Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6011 custom-general.kudos
  • 5699 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia tästä Soneralla yksinoikeudella myynnissä olevasta keskihintaisesta mutta itseasiassa tosi pätevästä puhelimesta.

Käy lukemassa pienet alkuesittelut blogin puolelta eli täältä --> linkki.

---

Avaan pelin omilla kokemuksillani.

Olen käyttänyt tätä nyt pari päivää. Niinkuin blogin puolella videolla kerron niin olen vaikuttunut tämän puhelimen laadukkuudesta, tätä ei millään usko 349eur hintaiseksi luuriksi. Sileä olemus, kulmiin sijoitetut metalliset "suoja"palat, kuoret ei nitise eikä natise. 

Olen soittanut tällä puheluita yhteensä ehkä 1,5h ajan, surffannut netissä ja Facessa, ja akku porskuttaa edellen vielä sen verran että virtaa on 41% jäljellä! Yksi Sonyjen valteista eli akunkesto, on myös myös tässä mallissa. Ja huom, tämä on saavutettu ilman Stamina-tilaa.

Screenshot_2015-11-21-11-52-40.jpg

Screenshot_2015-11-21-11-53-01.jpg

Tosin huomasin ensimmäisenä iltana, kun latasin puhelimeen kymmenisen appsia että siinä ehkä viiden minuutin aikana akku tyhjeni 20% tasosta muistaakseni 8% tasoon. Ihan yht äkkiä siis, outoa. Johtuneeko sitten siitä että en ollut tehnyt vielä siinä vaiheessa pitkää ensi latausta. Puhelin muuten kuumeni tosi paljon, vaikka en tehnyt muutamkuin vain latasin ja asensin nuo appsit.

Itselle tärkeää kameraa en hirmuisesti ole vielä testannut mutta tänä aamuna otin pari kuvaa kun nyt viimeinkin on satanut lunta 🙂 ja huomasin että tarkkuutta riittää todella hyvin mutta ainakin näissä olosuhteissa kontrastia on liikaa. Jostain syystä en saanut aamulla kameraa päälle, herjasi vain jotain, luuri piti bootata että sain kameran päälle.

Kun selaan ottamiani kuvia, niin vaikuttaa siltä että näyttöön ladataan jollain tavalla vain "esikatselukuva", kuva joka ei ole täydellä tarkkuudella. Sitten jos zoomaat kuvaa niin näkee selvästi että pienellä viiveellä kuvassa näkyy lisää yksityiskohtia.

Alussa pidin näyttöä hyvän kokoisena ja useille tämä 5" onkin varmasti hyvä kompromissi mutta omaan makuun tämä on aavistuksen liian pieni. Olen tottunut iPhone 6 Plussan isoon näyttöön. Mutta nämä on näitä makukysymyksiä.

Yleinen käyttö on sujuvaa, näyttö reagoi hyvin painalluksiin ja näyttö on terävä. Kamera aukeaa hitaasti, muiden sovelluksien kohdalla en ole huomannut vastaavaa. Puhelin kuumenee aika paljon joissain tilanteissa, mutta jäähtyy myös nopeasti.

Äänenlaadusta en osaa sanoa, tuo 1,5h on mennyt puhelinpalavereissa ja ne soitan aina kuulokkeilla. Pitää testata jossain vaiheessa, tosin itselle älypuhelin on melkein kaikkea muuta kuin puhumista varten 🙂

Tässä muutamia nopeita huomioita ja ajatuksia, myöhemmin lisää. Lyhyesti sanottuna hyvältä vaikuttaa!

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

299 vastausta
Saarahi
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ennen Jouluna sain m5:n johon olin tosi tyytyväinen pari ekaa viikkoa..nyt about viikon ajan tehnyt tuota sammumaan,käyntiin ei lähde kuin laturiin laittamalla. Sammuessaan ollut akkua esim.10% ja kun käyntiin lähtee laturiin kiinnittämistä,akkua onkin mukamas esim.50% tai enemmän. Akku kestää nippanappa päivän..kamerassa kuvan laatu täydellinen kunhan ei heilahta yhtään. Myös tämä tekee sitä että huutaa virhettä eikä kamera käynnisty ilman puhelimen sammuttaminen. Eli ilmeisesti olen saanut sen ö-mappiin kuuluvan version joka lähetettävä huoltoon,oikein kiva. Kauanko kestää ennenkuin puhelimen huollosta takaisin saa?

AliceC
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies

Ei ainakaan lukenu, että olis vaihdettu. Varmaan ohjelmiston asennuksessa ollut alunperin joku vika, kun eivät suositelleet varmuuskopion palauttamista. Onneksi olin siirtänyt kuvat, viestit yms toiseen puhelimeen, joten ei tarvinnu menettää mitään tietoja. Kannattaa varmaan odottaa siis sitä ohjelmistopäivitystä, jos senkään jälkeen sensori ei toimi niin vasta sit huoltoon.
KepaT
Kommentaattori
  • 12 custom-general.kudos
  • 57 custom-general.replies

Saarahi: Omalla kohalla huollot on kestäny 1-2vko.
Paassius
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies

Minulla M5 toimi ihan ok parisen viikkoa kunnes mummolamatkalla pohjanmaalle alkoi sammuilemaan. Todella rasittavaa kun monta kertaa päivässä sammuili. Kun palasimme kotiin eteläiseen suomenmaahan puhelin on toiminut kuin junan vessa. Ei ole sammuillut enää. Ihme vehje. Toivottavasti ei ala uudelleen tuota tekemään...

vvuori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies

Toi sun mummolamatka sen aiheutti. Sama ongelma oli itsellä sammumisen suhteen kun meni taajaman ulkopuolelle. Keskustassa ja hyvän 4G kentän läheisyydessä toimi kyllä hyvin, mutta muualla se sammuilu sillon alkokin. Enään ei ole huollon jälkeen kertaakaan sammunut.

irmuska
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos

Kohta kaks viikkoa käytetty vaihdettua Mvitosta ja joo, tuntuu toimivan ja se akun purkautumisnopeuskin on asettunut tässä. Jos vain toimii kuten nyt on tehnyt niin mikäs, kelpo puhelin, harmillista kyllä mutta luotto toimintaan on edelleen aika huonossa. 

KepaT
Kommentaattori

Sama homma kun vvuorella, huonolla kentällä sammuilu alko yleensä mutta huollon jälkee ei ole ollu sammuilu ongelmaa.
AliceC
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos

Hauska huomata tällain viikko jälkikäteen (huollosta) että taka"kansi" repsottaa yhdestä nurkasta. Ei saa painettua kiinni, vaan pomppaa hetken päästä uudestaan ulos. En oo kertaakaan puhelinta tiputtanut, eli tainnu huollon seurauksesta jäädä auki. Rupee vähän rassaa hermoja tää puhelin. Muuten on toiminut nyt hyvin. Ei ole huonossakaan kentässä sammunut kertaakaan. Eli kohta kuukauden toiminut akun vaihdosta.
FinlandStyle
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies

Olen nyt meinaamassa ostaa tämän kyseisen m5 mutta nyt näitten viestien perusteella ja youtube videoiden perusteella olen alkanut epäröimään. Itsellä on näyttönlasi hajonnut nokia lumia 920 joka on toiminut aivan jumalattoman hyvin ja kestänyt 3 vuotta iskuja, tiputuksia ja heittämistäkin aivan liikaa ja nyt sitten meni näyttönlasi rikki (ei pahasti). Ei sinänsä haittaa tuo lasi mutta hävittää signaalin ja korjaukseen en vie koska tulee liian kalliiksi. Nyt kumminkin olisi androidi puhelin hakusessa ja tuo m5 on kyllä mieleeni. No nyt kun luen näitä juttuja että sammuilee sun muuta niin ei se oikein houkuta että viikon tai edes kuukauden vanha puhelin temppuilee. Tuossa 920 oli kanssa sellainen ongelma alussa että näytti pelkkää vihreää kun kameran käynnisti. Se ongelma kyllä hävisi eikä ole ollut reilu 2 vuoteen mitään ongelmaan kameran kanssa joten ne saadaan varmaan tuostakin korjattua. Se akku vaan tuossa m5 huolestuttaa. No kannattaisiko minun tuota kyseistä puhelinta sitten ostaa?  Kovasti kyllä tekisi mieli ostaa mutta en nyt reilu 300 halua *******aan käyttää. Menen nyt ainakin Sonera kauppaan varmaan jossain vaiheessa katsomaan tuota puhelinta ja tuo samsung s5 neokin on kiinnostava.

KepaT
Kommentaattori

On kyllä hintansa arvonen luuri kun toimii ja mulla toiminu moitteetta ton viimisen huollon jälkeen lukuunottamatta tota näytön kirkjauden säätöä mistä himmennys uupuu lähes kokonaan. Korjaantunee sillä seuraavalla päivityksellä (toivotaa ainaki) 🙂