Kovalevy reitittimeen Huawei E5186?

  • 15 October 2016
  • 6 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Muutaman päivän olen paininut Huawei E5186 reitittimen ja Toshiban (HDWC120EK3J1) ulkoisen kovalevyn yhdistämisen kanssa reitittimen usb-portin kautta.

Tarvis toimia siten, että olisi käytettävissä wifiin kytkettyjen tietokoneiden kanssa.
Nyt olen saanut kovalevyn näkymään tietokoneella, pystyn näkemään ja avaamaan tiedostoja mitä siellä on,
mutta mitään en pysty sinne lisäämään. Vaikuttaisi olevan luku-oikeudet, mutta ei kirjotusoikeuksia.

Reitittimestä laitoin Samba-palvelimen päälle ja sieltä käyttäjätunnuksista luku/kirjoitus-oikeudet.
Kuitenkin tulee seuraava ilmoitus, esim. uuden kansion luomisessa
"Kohdekansion käyttö estetty. Tämän toimenpiteen suorittamiseen tarvitaan käyttöoikeuksia."

Olisko jollain vinkkiä miten ongelman saisi ratkaistua.
En ole IT asioiden kanssa jatkuvasti tekemisissä, eikä ole sen puolen koulutusta.

6 kommenttia

Ootkos tämän pähkinän saanut jo ratkaistuksi? 🙂 Jos oot niin kerro ihmeessä miten? 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Terve :)

 

Tästä ohjeesta voisi olla hyötyä:

http://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Huawei-E5186s-22aN-ulkoisen-usb-kayttaminen-massamuistina/td-p/118429 (n vastaus kohdassa 3)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olen tuon yhdistelmän saanut toimimaan itse... nyt en vain ole hetkeen Huawein äärellä. Kokeile windowsin salasanaa tuohon kun se kysyy sitä. Luultavasti jokin käyttöoikeusjuttu Windowsin puolelta.

Sekunti Sepän linkistä olenkin tuon Samba-palvelin osuuden tehnyt ja sillä päässyt nykyiseen tilanteeseen, missä vaikuttaisi kovalevyllä olevan vain lukuoikeudet.

Vielä en ole lähtenyt formatoimaan kovalevyä vaan se on alkuperäisasetuksissa, elikkä alustus on NTFS.

Tuossa linkin ketjussakaan ei vaikuttanut formatoinnista tulleen apuja.

 

 

 

 

 

 

 

Tarkistin äkkiä miltä näytti mulla USB tikun käyttöoikeudet ja on niin ettei ole mitään oikeuksia millään.

Ja voin lukea ja tallentaa sinne tiedostoja. Eli ei ole kyse oikeuksien asettamisesta.

 

Jotain väärin on Huawein samban asetuksissa minun mielestä.

Vastaa