Laitteen hinta väärin tilauksessa

  • 11 December 2018
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

 Tilasin television Telialta, kun oli ihan hyvässä tarjouksessa. Kaikki meni hyvin siihenasti kunnes tajusin, ettei telialta tulleessa vahvistuksessa ollutkaan tarjoushinta vaan normaalihinta. Seuraavana päivänä kun asiakaspalvelu oli auki, niin otin ja pirautin Telialle josko virhe korjattaisiin. Ratkaisu oli melkoisen kummallinen. Eli tilaamani telkkari oli jo postilla lähtenyt minulle. Telian ratkaisu on, että kun posti tuo minulle telkkarin ovelle niin joudun kieltäytymään vastaanottamaan sitä. Koska minulle on tilattu uusi samanlainen telkkari oikealla hinnalla. Siis telian ohjelmistossa ei voi muuttaa laskun/rahoituksen loppusummaa?!? Aivan käsittämätöntä touhua. Ja joku voisi ajatella tässä myös luontoa, kun rekat kulkee ympäri Suomea, koska laskun loppusummaa ei voi muuttaa. No ensimmäinen telkkari tosiaan ovella jo kävi ja nyt pitää odottaa, että armon Telia malttaisi lähettää sen toisen jossa on oikealla summalla varustettu lasku. Ei yhtäkkiä tule mieleen, että Telia olisi kovin nykyaikainen yritys. 


 


Edit: Otsikkoa muokattu //SaJoonas


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Tinde1978@  kirjoitti:

Tilasin television Telialta, kun oli ihan hyvässä tarjouksessa. Kaikki meni hyvin siihenasti kunnes tajusin, ettei telialta tulleessa vahvistuksessa ollutkaan tarjoushinta vaan normaalihinta. Seuraavana päivänä kun asiakaspalvelu oli auki, niin otin ja pirautin Telialle josko virhe korjattaisiin. Ratkaisu oli melkoisen kummallinen. Eli tilaamani telkkari oli jo postilla lähtenyt minulle. Telian ratkaisu on, että kun posti tuo minulle telkkarin ovelle niin joudun kieltäytymään vastaanottamaan sitä. Koska minulle on tilattu uusi samanlainen telkkari oikealla hinnalla. Siis telian ohjelmistossa ei voi muuttaa laskun/rahoituksen loppusummaa?




Tervetuloa Yhteisöön!

Ymmärrän, että tilanne harmittaa. Tilauksella olevien tuotteiden hintaa ei päästä muuttamaan tuossa vaiheessa, kun paketti on lähtenyt meiltä eteenpäin. Tällöin tilauksen peruutus ja uuden tilauksen tekeminen on ainoa vaihtoehto, jotta tilaus saadaan toimitettua oikealla hinnalla. Vien tämän esimerkin eteenpäin, jotta voimme tulevaisuudessa miettiä erilaisia vaihtoehtoja toimintatapoihin tilausten peruutuksiin liittyen.

Ehkä ei kannata keskittyä tilausten perumiseen, vaan miten muutetaan se hinta sopimuksella, niin ettei asiakas siitä kärsi. Mitenkähän olisi toimittu, jos olisin sen telkkarin vastaanottanut ja huomannut tuon teidän virheen vasta maksaessa? Olisinko joutunut pakkaamaan käytetyn telkkarin johonkin laatikkoon ja lähettämään takaisin teille, ja te olisitte lähettäneet uuden oikealla hinnalla?

Asia meni sitten loppuun asti persiilleen... Uusi telkkari saapui kaupunkiin, vaan ilmainen kotiinkuljetus olikin vain harhaa. Uusi telkkari piti noutaa paikalliselta R-kioskilta. Mahtavaa yrittää sovittaa 55" telkkaria henkilöautoon. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

No johan nyt, semmonenkin yllättävä käänne vielä sattui kohdallesi. Telkkarit toimitetaan normaalisti aina kotiovelle. Saitko laitteen lopulta vietyä kotiin? Mitä mieltä olet uudesta hankinnasta? :)

Toki sain telkkarin kotiin. Hyvältähän tuo vaikuttaa. 

Vastaa