Mobylife huolto


Terve vaan klaanilaiset. Onko muilla yhtä huonoja kokemuksia kuin minulla Mobylife Pitäjämäki huollosta? Vein modeemin Huawei 5186s huoltoon(5.7.2017) sinne kun se buuttaili itsekseen ja netin nopeus vaihteli valtavasti. No, nyt olen odotellut puolitoista kuukautta eikä mitään tunnu tapahtuvan. Jo laitetta huoltoon viedessäni sanottiin, että lähes varmasti tulee vaihtolaite, ettei korjata minun laitetta. Samalla oli puhe, että aikaa menee noin 2 viikkoa. Olen soittanut 2 kertaa kysyäkseni tilannetta, puhelut 10€ kpl. En enää soita, kysyn sähköpostilla paitsi etteivät enää vastaa siihenkään? Olin puheluissa ihan asiallinen joten epäasiallisesta käytöksestä ei voi johtua viesteihin vastaamattomuus. Jälkimmäisessä puhelussa nainen kertoi, että Huaweilla on ollut toimitusvaikeuksia jo kesäkuun alusta alkaen. Aika mielenkiintoista sekin ettei laitetta vietäessä ei mainittu mitään. Laitoin siksi tämän viestin jos jotain alkaisi tapahtua sitä kautta, että muillakin on huonoja kokemuksia tuosta surkeasta huoltoliikkeestä.


33 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jopas on inhottava tilanne. Mobylifellä en ole ikinä mitään huollattanut, mutta KKV:n sivulla mainitaan takuuhuollosta seuraavaa: (suora lainaus)


Korjauksen kestoaika ja sijaislaite


Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa.


 


Jos kohtuullinen korjausaika ylittyy, kuluttaja voi pyytää käyttöönsä sijaislaitetta. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan ole yrityksen lakisääteinen velvollisuus. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta.


 


Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa, kuluttaja voi vaatia



  • hinnanalennusta tai tuotteen välitöntä vaihtamista virheettömään. Kuluttaja voi myös vaatia kaupan purkamista, jos virhe ei ole vähäinen.

  • korjauksen viivästymisestä aiheutuneiden kulujen korvaamista, jos korjattavaa laitetta ei voi käyttää pitkään aikaan. Esimerkiksi jos kameraa korjataan kuukausi ja kuluttaja joutuu lomamatkalla turvautumaan kertakäyttökameraan tai pyykkikoneen korjauksen pitkittyessä vaatteet on pestävä pesulassa.

  • korvausta siitä, että ei voi hyödyntää ostamaansa tavaraa. Korvauksiin käyttöhyödyn menetyksestä on oikeus vain, jos myyjä on toiminut huolimattomasti ja haitta on merkittävä. Hyvitystä käyttöhyödyn menetyksestä voi vaatia, vaikka suoranaista taloudellista vahinkoa ei olekaan syntynyt


 


----


 


Ei kun reklamaatiota vetämään ja mahdollisesti apua tuohon kuluttajaneuvonnasta. Ymmärtääkseni voivat sieltä olla yhteydessä tuonne Mobylifeen ja hiillostaa vauhtia toimintaan. Itse vaatisin tuotteen välitöntä vaihtamista virheettömään, koska tuota huoltoa ei nyt ole voitu kohtuullisessa ajassa tekemään ja huollolla ei vaikuta olevan mitään intressejä korjata tilannetta (eivät vastaa eivätkä osaa kertoa, mikä maksaa).


 


https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/

Moi @juhaola! Todella ikävä tilanne, pahoittelut omasta puolestani. Normaalisti huollossa ei pitäisi kestää paria viikkoa kauempaa, mutta toki poikkeuksiakin silloin tällöin esiintyy. Oletko jo reklamoinut tästä meille vai mikä mahtaa olla tilanne?

Moi Ilari. Mobylife osa 2. Ostin Nokia 5:n ja siinä oli heti kaikenlaista häikkää.

 

-verkkoyhteydet ei toimineet juuri ollenkaan, ei Dna eikä Telia kortilla. Nopeudet n. 2-3Mbps / 0,1Mbps. Samassa paikassa Honor 7:lla nopeudet n. 10-20Mbps / 5- 10MBps. Katkeili myös yhdistettynä Wifi reitittimeen. Ei auttanut tehdasasetuksiin palautus x 2, ei verkkoasetusten nollaus.

 

-välillä vilkahtaa ruudussa "update sovellus pysähtynyt".

 

-asetuksissa saattoi jäädä pyörimään looppiin. Kun meni vaikka sovellusasetuksiin, niin hyppäsi itsekseen tallennusasetuksiin ja vaikka mitä teki palasi siihen. Ainoastaan puhelimen buuttaaminen auttoi.

 

-puhelimen sisällä helisee jokin kuin olisi irrallaan.

 

Tuossa viimeisessä kohdassa tullaan Pitäjämäen Mobylifeen. Kaveri nimeltä Otto kertoi kun soitin sinne, että on ihan normaalia kun puhelin helisee heiluttaessa. Näin tekee Iphone, HTC ja Huawei muun muassa? Hän sanoi, että kameran objektiivit voivat heilua? No, maallikkokin ymmärtää ettei sellaisella puhelimella kaksisia kuvia saa jos objektiivi heiluu? Tosi kyseessä on kyllä jokin muu koska ihan ok kuvia tuolla saa. Esim. Telia kaupassa kaveri tuntui olevan tietoinen asiasta koska varta vasten kuuntelutti minullakin kyseistä ääntä huoltokutsua avattaessa. Olen yli 20 vuotta ostanut puhelimia, eikä yhdestäkään ole kuulunut ylimääräisiä ääniä. Ja itse asiassa tämä Nokia 5 on ylipäätään ensimmäinen puhelin jonka jouduin viemään huoltoon. En voi suositella Nokiaa kenellekään tämän kokemuksen perusteella enkä etenkään Pitäjämäen Mobylifea. Sinällään kyllä aika nopeita kavereita kun pystyvät päivttämään Android Oreon minuutissa :)

Moi taas @juhaola! Harmillinen juttu, että laitteessa on ollut noinkin paljon vikaa. En ole itse asiantuntija huoltohommien suhteen, mutta eihän tuollainen helinä normaalilta kuulosta. En ole ainakaan omakohtaisesti sellaista havainnut yhdessäkään omassa luurissani.

Mikäs tilanne on tällä hetkellä? Saitko puhelimen jo huollosta ja onko viat nyt korjattu? Kiitos myös palautteesta Mobylifen suhteen, välitän sen eteenpäin oikealle taholle.

Moi. Mobylife osa 3.

Hain tänään puhelimen Telia liikkeestä. Huomasin aika nopeasti, että verkko toimii edelleen huonosti, esim. upload 1-2Mbps. Honor 7:lla samassa paikassa 20-30Mbps. Huolto kertomuksessa tosiaan luki "huolto aloitettu klo 12.10, huolto valmis klo 12.11". Lisäksi luki, että "puhelin päivitetty uusimpaan ohjelmistoon". No, puhelin lähti Android Nougat 7.1.2 versiolla ja palasi Nougat 7.1.1 versiolla. Normaalijärkisen mielestä tuo ei ole päivittämistä, vaan palauttamista vanhempaan versioon. Ja tietoturvataso oli sama kuin ostaessani eli 8/2017, tosi vanha. Toisin sanoen noheva huoltomies oli tehnyt tehdaspalautuksen jonka itsekin olin tehnyt 2 kertaa plus tein vielä "hard resetin". Sitten ilkesi laittaa aikaleiman, että huolto kesti minuutin? En todellakaan jaksanut alkaa uudestaan päivitys rumbaan joka tarvitsee 6 uudelleen käynnistystä, laitoin takaisin huoltoon. Ihan uskomattoman surkeaa Mobylife Pitäjämäen huolto! Pitää varmaan itse perustaa mobiilihuolto. Näköjään olisi tilaa laadukkaalle sellaiselle.

Kiitos @juhaola, välitin koko viestiketjun tuonne huoltoon tiedoksi ja palautteeksi! 
Laitoit nyt uudemman kerran tuon Nokia 5 tuonne huoltoon? 
Toivon sydämeni pohjasta että laite palautuu sinulle nyt seuraavan kerran täysin toimivana. 

Kunniamerkki +6

Taitaa olla yksittäistapaus tuo viallinen Nokia. Itselläni sama Nokia 5 ja paras Android-puhelin mitä koskaan omistuksessa ollut.

Oletkohan ollut jossain betatestissä tai muistatkohan väärin Android-versiosi? 7.1.1 oli minulla viimeisin versio ennen kuin betatestissä sain Android 8:n. Nykyisissä puhelimissa päivitykset kyllä menevät nopeasti 5 minuutissa

Kyllä versio oli huoltoon lähtiessä Nougat 7.1.2 ja palatessa 7.1.1. Eli siihen on suoraan ajettu vanha ohjelmisto, päivitykset alkoivat siihen 8/2017 alkaen. Karvat nousi pystyyn kun laitoin tulille ja huomasin asian. Ja lisäksi juuri siksi, että listassa jossa kerrotaan huollon etenemisestä luki tosiaan "huolto aloitettu klo 12.10 ja valmis klo 12.11". Itse olen flashaillut Kiina puhelimia ja vaihdellut käyttöjärjestelmiä, niin tiedän ettei edes ohjelmistoa suoraan aja puhelimeen minuutissa ja diagnostiikka päälle. Toisin sanoen ilmeisesti aika hutilointia tuo huolto eikä ole voitu oikeasti syventyä asiaan yhtään. Hitonmoinen rumba yhden halvan puhelimen vuoksi kaikille osapuolille.

Moi. Mobylife osa 4. laitoin huoltoon toiveen, että olkoon siellä niin kauan kun siihen saa Android Oreon jos se korjaisi viat ohjelmiston osalta. Ohessa screenshot mitä nyt on tapahtunut. En usko jälleen, että ovat tehneet yhtään mitään. Minun tietääkseni Oreota ei ole vielä virallisesti julkaistu. Eli tismalleen samassa tilassa tulee takaisin, USKOMATONTA! eihän näihin kavereihin tehoa mikään?

 

Otatko nuo huoltoajat sun muut tuolta Mobylifen omasta seurantajärjestelmästä? Vaikuttavat erikoisen nopeilta kyllä, tuntuisi että nuissa näkymissä on jotain omituista.

Huolto tutkii laitteet aina laitevalmistajan ohjeistuksen mukaisesti, ja mahdolliset korjauksetkin tehdään näissä puitteissa.
Oletko ollut aiheesta jo laitevalmistajaan, HMD Globaliin yhteydessä? Suosittelisin tätä mikäli nuo kameran ja laitteen ominaisuudet mietityttävät. 

KYLLÄ,,,KOKEMUKSET HUONOJA,,,,KETÄHÄN SIELLÄKIN OIKEIN TYÖSKENTELEE..EIVÄT AINAKAAN PANEUDU PUHELIMEN ONGELMAAN,,,ELI LÄÖHTEE KOLMANNEN KERRAN TAKASIN  EDES SEN KUMMEMPAA KOKEILUA.

Moi @Pippa2018! Ikävä kuulla. Ilman tarkempia tietoja on vaikea ottaa asiaan kantaa, mutta toivon että vika tulee nyt kolmannella kerralla vihdoin kuntoon. Annoitko tästä jo palautetta suoraan Mobylifeen tai meille ja onko homma nyt kuitenkin hoidossa?

Vein siis kolmannen kerran Telia liikkeeseen puhelimen. Siitä lähetettiin vain reklamaatio sinne huoltoon,koska olettavat myö että kolmannella kerralla sopimuksen purku tämän puhelimen kohdalla.Ongelma jatkuu,eli ääni painuu monttuun,ja kuulijat huomatuuava aina asiasta,kun eivät kuule mitään. On soiteltu toisinkin päin eli olen itse kuu nellut,ja todennut saman asian.Ei voi 1170 € iPhone X olla niin epävakaa ,,että joskus kuuluu joskus ei. Minä en tällaisella puhelimella ainakaan mitään tee. Halvemmatkin toimii,jopa vanha puhelin ,kun laittaa siihen sim kortin.

Kaikki buustaukset sun muut päivitykset on jo tehty.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Hyvä että asia on hoidettu kuitenkin eteenpäin ja ilmeisesti lupasivat olla sinuun yhteydessä, kun huollosta saavat vastauksia? Toivottavasti asia selviää pian!

Hei!

Itsellä S8+ :sta meni näyttö. Gigantista laittoivat Mobylife - huoltoon. Moinen "rutiinivika" hoidettiin kaikkine nouto, toimenpide, ym.ilmoituksineen hoidettin hyvin. Puhelin ei ole tipahtanut mihinkään. Liekö auringonvalolla ja helteellä osuutta näytön pimenemiseen, mutta myyjä, eikä huolto ehdotellut veloitusta minulta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@BusterC@  kirjoitti:

Hei!


Itsellä S8+ :sta meni näyttö. Gigantista laittoivat Mobylife - huoltoon. Moinen "rutiinivika" hoidettiin kaikkine nouto, toimenpide, ym.ilmoituksineen hoidettin hyvin. Puhelin ei ole tipahtanut mihinkään. Liekö auringonvalolla ja helteellä osuutta näytön pimenemiseen, mutta myyjä, eikä huolto ehdotellut veloitusta minulta.




Kiva kuulla, että huoltoon toimitus toimi kuin rasvattu salama:womanhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Itse en ole asioinut Telian taikka Mobylifen kanssa, kun olen omia Samsung-puhelimiani huollattanut. Sen sijaan olin yhteydessä Samsung Service Finlandiin, jossa kummatkin laitteet takuuhuollatettiin todella nopeasti (viikko). Xcover 3:ssa lopetti tiettyihin matkapuhelinverkkoihin yhdistämisen ja Samsung S6:ssa akku tyhjeni nopeasti sekä kameran kuvanvakaaja sekoili. Ei edes mitään valitusta tai purnausta käytön jäljistä metallisissa kehyksissä taikka muutenkaan, joista saa nettikeskusteluissa kuulla yhtä sun toista. 

Ne Mobylifella hutiloi oikein huolella. Ei ne välitä valmistajan ohjeista. Justiin tänään lähetin yhden Xperian sinne takasin, kun olinsamat viat kun sinne alunperin lähtiessä, Latausjohto ei pysy pohjaliittimessä puhelun aikana tai laitteen ollessa kiinni läppärissä pienikin liike saa johdon irti, niin se liitin "putsataan" ja toivotaan, ettei asiakas huomaa mitään.

Ja sitten kun laitteeni kadotteli muistikorttia ja SIM:iä, niin huollosta sanottiin, että hommaa uusi muistikortti, vaikka kaikissa muissa laitteissa tuo kortti toimii hyvin.

Liitteenä on vielä kuva siitä pohjaliittimestä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Juhani85 Pahoittelut, nyt oli tämä sinun viesti mennyt jostain syystä ohi. Saitko puhelimen jo takaisin huollosta ja onko tuo kyseinen ongelma jo kunnossa?

Mobylifella sanoivat, ettei vikaa ole ja lähettivät sen

mulle takaisin. Se ei ollut mitään asiakaspalvelua.

Mulla on jo toinen xperia käytössä, eikä tässä uudessa

ole mitään samoja oireita kuin oli tuossa aiemmassa.

Silti toimitan tuon edellisen (Edellisen viestin kuvassa

olevan) puhelimen Ruotsiin keskushuoltoon, josko ne

saisi sen toimimaan. 

Juurikin siitä syystä, että se toimii eritavalla kuin tämä uusi.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Oliko sinulla mahdollisuutta testata kahdella eri laturilla, eli onko ongelma juurikin tuossa liittimessä vai voisiko olla jotain hämminkiä siinä laturin päässä?


 


Tätä on melko hankala analysoida näin etänä, mutta Telian liikkeessä tuota voisi käydä näyttämässä myös, niin voisivat siellä arvioida tilannetta myös.

Kyllä ihan samansuuntaisia kokemuksia täälläkin Mobylifen huollosta. Tytön 9v kolme kuukautta vanha Nokia 3.1 alkoi yhtäkkiä kadottamaan mobiiliverkkoa ja Telia Kaupan kautta toimitettiin se huoltoon. Sieltä nopeasti laite tulikin takaisin - toimenpiteenä oli korjaava ohjelmistopäivitys ja tehdasasetukset. Viikko tämän jälkeen satuin kysymään että miksi lapsi ei vastannut puhelimeen, kun yritettiin tavoittaa. No, eihän tuon ikäiset enää käytä muuta kuin Whatsappia, joten ei ollut huomannut lainkaan ettei mobiiliverkko toimi ollenkaan. 

 

Tässä kohtaa jo epäilin että taitaa olla jotain irronnut laitteen sisältä ja toimitin sen tehdasasetuksilla varustettuna huoltoon uudelleen. Nokian oman tukisovelluksen mukaan signaali myös vaihtelee 0-33 prosentin välillä eli ei ihan normaali tilanne. Tänään sitten tuli Mobylifelta vastaus että runko vääntynyt eikä "yllättäen" kuulu takuuseen. Aika jännä juttu että sama laite on käynyt siellä jo kerran ja kaksi kertaa Telia kaupassa ja kuvaus on ollut "vähäisiä käytönjälkiä". Ja kun laite on koko ajan flip coverissa, niin tuntuu vähän siltä että tuota ei saa auki tutkimista varten ilman että koko kuori hajotetaan ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa kuoret, vaikka syy olisikin esim irronnut liitin antennista.. Pyysin tuolta kuvia vääntyneestä rungosta, mutta en ole ainakaan vielä saanut. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@teuto@  kirjoitti:

Aika jännä juttu että sama laite on käynyt siellä jo kerran ja kaksi kertaa Telia kaupassa ja kuvaus on ollut "vähäisiä käytönjälkiä". Ja kun laite on koko ajan flip coverissa, niin tuntuu vähän siltä että tuota ei saa auki tutkimista varten ilman että koko kuori hajotetaan ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa kuoret, vaikka syy olisikin esim irronnut liitin antennista.. Pyysin tuolta kuvia vääntyneestä rungosta, mutta en ole ainakaan vielä saanut. 




Hei @teuto ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! 


 


Hyvä juttu, että lähestyit jo Mobylifea tuon asian tiimoilta! He varmasti pystyvät avaamaan päätöstään lisää, ja tarvittaessa vielä tilanteen uudestaan tarkistamaan.


 


Laitoitko milloin heille pyynnön tuosta kuvien lähettämisestä sinulle, jos ei ole vielä vastausta näkynyt? 

Hei @SannaMKoo

 

Tänään laitoin kysymyksen noista lisätiedoista, melkein saman tien kun heiltä tuli huoltoportaalin kautta tieto tästä. En oikeasti usko että 9v tyttö saa puhelinta, joka on koko ajan suojakuorissa, taipumaan niin että se aiheuttaa koko rungon vaihdon. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@teuto@  kirjoitti:

 


Tänään laitoin kysymyksen noista lisätiedoista, melkein saman tien kun heiltä tuli huoltoportaalin kautta tieto tästä. En oikeasti usko että 9v tyttö saa puhelinta, joka on koko ajan suojakuorissa, taipumaan niin että se aiheuttaa koko rungon vaihdon. 




Okei joo! Uskoisin kyllä, että vastaus tulee ihan tässä alkuviikon aikana. Ei näissä yleensä heillä ole kovin kauaa mennyt :smileyhappy: 

Vastaa