Microsoft Lumia 650: Ei datayhteyttä sekä piilottaa yhteystiedot (kaikki henkilöt/virastot)

  • 27 January 2017
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Omituisia vikoja ilmaantui Microsoft Lumia 650 kun latasin Whatsappin siihen...

 

1,Datayhteys heitti pelaamasta, ei pääse puhelimen omalla datayhteydellä nettiin!

 

2. Kaikki yhteystiedot hävisi ties minne, olen yrittänyt siirtää niitä toisesta puhelimesta takaisin mutta ei tule näkyviin vaikka siirto periaatteessa onnistuukin!

 

Olisin erittäin kiitollinen neuvoista!


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @ksami12!


Täältä löysin kommenteista samanlaista probleemaa : http://blog.appelsiini.fi/2016/03/23/windows-10-mobile-paivitykset-alkavat-lumia-puhelimille-2/


Ja siellä tarjottiin ratkaisuksi tehdasasetusten palautusta, yhteystiedot voi sitten palauttaa jos on aiemmin varmuuskopioinut ne vaikka OneDriveen.


Minulla on Lumia 435 ja siinä on Whatsapp ja päivitin vasta Windows 10:iin, mutta kehoitettiin lataamaan ennen tuota päivitystä Kaupasta Versiopäivitysneuvoja. Minulla toimii nyt kaikki eikä tullut mitään bugeja.

Ahaa... Mielenkiintoisia ja tärkeitä neuvoja siellä appelsiiniblogissa varsinkin Lumian omistajille. Pitää heti ottaa yhteyttä tämän Lumia 650 varsinaiseen omistajaan. Vai että ei asetusten kautta vaan tilin/tilien kautta tallennetaan yhteystiedot. Hyvä tietää! Kiitosta taas kerran paljon pitää koettaa jos Microsoft alkais pelittämään taas...!

@Kiisseli67 oikeassa olit! Piti mennä Asetukset-> Tietoja-> palauttaa oletusasetukset (tehdasasetukset) jolloin Lumia 650 tyhjeni. Sitten vain tein Microsoft-tilin ja kopioin yhteystiedot vanhemmasta Nokia Lumia 800 puhelimesta! Onnistui ja ovat pysyneet nyt ainakin muutaman tunnin ja samalla myös nettiongelmat katosi...

Kiitokset erittäin hyvästä neuvosta jälleen kerran @kiisseli67 !!! Nyt taas pärjäillään vähän aikaa toivottavasti...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kiva kun pystyin olemaan avuksi :smileyhappy:


Nämä Lumiat ovat minullekin vielä suht tuore tuttavuus, toki niitä on ollut kavereillani aiemmin.


Hyvä että yhteystiedot olivat jossain tallessa, vasta jouduin isännän androidiin syöttämään käsin kaikki yli 150 yhteystietoa. Tosin tällä kertaa varmuuskopioin ne pilveen, ettei tartte yksitellen enää kopioida jos puhelin hajoaa ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Konstit on monet. Toisaalta, itse sain pähkäillä todella pitkään, millä ilveellä Lumiasta saisi yhteystiedot kopioitua sim-kortille.

 

Loppujen lopuksi keksin tuoda kaikki yhteystiedot Android-puhelimeen Bluetoothin yli. Android-puhelimesta ne sai sitten vihdoin ja viimein kopioitua sim-kortille.

 

Symbian ja Android-puhelimissa yhteystiedot voi varmuuskopioida myös SD-kortille.

Tuo onkin neuvo paikallaan. Pitääpä hetimiten kopioida omat yhteystiedot androidista SD-kortille ettei pääse vahinkoa tapahtumaan!

Vastaa