sopimuksen peruuttaminen verkkokaupassa

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Terve,

Olen harkinnut liikkuvan laajakaistan tilaamista mutta toimivuus arvelluttaa. Tarkoitus olisi tilata Soneran VERKKOKAUPASTA liikkuvan laajakaistan tarjouspaketti 24kk määräaikaisella sopimuksella. Tulisin käyttämään laajakaistaa pääsääntöisesti kotona, jolloin olisi todella sääli jos nopeaksi mainostettu liittymä ei toimisaan kunnolla, tästä syystä haluaisin kokeilla Soneran palvelua. En halua 2 vuoden määräaikaista nettiliittymää, joka ei toimikaan kunnolla.

Kuluttajasuojalain mukaanhan etäkaupassa on 14 vrk peruutusoikeus, jona aikana asiakas voi kokeilla muttei ottaa käyttöön tuotetta/palvelua. Kilpailijoiden (esim. elisa) toimitusehdoissa on maininta tästä mutta Soneran sivuilla olevista ehdoista en löytänyt tätä 14 vrk peruutuskohtaa. Onkohan Sonera keksinyt porsaanreiän 🙂 kiertää kuluttasuojalakia vai olenko vain puusilmä kun tämä etäkaupan (tässä tapauksessa Soneran Verkkokauppa) peruutusehto ei ole osunut silmiin?

2 kommenttia

ExTV kirjoitti:
Terve,

Olen harkinnut liikkuvan laajakaistan tilaamista mutta toimivuus arvelluttaa. Tarkoitus olisi tilata Soneran VERKKOKAUPASTA liikkuvan laajakaistan tarjouspaketti 24kk määräaikaisella sopimuksella. Tulisin käyttämään laajakaistaa pääsääntöisesti kotona, jolloin olisi todella sääli jos nopeaksi mainostettu liittymä ei toimisaan kunnolla, tästä syystä haluaisin kokeilla Soneran palvelua. En halua 2 vuoden määräaikaista nettiliittymää, joka ei toimikaan kunnolla.

Kuluttajasuojalain mukaanhan etäkaupassa on 14 vrk peruutusoikeus, jona aikana asiakas voi kokeilla muttei ottaa käyttöön tuotetta/palvelua. Kilpailijoiden (esim. elisa) toimitusehdoissa on maininta tästä mutta Soneran sivuilla olevista ehdoista en löytänyt tätä 14 vrk peruutuskohtaa. Onkohan Sonera keksinyt porsaanreiän 🙂 kiertää kuluttasuojalakia vai olenko vain puusilmä kun tämä etäkaupan (tässä tapauksessa Soneran Verkkokauppa) peruutusehto ei ole osunut silmiin?


Itse jouduin käyttämään tuota katumusehtoa, joka oli melko hyvin selvitetty asiakkaalle toimitetussa paketissa. Ymmärsin liitteen tekstistä että peruuttaminen ei ole enää mahdollista jos modeemi/nettitikku on otettu käyttöön tai kokeiltu. Siksi kokeilinkin liittymää omalla lainamodeemillani. Kortin kokeilusta ei ollut eri mainintaa eikä laskuakaan ole vielä näkynyt.
Selvyyttä siis kaivataan hiukka lisää täälläkin.
Liikkuvan laajakaistan myyntiin ja sopimusehtoihin liittyviin kysymyksiin antaa vastaukset matkapuhelinpuolen asiakaspalvelu numerossa 0200 17000 ja valinta 1.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa