Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5510 custom-general.kudos
  • 5121 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia tästä Soneralla yksinoikeudella myynnissä olevasta keskihintaisesta mutta itseasiassa tosi pätevästä puhelimesta.

 

Käy lukemassa pienet alkuesittelut blogin puolelta eli täältä --> linkki.

 

---

 

Avaan pelin omilla kokemuksillani.

 

Olen käyttänyt tätä nyt pari päivää. Niinkuin blogin puolella videolla kerron niin olen vaikuttunut tämän puhelimen laadukkuudesta, tätä ei millään usko 349eur hintaiseksi luuriksi. Sileä olemus, kulmiin sijoitetut metalliset "suoja"palat, kuoret ei nitise eikä natise. 

 

Olen soittanut tällä puheluita yhteensä ehkä 1,5h ajan, surffannut netissä ja Facessa, ja akku porskuttaa edellen vielä sen verran että virtaa on 41% jäljellä! Yksi Sonyjen valteista eli akunkesto, on myös myös tässä mallissa. Ja huom, tämä on saavutettu ilman Stamina-tilaa.

 

Screenshot_2015-11-21-11-52-40.jpg

 

Screenshot_2015-11-21-11-53-01.jpg

 

Tosin huomasin ensimmäisenä iltana, kun latasin puhelimeen kymmenisen appsia että siinä ehkä viiden minuutin aikana akku tyhjeni 20% tasosta muistaakseni 8% tasoon. Ihan yht äkkiä siis, outoa. Johtuneeko sitten siitä että en ollut tehnyt vielä siinä vaiheessa pitkää ensi latausta. Puhelin muuten kuumeni tosi paljon, vaikka en tehnyt muutamkuin vain latasin ja asensin nuo appsit.

 

Itselle tärkeää kameraa en hirmuisesti ole vielä testannut mutta tänä aamuna otin pari kuvaa kun nyt viimeinkin on satanut lunta 🙂 ja huomasin että tarkkuutta riittää todella hyvin mutta ainakin näissä olosuhteissa kontrastia on liikaa. Jostain syystä en saanut aamulla kameraa päälle, herjasi vain jotain, luuri piti bootata että sain kameran päälle.

 

Kun selaan ottamiani kuvia, niin vaikuttaa siltä että näyttöön ladataan jollain tavalla vain "esikatselukuva", kuva joka ei ole täydellä tarkkuudella. Sitten jos zoomaat kuvaa niin näkee selvästi että pienellä viiveellä kuvassa näkyy lisää yksityiskohtia.

 

Alussa pidin näyttöä hyvän kokoisena ja useille tämä 5" onkin varmasti hyvä kompromissi mutta omaan makuun tämä on aavistuksen liian pieni. Olen tottunut iPhone 6 Plussan isoon näyttöön. Mutta nämä on näitä makukysymyksiä.

 

Yleinen käyttö on sujuvaa, näyttö reagoi hyvin painalluksiin ja näyttö on terävä. Kamera aukeaa hitaasti, muiden sovelluksien kohdalla en ole huomannut vastaavaa. Puhelin kuumenee aika paljon joissain tilanteissa, mutta jäähtyy myös nopeasti.

 

Äänenlaadusta en osaa sanoa, tuo 1,5h on mennyt puhelinpalavereissa ja ne soitan aina kuulokkeilla. Pitää testata jossain vaiheessa, tosin itselle älypuhelin on melkein kaikkea muuta kuin puhumista varten 🙂

 

Tässä muutamia nopeita huomioita ja ajatuksia, myöhemmin lisää. Lyhyesti sanottuna hyvältä vaikuttaa!

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

299 vastausta
AliceC
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mulla näköjään lakkas valosensori toimimasta sen jälkeen kun puhelimen päivitin. Huomasin sattumalta kun päätin laittaa automaattisen kirkkaudensäädön käyttöön, ja se ei sitten toiminutkaan. Varmaan taas ohjelmistossa vikaa.
KepaT
Kommentaattori
  • 12 custom-general.kudos
  • 57 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

AliceC eikö se kirkkauden säätö toimi yhtään automaatilla? Itsellä ainakin manuaalilla on laajempi se säätöalue etenkin sinne kaikkein kirkkaimpaan suuntaan. Automaattia en oikeastaa käytä kun se nyt ei yleensäkään hirveän hyvin toimi missään vehkeessä. Mutta huoltoon vaa jos ei mitään tapahdu ku yrittää säätää sitä näytön kirkkautta.

SamuliLe
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Täytyypä käyttää huollossa. Meneekö montakin viikkoa? Omat huollatus kokemukset ovat semmoisia että sanotaan 1-2viikkoa, mutta laitamme viestiä silloin. Kuukauden päästä käy paikan päällä kysymässä niin sanotaan että joo on se ollut täällä jo viikon. Viestiä ei siis ikinä tullut
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SamuliLe kirjoitti:
Täytyypä käyttää huollossa. Meneekö montakin viikkoa? Omat huollatus kokemukset ovat semmoisia että sanotaan 1-2viikkoa, mutta laitamme viestiä silloin. Kuukauden päästä käy paikan päällä kysymässä niin sanotaan että joo on se ollut täällä jo viikon. Viestiä ei siis ikinä tullut

vie huoltoon suoraan jos mahdollista   älä vie soneran liikkeeseen  niin saat nopeammin  kun ei oe välikäsiä   huollon sivuilta voit seurata missä vaiheessa laite on

vvuori
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Päivässä sain omani kun vein suoraan huoltoon.
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 459 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Noihin myyntikieltohommiin tahtoisin vielä korostaa sitä, että meidän Sonera Kaupoissa noita ei enää jatkossa myydä, vaan saatavilla on ainoastaan meidän verkkokaupasta.

 

Tää ei siis koske muita liikkeitä, hommat on varmaan hoidettu niissä varmaan eri tavalla. 🙂 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2927 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@RaMaria kirjoitti:

Noihin myyntikieltohommiin tahtoisin vielä korostaa sitä, että meidän Sonera Kaupoissa noita ei enää jatkossa myydä, vaan saatavilla on ainoastaan meidän verkkokaupasta.

 

Tää ei siis koske muita liikkeitä, hommat on varmaan hoidettu niissä varmaan eri tavalla. 🙂 


Koskeeko myös Tele Finland -myyntipisteitä?

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 459 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jep, vain verkossa myös Telellä. 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

VT3280
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 64 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuulosti mielenkiintoiselta tuo myyntikielto kommentti Soneralta. Sonerakaupoissa kielto voimassa mutta ei nettikaupassa, oma tulkkaus ☺ Hyvin toimii känny. Ainoa ongelma joka oli eli wifin toimivuus näyttää poistuneen. Nyt voi myydä pois, koska ei ole niin hyvä mitä odotin.

SamuliLe
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sanottiin että vie suoraan huoltoon? Entäs takuu? Joutuuko huollon itse maksamaan vai? Ja missä olisi lähin Oulun alueella kyseistä huoltoa tekevä yritys?