20-08-2017 19:49
Terve vaan klaanilaiset. Onko muilla yhtä huonoja kokemuksia kuin minulla Mobylife Pitäjämäki huollosta? Vein modeemin Huawei 5186s huoltoon(5.7.2017) sinne kun se buuttaili itsekseen ja netin nopeus vaihteli valtavasti. No, nyt olen odotellut puolitoista kuukautta eikä mitään tunnu tapahtuvan. Jo laitetta huoltoon viedessäni sanottiin, että lähes varmasti tulee vaihtolaite, ettei korjata minun laitetta. Samalla oli puhe, että aikaa menee noin 2 viikkoa. Olen soittanut 2 kertaa kysyäkseni tilannetta, puhelut 10€ kpl. En enää soita, kysyn sähköpostilla paitsi etteivät enää vastaa siihenkään? Olin puheluissa ihan asiallinen joten epäasiallisesta käytöksestä ei voi johtua viesteihin vastaamattomuus. Jälkimmäisessä puhelussa nainen kertoi, että Huaweilla on ollut toimitusvaikeuksia jo kesäkuun alusta alkaen. Aika mielenkiintoista sekin ettei laitetta vietäessä ei mainittu mitään. Laitoin siksi tämän viestin jos jotain alkaisi tapahtua sitä kautta, että muillakin on huonoja kokemuksia tuosta surkeasta huoltoliikkeestä.
20-08-2017 19:56
Jopas on inhottava tilanne. Mobylifellä en ole ikinä mitään huollattanut, mutta KKV:n sivulla mainitaan takuuhuollosta seuraavaa: (suora lainaus)
Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa.
Jos kohtuullinen korjausaika ylittyy, kuluttaja voi pyytää käyttöönsä sijaislaitetta. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan ole yrityksen lakisääteinen velvollisuus. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta.
Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa, kuluttaja voi vaatia
----
Ei kun reklamaatiota vetämään ja mahdollisesti apua tuohon kuluttajaneuvonnasta. Ymmärtääkseni voivat sieltä olla yhteydessä tuonne Mobylifeen ja hiillostaa vauhtia toimintaan. Itse vaatisin tuotteen välitöntä vaihtamista virheettömään, koska tuota huoltoa ei nyt ole voitu kohtuullisessa ajassa tekemään ja huollolla ei vaikuta olevan mitään intressejä korjata tilannetta (eivät vastaa eivätkä osaa kertoa, mikä maksaa).
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/
21-08-2017 14:34
Moi @juhaola! Todella ikävä tilanne, pahoittelut omasta puolestani. Normaalisti huollossa ei pitäisi kestää paria viikkoa kauempaa, mutta toki poikkeuksiakin silloin tällöin esiintyy. Oletko jo reklamoinut tästä meille vai mikä mahtaa olla tilanne?
24-01-2018 08:36
Moi Ilari. Mobylife osa 2. Ostin Nokia 5:n ja siinä oli heti kaikenlaista häikkää.
-verkkoyhteydet ei toimineet juuri ollenkaan, ei Dna eikä Telia kortilla. Nopeudet n. 2-3Mbps / 0,1Mbps. Samassa paikassa Honor 7:lla nopeudet n. 10-20Mbps / 5- 10MBps. Katkeili myös yhdistettynä Wifi reitittimeen. Ei auttanut tehdasasetuksiin palautus x 2, ei verkkoasetusten nollaus.
-välillä vilkahtaa ruudussa "update sovellus pysähtynyt".
-asetuksissa saattoi jäädä pyörimään looppiin. Kun meni vaikka sovellusasetuksiin, niin hyppäsi itsekseen tallennusasetuksiin ja vaikka mitä teki palasi siihen. Ainoastaan puhelimen buuttaaminen auttoi.
-puhelimen sisällä helisee jokin kuin olisi irrallaan.
Tuossa viimeisessä kohdassa tullaan Pitäjämäen Mobylifeen. Kaveri nimeltä Otto kertoi kun soitin sinne, että on ihan normaalia kun puhelin helisee heiluttaessa. Näin tekee Iphone, HTC ja Huawei muun muassa? Hän sanoi, että kameran objektiivit voivat heilua? No, maallikkokin ymmärtää ettei sellaisella puhelimella kaksisia kuvia saa jos objektiivi heiluu? Tosi kyseessä on kyllä jokin muu koska ihan ok kuvia tuolla saa. Esim. Telia kaupassa kaveri tuntui olevan tietoinen asiasta koska varta vasten kuuntelutti minullakin kyseistä ääntä huoltokutsua avattaessa. Olen yli 20 vuotta ostanut puhelimia, eikä yhdestäkään ole kuulunut ylimääräisiä ääniä. Ja itse asiassa tämä Nokia 5 on ylipäätään ensimmäinen puhelin jonka jouduin viemään huoltoon. En voi suositella Nokiaa kenellekään tämän kokemuksen perusteella enkä etenkään Pitäjämäen Mobylifea. Sinällään kyllä aika nopeita kavereita kun pystyvät päivttämään Android Oreon minuutissa 🙂
24-01-2018 13:29
Moi taas @juhaola! Harmillinen juttu, että laitteessa on ollut noinkin paljon vikaa. En ole itse asiantuntija huoltohommien suhteen, mutta eihän tuollainen helinä normaalilta kuulosta. En ole ainakaan omakohtaisesti sellaista havainnut yhdessäkään omassa luurissani.
Mikäs tilanne on tällä hetkellä? Saitko puhelimen jo huollosta ja onko viat nyt korjattu? Kiitos myös palautteesta Mobylifen suhteen, välitän sen eteenpäin oikealle taholle.
24-01-2018 21:18
Moi. Mobylife osa 3.
Hain tänään puhelimen Telia liikkeestä. Huomasin aika nopeasti, että verkko toimii edelleen huonosti, esim. upload 1-2Mbps. Honor 7:lla samassa paikassa 20-30Mbps. Huolto kertomuksessa tosiaan luki "huolto aloitettu klo 12.10, huolto valmis klo 12.11". Lisäksi luki, että "puhelin päivitetty uusimpaan ohjelmistoon". No, puhelin lähti Android Nougat 7.1.2 versiolla ja palasi Nougat 7.1.1 versiolla. Normaalijärkisen mielestä tuo ei ole päivittämistä, vaan palauttamista vanhempaan versioon. Ja tietoturvataso oli sama kuin ostaessani eli 8/2017, tosi vanha. Toisin sanoen noheva huoltomies oli tehnyt tehdaspalautuksen jonka itsekin olin tehnyt 2 kertaa plus tein vielä "hard resetin". Sitten ilkesi laittaa aikaleiman, että huolto kesti minuutin? En todellakaan jaksanut alkaa uudestaan päivitys rumbaan joka tarvitsee 6 uudelleen käynnistystä, laitoin takaisin huoltoon. Ihan uskomattoman surkeaa Mobylife Pitäjämäen huolto! Pitää varmaan itse perustaa mobiilihuolto. Näköjään olisi tilaa laadukkaalle sellaiselle.
25-01-2018 08:54
Kiitos @juhaola, välitin koko viestiketjun tuonne huoltoon tiedoksi ja palautteeksi!
Laitoit nyt uudemman kerran tuon Nokia 5 tuonne huoltoon?
Toivon sydämeni pohjasta että laite palautuu sinulle nyt seuraavan kerran täysin toimivana.
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
25-01-2018 18:06
Taitaa olla yksittäistapaus tuo viallinen Nokia. Itselläni sama Nokia 5 ja paras Android-puhelin mitä koskaan omistuksessa ollut.
Oletkohan ollut jossain betatestissä tai muistatkohan väärin Android-versiosi? 7.1.1 oli minulla viimeisin versio ennen kuin betatestissä sain Android 8:n. Nykyisissä puhelimissa päivitykset kyllä menevät nopeasti 5 minuutissa
26-01-2018 06:46
Kyllä versio oli huoltoon lähtiessä Nougat 7.1.2 ja palatessa 7.1.1. Eli siihen on suoraan ajettu vanha ohjelmisto, päivitykset alkoivat siihen 8/2017 alkaen. Karvat nousi pystyyn kun laitoin tulille ja huomasin asian. Ja lisäksi juuri siksi, että listassa jossa kerrotaan huollon etenemisestä luki tosiaan "huolto aloitettu klo 12.10 ja valmis klo 12.11". Itse olen flashaillut Kiina puhelimia ja vaihdellut käyttöjärjestelmiä, niin tiedän ettei edes ohjelmistoa suoraan aja puhelimeen minuutissa ja diagnostiikka päälle. Toisin sanoen ilmeisesti aika hutilointia tuo huolto eikä ole voitu oikeasti syventyä asiaan yhtään. Hitonmoinen rumba yhden halvan puhelimen vuoksi kaikille osapuolille.
26-01-2018 07:00
Moi. Mobylife osa 4. laitoin huoltoon toiveen, että olkoon siellä niin kauan kun siihen saa Android Oreon jos se korjaisi viat ohjelmiston osalta. Ohessa screenshot mitä nyt on tapahtunut. En usko jälleen, että ovat tehneet yhtään mitään. Minun tietääkseni Oreota ei ole vielä virallisesti julkaistu. Eli tismalleen samassa tilassa tulee takaisin, USKOMATONTA! eihän näihin kavereihin tehoa mikään?