Kerro kännykkäkommelluksistasi


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10325 kommenttia


 


 


Millaisia kolhuja sun puhelin on ottanut vastaan? Moni meistä tietää sen sydämen pysäyttävän fiiliksen, kun puhelin putoaa wc-pönttöön, mutta onko omasi eksynyt myös pesukoneeseen tai kenties tipahtanut taskusta suoraan viemäriritilän lävitse?


Kerro omat kännykkäkommelluksesi – me Telialla etsimme parhaita tarinoita ja jaamme ne somessamme!


 


Ps. Ennen tarinan jakamista tsekkaa vielä ehdot, klikkaa Lue lisää.


 


Hide content


https://www.telia.fi/recycled-ehdot


 


TELIA RECYCLED -KAMPANJAN EHDOT


 


Osallistumalla kampanjaan omalla julkaisullaan käyttäjä luovuttaa Telialle vastikkeetta rajoittamattoman oikeuden muokata ja hyödyntää käyttäjän julkaisua omassa markkinoinnissaan määrittelemättömän ajan. Käyttäjä vastaa siitä, ettei julkaisusta voi tunnistaa yksittäistä henkilöä. Otamme henkilökohtaisesti vielä yhteyttä käyttäjiin, joiden julkaisu on valittu nostettavaksi markkinoissa. Instagram ja Twitter eivät ole osallisena kampanjaan.


 


Telia Finland Oyj


Helsingissä 17.8.2020



 Ps.s Niin mikä Recycled? Tsekkaa juttumme Yhteisössä!


14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Minä voisin avata pelin omalla, tosin aika lyhyellä tarinalla. Lähdimme perheen kanssa taannoin ajamaan autolla, siinä lapsia kyytiin "pakatessa" laitoin puhelimen auton katolle kun loppui kädet kesken. Lapset kyytiin ja vöihin ja lähdettiin ajamaan. Hetken päästä aloin etsimään puhelinta ja paniikissa hoksasin, että sehän jäi auton katolle! Kattoluukusta näki lasin läpi, että siellä se puhelin oli mutta en voinut muusta liikenteestä johtuen pysäyttää autoa saman tien. Onneksi puhelin pysyi katolla ja sain sen sieltä pelastettua talteen. Kyllä säikäytti, olen niin puhelimen orja että olisi ollut aika iso haaveri jos se olisi mennyt rikki :)


 


Muita haavereita ei ole sen kummemmin sattunut mutta tiedän lähipiiristä, että kännykkä on käynyt pesukoneessa puuvillapesun läpi. Yhdellä tuttavalla on iskun- ja kolhunkestävä puhelin tippunut metsästysreissulla taskusta metsään ja hän löysi sen sitten sieltä seuraavana keväänä. En muista toimiko se enää mutta löytyi kuitenkin :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Itse olen ollut aika huolellinen puhelimien kanssa, tosin aikoinaan vastaostettu Nokia 3310 lensi puhelinkotelosta suoraan asfaltille ? Ei onneksi tullut mitään vahinkoa, en tuolloin vielä tiennyt puhelimen olevan "tuhoutumaton" ?


 


Sen sijaan isännän yksi entinen puhelin koki aikamoisen "seikkailun".


Puhelin oli ollut mukana miesten illanvietossa ja teki katoamistempun.


Lopulta puhelin löytyi yhden kaverin kalsareista aamulla (lahkeesta kuulemma) ?


Emme tiedä vielä tänäkään päivänä että miten sinne joutunut oli, itse veikkaisin että pudonnut pöydältä lattialle jossa kalsarit ovat olleet ja kaveri pukenut vaatteet päälle...


Myös tämän kaverin puhelin oli eksynyt eri paikkaan.


Mutta isännän puhelin oli saanut kolhuja osakseen : näyttö oli haljennut, runko vähän vääntynyt ja kosketusnäyttö ei toiminut oikein.


Kun yritin pelastaa puhelimesta tietoja mm. kopioida Whatsapp keskustelut niin se alkoi soittaa Whatsapp videopuhelua yhdelle isännän kaverille ilman sim-korttia (sillä olin ottanut sen pois ja siirtänyt vanhaan puhelimeen), eikä sitä voinut lopettaa kun kosketusnäyttö ei totellut ?


Lähetin sitten tuolle kaverille selityksen omasta puhelimesta uuden Whatsapp viestin kera ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Heh, ja kun nykypuhelimista ei saa akkua irti niin silläkään konstilla ei saa puhelua katkaistua. Aika moni nykypuhelin sammutetaan niin, että ensin painetaan (virta)nappia ja sitten näytöltä valitaan mitä halutaan tehdä. Eihän sitä saa sammumaan välttämättä mitenkään, jos kosketusnäyttö ei toimi? :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe@  kirjoitti:

Heh, ja kun nykypuhelimista ei saa akkua irti niin silläkään konstilla ei saa puhelua katkaistua. Aika moni nykypuhelin sammutetaan niin, että ensin painetaan (virta)nappia ja sitten näytöltä valitaan mitä halutaan tehdä. Eihän sitä saa sammumaan välttämättä mitenkään, jos kosketusnäyttö ei toimi? :)




Onneksi kyseinen kaveri ei ollut vastannut Whatsapp videopuheluun ?


Sain lopulta puhelimen kiinni ja puhelun loppumaan kun painoin virtanappia tosi pitkään ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ei ihan jokapäivästä, mutta Honor Play -luurini päätyi hiljattain Fonumin huollon käsiteltäväksi postitse. Pidin vähän liiankin hauskaa aikaa laivareissulla, että luurini sai vain pienen halkeaman näyttöön tiputtuaan kädestä kuin saippua vessan kaakelilattialle. Viimeisen silauksen se sai tiputtuaan töissä kahvipöydältä suoraan näyttö edellä lattialle. Voitte varmaan veikata mistä lattia oli valmistettu? 


 


Fonumin huollossa se on ollut noin 2 viikkoa lepäämässä ja odottaa yhä varaosina uutta runkoa, näyttöä ja panssarilasia. Toivottavasti ei kuitenkaan Kiinasta saakka! Heh :smileyvery-happy:


 


Jouduin monasti punnitsemaan luurin huoltoa vai kenties ostamaan uuden tilalle. Valitsin kuitenkin huollon, koska syynä oli muun muassa:



  • Puhelimelle on vielä elinkaarta jäljellä (valmistettu 2018 ja ostettu 2019)

  • Maksan vain vakutuukseni omavastuun osuuden

  • Se on lisäksi ympäristöteko


 


Mitä tästä opinkaan? Seuraavalla kerralla on parempi, että en ainakaan lykkää suojakuoren hankintaa. :smileywink:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Muutama vuosi sitten työkaveri oli hommannut uuden Samsung Galaxy S4-puhelimen. Työpaikka vanhainkoti. Noh, siinä meni sitten niin, että erästä mummoa WC:stä pyörätuoliin autettaessa puhelin otti ja luiskahti WC-pyttyyn... Taisi heittää suojakuoret menemään, mutta puhelin itse ei tainnut mennä rikki.


 


Itse taas onnistuin luiskauttamaan noin metrin korkeudelta Samsung Galaxy S8-puhelimen lankkulattialle. Oli suojakotelot ja kaikki, mutta näyttö meni rikki. Korjauksen hinta olisi ollut suhteellisen kova, joten laite jäi odottamaan parempaa aikaa...

Kännykät olivat silloin uusia ja olin luennolla.  Meillä opiskelijoilla ei niitä vielä silloin ollut, mutta proffalapa oli.  Proffa piti väsyttävää luentoa ja yhtäkkiä hänen taskussaan kuului:"tilulilulei".  Proffa tempas kännykän taskustaan ja vastas ja jatkoi:"Ai sinäkö siellä?  No, ei olla pitkään aikaan soiteltukaan.  Mitä kuuluu?". Yhtäkkiä hän huomasi tilanteen, sulki salmannopeasti kännykkänsä ja hieman nolon oloisesti jatkoi luentoaan.  Kyllä meille opiskelijoille naurua riitti! 

Omat kommellukset eivät ole olleet erityisen hauskoja mutta pakko kertoa kollegan kommellus eiliseltä. Hän ihmetteli kovasti mihin on puhelimensa laittanut ja se oli monta tuntia hukassa. Lopulta se löytyi jääkaapin vihanneslokerosta. En tiedä miten se sinne on joutunut 😂>


@ReOlivia@  kirjoitti:

Omat kommellukset eivät ole olleet erityisen hauskoja mutta pakko kertoa kollegan kommellus eiliseltä. Hän ihmetteli kovasti mihin on puhelimensa laittanut ja se oli monta tuntia hukassa. Lopulta se löytyi jääkaapin vihanneslokerosta. En tiedä miten se sinne on joutunut 😂>


Olen käynyt perehtymässä Viikimäen jätevesipuhdistamoon.  Siellä on semmoinen ensimmäinen ns. karkeasuodatin: n.10 cm silmäinen verkko.  Uskotte varmaan että sinne kertyy kaikenlaista.  Vieressä on pitkä hylly, johon työntekijät laittavat ne uusimat löydöt.  Siellä on huikea määrä kännyköitä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@pekkaka@  kirjoitti:
Olen käynyt perehtymässä Viikimäen jätevesipuhdistamoon.  Siellä on semmoinen ensimmäinen ns. karkeasuodatin: n.10 cm silmäinen verkko.  Uskotte varmaan että sinne kertyy kaikenlaista.  Vieressä on pitkä hylly, johon työntekijät laittavat ne uusimat löydöt.  Siellä on huikea määrä kännyköitä. 

Siinähän olisi paikka jollekin vaikka Instatilille - Jätevesipuhdistamon uusimmat löydöt 🙂>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Onhan näitä...

 

Palataan ajassa taaksepäin kun käytimme taloudessa Siemensin puhelimia. Rouvan puhelin kävi pesukoneen kautta hakemassa vauhtia.

 

Tultiin jostain ulkoilemasta ja laitettiin vaatteet pesuun. Siinä koneen käynnistyessä kysyin vielä, että onhan kaikki taskut tyhjät. Kyllä ne on kuului vaimea vastaus. Keitimme kahvit ja rouvan mennessä katsomaan pyykkikonetta kuului pesuhuoneesta huutoa. Se puhelin...

 

Siellähän se iloisesti pyöri edestä täytettävän koneen lasin takana. Oli muuten aika pitkä minuutti odottaa luukun lukituksen aukeamista. Akku irti ja puhelin valumaan kuivaksi. Lämmitin puhelimen hiustenkuivaajalla ja asetin patterin päälle yöksi kuivumaan.

 

Aamulla akku paikalleen ja kas Siemens heräsi henkiin. Jonkin aikaa se pelasi mutta hapettumista ei voinut kotikonstein estää. Toiminnan muuttuessa epävarmaksi päätettiin puhelin uusia. Tuon jälkeen taisi tulla ensimmäiset Symbian puhelimet talouteen.

 

Aika kultaa muistot. Nyt tuollekin voi nauraa, mutta silloin ei ollut hymy herkässä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@pekkaka@  kirjoitti:


@ReOlivia@  kirjoitti:

Omat kommellukset eivät ole olleet erityisen hauskoja mutta pakko kertoa kollegan kommellus eiliseltä. Hän ihmetteli kovasti mihin on puhelimensa laittanut ja se oli monta tuntia hukassa. Lopulta se löytyi jääkaapin vihanneslokerosta. En tiedä miten se sinne on joutunut 😂>




Olen käynyt perehtymässä Viikimäen jätevesipuhdistamoon.  Siellä on semmoinen ensimmäinen ns. karkeasuodatin: n.10 cm silmäinen verkko.  Uskotte varmaan että sinne kertyy kaikenlaista.  Vieressä on pitkä hylly, johon työntekijät laittavat ne uusimat löydöt.  Siellä on huikea määrä kännyköitä. 




Olen kuullut urbaanilegendan, että pikkujoulukauden aikaan kävisivät epäonniset juhlijat sovittelemassa tuolla välppään tarttuneita hammasproteeseja - kuulemma ajavat desinfioivan pesukoneen kautta nuo. Mene ja tiedä...


@Purnipsi@  kirjoitti:

@pekkaka@  kirjoitti:

@ReOlivia@  kirjoitti:

Omat kommellukset eivät ole olleet erityisen hauskoja mutta pakko kertoa kollegan kommellus eiliseltä. Hän ihmetteli kovasti mihin on puhelimensa laittanut ja se oli monta tuntia hukassa. Lopulta se löytyi jääkaapin vihanneslokerosta. En tiedä miten se sinne on joutunut 😂>


Olen käynyt perehtymässä Viikimäen jätevesipuhdistamoon.  Siellä on semmoinen ensimmäinen ns. karkeasuodatin: n.10 cm silmäinen verkko.  Uskotte varmaan että sinne kertyy kaikenlaista.  Vieressä on pitkä hylly, johon työntekijät laittavat ne uusimat löydöt.  Siellä on huikea määrä kännyköitä. 


Olen kuullut urbaanilegendan, että pikkujoulukauden aikaan kävisivät epäonniset juhlijat sovittelemassa tuolla välppään tarttuneita hammasproteeseja - kuulemma ajavat desinfioivan pesukoneen kautta nuo. Mene ja tiedä...


Kyllä se legendaa on.  Ei sinne suuri yleisö pääse.  Ei edes pikkujouluaikaan. Vois nimittäin syntyä aikamoisia jonoja.  Siellä kallioon räjäytetyssä seinässä olevilla hyllyillä on muutakin.  Periaatteessa kaikki mitä vessanpöntöistä alas mahtuu, mm, proteesit, pehmolelut jne jne.😂>

Nokia 3310. Luokkakaveri kävi kerran päivässä pimpottamassa meidän ovikelloa. Avattuamme oven hän tokaisee: "Päivän tiputus" ja tiputtaa 3310:n silmien korkeudelta kuistimme kivilaatalle. 3310 on tuhoutumaton ja siitä pieni poika oli innoissaan.

Vastaa