Toki tuolla ISO-luvulla on suurin merkitys ja varmaankin päivityksestä tulisi apua tuohon. Itsellä vähän vanhempi Xperia Z1 Compact, mutta kuvien laatu mielestäni todella hyvä jopa automaatti asetuksilla. Hämärissä olosuhteissa kuvaaminen vaatii kyllä vähän omia säätöjä :smileyhappy: Uskon että tuosta Sony Xperia M5:sta tulee kyllä todella varteenotettava puhelin, kunhan pikku bugit korjaantuvat päivityksillä.

Päosin positiivisia kokemuksia alkuhuumassa!

 

Itse olen nyt pari päivää käyttänyt kyseistä laitetta. Pakasta vedettynä ensimmäisiä ajatuksia laitteesta oli, että laadukkaan oloinen ulkomuoto ja asettuu todella mukavasti käteen. Minun vanhassa Xperiassa virtanäppäin oli huomattavasti ylempänä, jolloin M5:n kohdalla aluksi oli hieman etsimistä aukaistaessa. Parin päivän jälkeen asiaa ei enää juuri huomaakkaan. 

 

Sitten vain sim-korttia sisään ja virtaa päälle laitteeseen. Vanhat tutut sovellukset löytyivät näppärästi Google playsta ja pari kymmentä sovellusta yhtä aikaa lataamaan taustalle. Kävi, kuten monelle muullekkin, laite kuumeni todella paljon ja oli pakko laittaa se hetkeksi sivuun ja jäädä odottelemaan asennusten valmistumista. Parin päivän aikana kuumentuminen on edelleen jatkunut, muttei ihan niin paljon. Olen suosiolla antanut laitteen aina levähtää hetken laitteen kuumennuttua. Pienessä selailussa kuten uutisten, facebookin tai kevyiden pelien parissa laite kestää kuumentumatta reilusti yli tunnin. Ongelmana tuntuu olevan kaiken tyyppiset videot, joita ei kyllä varttia kauemmin katsele tai tarvitsee laittaa laite pöydälle tai hakea hansikas käteen. Mutta itselle tämä ei ole vielä muodostunut ongelmaksi.

 

Toinen asia mistä laite on näyttänyt saavan paljon keskustelua on kamera. Omalta osaltani kamera on yllättänyt näin nopeasti vain positiivisesti. Todella hyviä kuvia on tullut ainakin sisätiloissa sekä etu- että takakameralla. Minullakin kamera on lakannut muutaman kerran toimimasta, joka kyllä korjaantuu uudelleen käynnistämällä. Katsotaan aiheutuuko tästä jatkossa ongelmia. Parin viikon päästä tulee lisää kokemuksia laitteesta, jolloin laitan kamerankin kovempaan testiin. 

 

Akkuakin oli laiteessa kovasti kehuttu. Ei ainakaan vielä ole mitenkään ihmeellisyyksiä ja hurraa huutoja herättänyt. Ilman stamina tilaa, normaalilla käytöllä eikä mitään ylimääräistä päällä taustalla (sijainti, wifi, yms.) akku kestää päivän verran. Katsotaan jatkossa miten tilanne kehittyy. 

 

16GB tilana loppuu melko nopeaa ainakin itsellä kesken, kun alkaa tavaraa pikku hiljaa kertymään eikä jaksa olla vähän väliä siivoilemassa. Onneksi Sonyyn saa nätisti lisää tilaa muistikortilla. Itse laitoin tilaukseen 64GB kortin, jolloin ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi pelkän tilan vuoksi.

 

Tällä hetkellä mennään siis positiivisesti yllättyneen puolella laitteen osalta. Katsotaan, miten tilanne kehittyy parin viikon aikana.

 

 

Mulla tulee ens viikolla kultainen huollosta päivitettynä ja akku vaihdettuna katsotaan miten käy! Päivittelen lisää kun kokemuksia
Joo tänää tuli Soneran "huollosta" m5 missä oli n. pari viikkoa. Olivat tehneet ohjelmisto päivityksen kuulemma. Vaikuttaa kyllä ihan samalta lollipop 5.0 tsydeemiltä mikä oli jo aiemmin. Ettei olis vaa palautettu tehdas asetukset taas minkä tein jo kerran ite ennen huoltoon laittoa. No on kyllä toiminu tän iltapäivän/illan niin hyvin ku tää malli varmaa voi toimia. Katotaa nyt mitä parit seuraavat päivät tuo tullessaa ja mietitää sitte vasta muita vaihtoehtoja. Nii ja kyllä, kamera on oikeesti *******a ja se ei siitä muuksi muutu vaikka mitä tekis. Pelkästää sentakia pitäis jo saada kauppa purettua 😃 Mutta toivotaan nyt että pelais niinku pitää ku ei jaksais enää yhtää vääntää tän homman kanssa prkl.

Eilen hain mun M5 Sonyn Veikon koneesta mihin oli tullut huollosta ja tänä aamuna alko sitte ihan täysin samat viat kun ennen huoltoon lähtöäkin, sammuilee eikä lähe päälle muuten kun laturissa käyttämällä, lämpenee hemmetisti ja kamera menee johonki ihme vikatilaan. Eli se on tänää sitte taas kauppareissu Veikon puljuu. Yritetää taas sitä kaupan purkuu koska en tällästä luuria enää halua.  4 viikon aikana kai yhen viikon ollu oma puhelin käytössä ja kk erät kumminki juoksee. Merkki vaihtuu kyllä tässä samalla.

Juuh.. päivän olen omistanut M5:n siis ihan susi puhelin kamera ei pelaa ollenkaan olen saanu varmaan 6 kuvaa otettua ja yhden video pätkän... joka kerta ku käyttää kameraa se menee jumiin ja uudelleen boottauskaan ei vättämättä vie vikaa pois. Ja sitten salamavalo jäö himmeänä palamaan jne. Ja muutenkin ihan p-aska luuri. Joten mietin että miten tässä toimisi ku luuri tosiaan on päivän vanha ja enkä ole soittanut vielä yhtäkään puheluA ku odotan vielä että sim kortti aktivoidaan..
SIIS ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO TÄMMÖISTÄ PUHELINTA!!!
Kerro onnistuuko kaupan purku.. itse kans mietin jo samaa vaikka yhden päivän vasta ollut...

Vastaa