Hei, hankimme syksyllä taloyhtiöömme Valokuitusen valokuituyhteyden. Lounealta hankittu laajakaista toimii nyt hyvin, mutta eteen tuli yllättävä pulma Chromecastin kanssa. Laite herjaa joko: "Tarkasta internetyhteys. Yritä käynnistää Wi-Fi-reititin uudelleen tai valitse Google Home -sovelluksesta toinen Wi-Fi-verkko." tai: "Wi-Fi-yhteyden muodostaminen ei onnistu. Varmista, että verkon nimi ja salasana ovat oikein."
Olemme käyneet läpi kaikki Chromecastin vianetsintäohjeet - muun muassa Chromecast ja reititin on jo palautettu tehdasasetuksiin, molemmat on käynnistetty uudelleen useita kertoja, älypuhelin on pantu unohtamaan verkko ja yhdistetty uudelleen jne. Chromecast siis löytää oikean verkon, mutta ei suostu yhdistämään siihen. Mikähän neuvoksi? Louneasta kehotettiin olemaan yhteydessä Teliaan, mutta kysymme ensin täältä.
Voiko ongelma liittyä nimenomaan valokuituyhteyteen? Chromecast toimi ennen valokuidun käyttöönottoa hyvin samalla reitittimellä mutta operaattori oli eri.