MikroTikin Chateau 5G -reititin


Käyttäjätaso 7

Huomasin tässä ketjussa  https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MC801A-paivitys-rikkoi-siltauksen/m-p/237959#M18258  maininnan otsikon 5G-reitittimestä. Itse en oikein ole innostunut noista kiinalaisten virityksistä ja lisäksi kaikkien operaattoreiden keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia niiden ongelmia käsitteleviä ketjuja.

Olisi virkistävää saada myös eurooppalaisia tuotteita arviointiin ja tuo MikroTik on minulle uusi tuttavuus. Näyttäisi laitteen saatavuus olevan vielä vähän heikolla tolalla , mutta jos joku on jo päässyt ottamaan käytännössä tuntumaa , niin olisi kiva kuulla testituloksista. Onko @Purnipsi :lla joitakin tuloksia jo??


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

 



@kustaa1967  kirjoitti:

Huomasin tässä ketjussa  https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MC801A-paivitys-rikkoi-siltauksen/m-p/237959#M18258  maininnan otsikon 5G-reitittimestä. Itse en oikein ole innostunut noista kiinalaisten virityksistä ja lisäksi kaikkien operaattoreiden keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia niiden ongelmia käsitteleviä ketjuja.


Olisi virkistävää saada myös eurooppalaisia tuotteita arviointiin ja tuo MikroTik on minulle uusi tuttavuus. Näyttäisi laitteen saatavuus olevan vielä vähän heikolla tolalla , mutta jos joku on jo päässyt ottamaan käytännössä tuntumaa , niin olisi kiva kuulla testituloksista. Onko @Purnipsi :lla joitakin tuloksia jo??





Meidän valikoimista kyseistä laitetta ei löydy enkä ole aikaisemmin tuota laitetta käyttänyt. Huhuilen vielä uudelleen, eli olisko :lla jotain tuloksia tai vastausta tähän? 😁>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla ei tuota ole, mutta olen joitain toisia Mikrotikin tuotteita käyttänyt. Latviassa LMT myy MikroTikin reitittimiä liittymiensä kanssa, joten Telia-konsernille tuo ei aivan vieras ole. Pätevä laite, myös prosumer-asiakkaille.

Käyttäjätaso 7

@SonjaNii  kirjoitti:

 


@kustaa1967  kirjoitti:

Huomasin tässä ketjussa  https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MC801A-paivitys-rikkoi-siltauksen/m-p/237959#M18258  maininnan otsikon 5G-reitittimestä. Itse en oikein ole innostunut noista kiinalaisten virityksistä ja lisäksi kaikkien operaattoreiden keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia niiden ongelmia käsitteleviä ketjuja.

Olisi virkistävää saada myös eurooppalaisia tuotteita arviointiin ja tuo MikroTik on minulle uusi tuttavuus. Näyttäisi laitteen saatavuus olevan vielä vähän heikolla tolalla , mutta jos joku on jo päässyt ottamaan käytännössä tuntumaa , niin olisi kiva kuulla testituloksista. Onko @Purnipsi :lla joitakin tuloksia jo??



Meidän valikoimista kyseistä laitetta ei löydy enkä ole aikaisemmin tuota laitetta käyttänyt. Huhuilen vielä uudelleen, eli olisko @Purnipsi :lla jotain tuloksia tai vastausta tähän? 😁>


Joo ei ole Telian paletissa ainakaan Suomessa. No kysyä voi , että miksi Telia (ja muutkin suomalaiset operaattorit) ovat niin ihastuneita noihin kiinalaisten virityksiin. Eikö tässä maailman tilanteessa olisi viisasta tukea eurooppalaisia tekniikoita myös päätelaitteiden osalta??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kustaa1967  kirjoitti:

@SonjaNii  kirjoitti:

 


@kustaa1967  kirjoitti:

Huomasin tässä ketjussa  https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MC801A-paivitys-rikkoi-siltauksen/m-p/237959#M18258  maininnan otsikon 5G-reitittimestä. Itse en oikein ole innostunut noista kiinalaisten virityksistä ja lisäksi kaikkien operaattoreiden keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia niiden ongelmia käsitteleviä ketjuja.

Olisi virkistävää saada myös eurooppalaisia tuotteita arviointiin ja tuo MikroTik on minulle uusi tuttavuus. Näyttäisi laitteen saatavuus olevan vielä vähän heikolla tolalla , mutta jos joku on jo päässyt ottamaan käytännössä tuntumaa , niin olisi kiva kuulla testituloksista. Onko @Purnipsi :lla joitakin tuloksia jo??



Meidän valikoimista kyseistä laitetta ei löydy enkä ole aikaisemmin tuota laitetta käyttänyt. Huhuilen vielä uudelleen, eli olisko @Purnipsi :lla jotain tuloksia tai vastausta tähän? 😁>


Joo ei ole Telian paletissa ainakaan Suomessa. No kysyä voi , että miksi Telia (ja muutkin suomalaiset operaattorit) ovat niin ihastuneita noihin kiinalaisten virtyksiin. Eikö tässä maailman tilanteessa olisi viisasta tukea eurooppalaisia tekniikoita myös päätelaitteiden osalta??


En tiedä, mutta veikkaan niiden olevan edullisia. Valmistajat myös tarjoavat laitteita todennäköisesti kokonaisratkaisuna, eli tuote, huolto ja muu tulee heidän puoleltaan. Helppoa ja huoletonta. Itse kyllä omistaisin mielelläni Mikrotikin laitteen, koska siinä on niin monipuoliset konffausmahdollisuudet ja liikenteen monitoroinnin työkalut.

Käyttäjätaso 7

@Purnipsi  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@SonjaNii  kirjoitti:

 


@kustaa1967  kirjoitti:

Huomasin tässä ketjussa  https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/MC801A-paivitys-rikkoi-siltauksen/m-p/237959#M18258  maininnan otsikon 5G-reitittimestä. Itse en oikein ole innostunut noista kiinalaisten virityksistä ja lisäksi kaikkien operaattoreiden keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia niiden ongelmia käsitteleviä ketjuja.

Olisi virkistävää saada myös eurooppalaisia tuotteita arviointiin ja tuo MikroTik on minulle uusi tuttavuus. Näyttäisi laitteen saatavuus olevan vielä vähän heikolla tolalla , mutta jos joku on jo päässyt ottamaan käytännössä tuntumaa , niin olisi kiva kuulla testituloksista. Onko @Purnipsi :lla joitakin tuloksia jo??



Meidän valikoimista kyseistä laitetta ei löydy enkä ole aikaisemmin tuota laitetta käyttänyt. Huhuilen vielä uudelleen, eli olisko @Purnipsi :lla jotain tuloksia tai vastausta tähän? 😁>


Joo ei ole Telian paletissa ainakaan Suomessa. No kysyä voi , että miksi Telia (ja muutkin suomalaiset operaattorit) ovat niin ihastuneita noihin kiinalaisten virtyksiin. Eikö tässä maailman tilanteessa olisi viisasta tukea eurooppalaisia tekniikoita myös päätelaitteiden osalta??


En tiedä, mutta veikkaan niiden olevan edullisia. Valmistajat myös tarjoavat laitteita todennäköisesti kokonaisratkaisuna, eli tuote, huolto ja muu tulee heidän puoleltaan. Helppoa ja huoletonta. Itse kyllä omistaisin mielelläni Mikrotikin laitteen, koska siinä on niin monipuoliset konffausmahdollisuudet ja liikenteen monitoroinnin työkalut.


Niinpä. Tosin taitaa pitkän päälle olla viisainta , että ei aina mentäisi siitä yli , mistä aita on matalin. Halpatuotteet ovat halpatuotteia ja vikoja täynnä. Kyllä niiden korjauskin maksaa ja ennen kaikkea koettelee käyttäjien hermoja.

 

Itseänikin kiinnostaa juurikin se laitteen asetusten jne monipuolisuus. No saatavuus on aika huonoa ainakin toistaiseksi Suomessa. Ulkomaisissa verkkokaupoissakin menee saatavuus aika pitkälle eteenpäin.

En yhtään pahastuisi , jos joku suomalainenkin jälleenmyyjä ottaisi laitteen valikoimaansa ja mieluusti yleisversiona , siis ei operaattorille räätälöitynä. Siinä kun yleensä monipuolisuudelle käy huonosti.

 

PS. Vielä kun Nokia FastMile 5G-modeemien uusin sukupolvi saataisiin laajaan kuluttajamyyntiin , niin alkaisi tilanne näyttää paremmalta.

Vastaa