Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63827
Kirjoituksia 173823

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5



Highlighted

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

1/300

Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia tästä Soneralla yksinoikeudella myynnissä olevasta keskihintaisesta mutta itseasiassa tosi pätevästä puhelimesta.

 

Käy lukemassa pienet alkuesittelut blogin puolelta eli täältä --> linkki.

 

---

 

Avaan pelin omilla kokemuksillani.

 

Olen käyttänyt tätä nyt pari päivää. Niinkuin blogin puolella videolla kerron niin olen vaikuttunut tämän puhelimen laadukkuudesta, tätä ei millään usko 349eur hintaiseksi luuriksi. Sileä olemus, kulmiin sijoitetut metalliset "suoja"palat, kuoret ei nitise eikä natise. 

 

Olen soittanut tällä puheluita yhteensä ehkä 1,5h ajan, surffannut netissä ja Facessa, ja akku porskuttaa edellen vielä sen verran että virtaa on 41% jäljellä! Yksi Sonyjen valteista eli akunkesto, on myös myös tässä mallissa. Ja huom, tämä on saavutettu ilman Stamina-tilaa.

 

Screenshot_2015-11-21-11-52-40.jpg

 

Screenshot_2015-11-21-11-53-01.jpg

 

Tosin huomasin ensimmäisenä iltana, kun latasin puhelimeen kymmenisen appsia että siinä ehkä viiden minuutin aikana akku tyhjeni 20% tasosta muistaakseni 8% tasoon. Ihan yht äkkiä siis, outoa. Johtuneeko sitten siitä että en ollut tehnyt vielä siinä vaiheessa pitkää ensi latausta. Puhelin muuten kuumeni tosi paljon, vaikka en tehnyt muutamkuin vain latasin ja asensin nuo appsit.

 

Itselle tärkeää kameraa en hirmuisesti ole vielä testannut mutta tänä aamuna otin pari kuvaa kun nyt viimeinkin on satanut lunta 🙂 ja huomasin että tarkkuutta riittää todella hyvin mutta ainakin näissä olosuhteissa kontrastia on liikaa. Jostain syystä en saanut aamulla kameraa päälle, herjasi vain jotain, luuri piti bootata että sain kameran päälle.

 

Kun selaan ottamiani kuvia, niin vaikuttaa siltä että näyttöön ladataan jollain tavalla vain "esikatselukuva", kuva joka ei ole täydellä tarkkuudella. Sitten jos zoomaat kuvaa niin näkee selvästi että pienellä viiveellä kuvassa näkyy lisää yksityiskohtia.

 

Alussa pidin näyttöä hyvän kokoisena ja useille tämä 5" onkin varmasti hyvä kompromissi mutta omaan makuun tämä on aavistuksen liian pieni. Olen tottunut iPhone 6 Plussan isoon näyttöön. Mutta nämä on näitä makukysymyksiä.

 

Yleinen käyttö on sujuvaa, näyttö reagoi hyvin painalluksiin ja näyttö on terävä. Kamera aukeaa hitaasti, muiden sovelluksien kohdalla en ole huomannut vastaavaa. Puhelin kuumenee aika paljon joissain tilanteissa, mutta jäähtyy myös nopeasti.

 

Äänenlaadusta en osaa sanoa, tuo 1,5h on mennyt puhelinpalavereissa ja ne soitan aina kuulokkeilla. Pitää testata jossain vaiheessa, tosin itselle älypuhelin on melkein kaikkea muuta kuin puhumista varten 🙂

 

Tässä muutamia nopeita huomioita ja ajatuksia, myöhemmin lisää. Lyhyesti sanottuna hyvältä vaikuttaa!

 

299 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

91/300

@TeroRe kirjoitti:

@Kyosti80 kirjoitti:
Noniin. Itselläkin lähti m5 huoltoon 😡 noh kuulemma pitänyt tulla softa päivitys jo???

 


@irmuska kirjoitti:

Väittivät että vika ei ole puhelimessa itsessään vaan ohjelmistossa johon Sonylta piti tulla päivitys viikolla 50. Kyseinen päivitys korjaisi kuulemma sammuilut, ongelmahan tosin on siinä ettei kyseistä päivitystä ole näkynyt tähän päivään mennessä. 


 

 

Tiedoksi ketjuun että jos jossain on ollut tieto että viikolla 50 tulee päivitys niin se tieto on ollut ikävä kyllä väärä ja siitä pahoittelut ko tahon puolesta.

 

Odotamme edelleen Sonylta tietoa siitä milloin päivitys tulee, en ole siksi palannut vielä asiaan koska aikataulua ei ole vielä tullut. Kuten lupasin aikaisemmin niin palaan kyllä asiaan kun saan tiedon.


Eli TeleFinlandin myyntipisteellä on ollut väärää tietoa, sieltä tuon minulle sanoivat kun manasin puhelimen lyhyttä ikää omassa käytössäni. Olivat itsekin kovin ihmeissään siitä että miksi päivitys ei ole ilmestynyt vaikka heidän mukaansa Sony olisi ilmoittanut sen tulevan viikolla 50.

 

No, oma puhelimeni työntila on nyt huollon sivuilla "odottaa vaihtolaitetta". Sitä, mitä se käytännössä tarkoittaa en sitten tiedäkään sillä ilmeisesti vaihtolaitteet tulee kun tulee ja toimii eli not. Siinä määrin koko homma on itseä risonut että otin ja soitin kuluttajavirastoon asian tiimoilta ja niin, eihän myyjällä tosiaankaan ole mitään pakkoa purkaa kauppaa vaan hän voi katsoa että asiakas tuo puhelimen vaikka sitten useampaan kertaan huoltoa varten kun se ei toimi.

 

Sen tosin mainitsivat että kun kyseessä on kuitenkin jo tuonkin hintainen laite niin myyjän pitää pystyä joko korjaamaan virheellinen tuote tai vaihtoehtoisesti vaihtamaan se uuteen toimivaan kohtuullisessa ajassa. Kysyinkin sitten myös sitä mitä he tarkoittavat kohtuullisella ajalla ja heidän näkemyksensä oli että jos nyt kuukaudenkin on ilman että voi käyttää sitä laitetta josta on maksanut alkaa se olla jo kohtuuton aika odottelulle ja kaupanpurku olisi tuolloin suositeltavaa.

 

Itsellähän tuohon on vielä tovi, mutta kieltämättä tuntuu kovin kornilta että tässä tosiaan ostit uuden kännykän 12.12. ja se lakkasi toimimasta 13.12. eli reilu kaksi viikkoa tässä on jo ennättänyt mennä. Kornilta tuntuu toki sekin, että vaihdoit lumia 820 -> sony xperia M5 ja kas, tässä on nyt kaksi viikkoa käytetty myyntipisteeltä lainaksi annettua lumia 640-laitetta. Joka muuten toimii eikä sammuile. Eli mitä opimme tästä? 

 

Vaihtamalla ei parane kuin ääni. Tai no, lakkaa kokonaan näköjään.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

92/300

Puhelin haettu eilen huollosta. En ole oikein päässyt testaamaan nyt heikossa verkossa, että pysyykö päällä.. Ikävä kyllä huomasin vain uuden ongelman. Jos joku soittaa mulle, ne ei kuule mun ääntä muutoin kuin jos asetan puhelun kaiutin-tilaan. Ikävä juttu, mutta taitaa taas huoltoon sitten lähteä, kun vianmäärityksessäkin mikrofoni on mykkä. Pakko kyllä vielä varmaan testata tuota heikossa verkossa käyttämistä ettei sitten tule sen kanssa uudelleen mahdollisesti taas yllätyksiä. Kyllä nyt vähän ottaa päähän, kun puhelin on kuukauden huollossa ja palaa sieltä takaisin sitten uuden vian kanssa.  Aivan naurettavaa, että olen ostanut puhelimen, jota en pysty käyttämään, kun se viettää enemmän aikaa huollossa kuin käytössä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

93/300

Kappas, sekä Soneran että Telen sivuilta on poistunut kokonaan kultaiset M5-puhelimet. Vielä muutama päivä sitten molemmissa puljuissa oli mahdollisuus niiden tilaamiseen, onko kaikki vialliset olleet siis juuri näitä kullanvärisiä ja mustat ja valkoiset pelittäviä malleja? Ihan uteliaisuudesta kysyn, itsellä kullanvärinen.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

94/300

Mulla on myös kultainen. Tosiaan tämä kiinnostaisi tietää, et onko mustissa ja valkoisissa ollut vastaavia ongelmia/ongelmia lainkaan... 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 57 kpl

95/300
Itsellä valkonen m5 ja nyt siis tokalla huoltokiekalla parhaillaan. Juurikin näitä samoja ongelmia mistä täälläkin on keskusteltu aiemmin.
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

96/300

Mulla eka valkoinen meni vaihtoon, kun ei pysynyt kahta minuttia päällä. Ja tämä toinenkin sammuu muutaman kerran päivässä ja ei käynnisty ilman laturia, tämäkin siis valkoinen.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

97/300
Juuh. Itsellä kans siis huollossa luuri ja tämmöistä tekstiä tuli sieltä... joten tänään telen myynti pisteellä käynti ja kysyn lisää.

HUOLTOTIEDOT / SERVICE INFORMATION:Laite siirretty doa/rcs-käsittelyyn ja laitteesta on tehty hyvityspyyntö Sony Mobilelle 12-2015 Hyvityksen saadakseen jälleenmyyjän tulee olla yhteydessä tukkupartneriinsa. SCF- huolto ei toimita rcs/doa/dap-tapauksissa uutta laitetta asiakkaalle tai suorita kaupanpurkuja. Jälleenmyyjän tulee toimittaa asiakkaalle joko uusi laite tai hoitaa asia muulla tavoin esim. kaupanpurun kautta.
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

98/300

@Kyosti80 kirjoitti:
Juuh. Itsellä kans siis huollossa luuri ja tämmöistä tekstiä tuli sieltä... joten tänään telen myynti pisteellä käynti ja kysyn lisää.

HUOLTOTIEDOT / SERVICE INFORMATION:Laite siirretty doa/rcs-käsittelyyn ja laitteesta on tehty hyvityspyyntö Sony Mobilelle 12-2015 Hyvityksen saadakseen jälleenmyyjän tulee olla yhteydessä tukkupartneriinsa. SCF- huolto ei toimita rcs/doa/dap-tapauksissa uutta laitetta asiakkaalle tai suorita kaupanpurkuja. Jälleenmyyjän tulee toimittaa asiakkaalle joko uusi laite tai hoitaa asia muulla tavoin esim. kaupanpurun kautta.

Oukkidoukki, eli saatat saada jopa kaupan purettua tässä kohtaa. Wau! Itsellä tosiaan tiedoissa vain se että "odottaa vaihtolaitetta" eli kuulostaa pitkälti siltä, että itse jäin nalkkiin tuon pskan kanssa. Edelleen elän toivossa että saan purettua kaupan ja otettua vaikka sen honorin tilalle, ei ihan hirvittävästi nappaa enää koko sony.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

99/300
Toivotaan että sonera suostuu vaihtaan.. 😕
Mut kerrankin ku oon ajoissa liikkellä niin soneran liike aukeaa 10.00 😂
Mut päivittelen tänne mitä net sanoo.
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

100/300
Ja valitin silloin luuria viedessä että kerennyt soittaa edes sillä kun viat tulivat ilmi.
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.