Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juhaola
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobylife huolto

Terve vaan klaanilaiset. Onko muilla yhtä huonoja kokemuksia kuin minulla Mobylife Pitäjämäki huollosta? Vein modeemin Huawei 5186s huoltoon(5.7.2017) sinne kun se buuttaili itsekseen ja netin nopeus vaihteli valtavasti. No, nyt olen odotellut puolitoista kuukautta eikä mitään tunnu tapahtuvan. Jo laitetta huoltoon viedessäni sanottiin, että lähes varmasti tulee vaihtolaite, ettei korjata minun laitetta. Samalla oli puhe, että aikaa menee noin 2 viikkoa. Olen soittanut 2 kertaa kysyäkseni tilannetta, puhelut 10€ kpl. En enää soita, kysyn sähköpostilla paitsi etteivät enää vastaa siihenkään? Olin puheluissa ihan asiallinen joten epäasiallisesta käytöksestä ei voi johtua viesteihin vastaamattomuus. Jälkimmäisessä puhelussa nainen kertoi, että Huaweilla on ollut toimitusvaikeuksia jo kesäkuun alusta alkaen. Aika mielenkiintoista sekin ettei laitetta vietäessä ei mainittu mitään. Laitoin siksi tämän viestin jos jotain alkaisi tapahtua sitä kautta, että muillakin on huonoja kokemuksia tuosta surkeasta huoltoliikkeestä.

33 vastausta
Juhani85
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobylifella sanoivat, ettei vikaa ole ja lähettivät sen

mulle takaisin. Se ei ollut mitään asiakaspalvelua.

Mulla on jo toinen xperia käytössä, eikä tässä uudessa

ole mitään samoja oireita kuin oli tuossa aiemmassa.

Silti toimitan tuon edellisen (Edellisen viestin kuvassa

olevan) puhelimen Ruotsiin keskushuoltoon, josko ne

saisi sen toimimaan. 

Juurikin siitä syystä, että se toimii eritavalla kuin tämä uusi.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Oliko sinulla mahdollisuutta testata kahdella eri laturilla, eli onko ongelma juurikin tuossa liittimessä vai voisiko olla jotain hämminkiä siinä laturin päässä?

 

Tätä on melko hankala analysoida näin etänä, mutta Telian liikkeessä tuota voisi käydä näyttämässä myös, niin voisivat siellä arvioida tilannetta myös.

teuto
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä ihan samansuuntaisia kokemuksia täälläkin Mobylifen huollosta. Tytön 9v kolme kuukautta vanha Nokia 3.1 alkoi yhtäkkiä kadottamaan mobiiliverkkoa ja Telia Kaupan kautta toimitettiin se huoltoon. Sieltä nopeasti laite tulikin takaisin - toimenpiteenä oli korjaava ohjelmistopäivitys ja tehdasasetukset. Viikko tämän jälkeen satuin kysymään että miksi lapsi ei vastannut puhelimeen, kun yritettiin tavoittaa. No, eihän tuon ikäiset enää käytä muuta kuin Whatsappia, joten ei ollut huomannut lainkaan ettei mobiiliverkko toimi ollenkaan. 

 

Tässä kohtaa jo epäilin että taitaa olla jotain irronnut laitteen sisältä ja toimitin sen tehdasasetuksilla varustettuna huoltoon uudelleen. Nokian oman tukisovelluksen mukaan signaali myös vaihtelee 0-33 prosentin välillä eli ei ihan normaali tilanne. Tänään sitten tuli Mobylifelta vastaus että runko vääntynyt eikä "yllättäen" kuulu takuuseen. Aika jännä juttu että sama laite on käynyt siellä jo kerran ja kaksi kertaa Telia kaupassa ja kuvaus on ollut "vähäisiä käytönjälkiä". Ja kun laite on koko ajan flip coverissa, niin tuntuu vähän siltä että tuota ei saa auki tutkimista varten ilman että koko kuori hajotetaan ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa kuoret, vaikka syy olisikin esim irronnut liitin antennista.. Pyysin tuolta kuvia vääntyneestä rungosta, mutta en ole ainakaan vielä saanut. 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 381 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions


@teuto  kirjoitti:

Aika jännä juttu että sama laite on käynyt siellä jo kerran ja kaksi kertaa Telia kaupassa ja kuvaus on ollut "vähäisiä käytönjälkiä". Ja kun laite on koko ajan flip coverissa, niin tuntuu vähän siltä että tuota ei saa auki tutkimista varten ilman että koko kuori hajotetaan ja joka tapauksessa pitäisi vaihtaa kuoret, vaikka syy olisikin esim irronnut liitin antennista.. Pyysin tuolta kuvia vääntyneestä rungosta, mutta en ole ainakaan vielä saanut. 


Hei @teuto ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! 

 

Hyvä juttu, että lähestyit jo Mobylifea tuon asian tiimoilta! He varmasti pystyvät avaamaan päätöstään lisää, ja tarvittaessa vielä tilanteen uudestaan tarkistamaan.

 

Laitoitko milloin heille pyynnön tuosta kuvien lähettämisestä sinulle, jos ei ole vielä vastausta näkynyt? 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Vivomove | Lukutoukka | TV-sarjat

teuto
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei @SannaMKoo

 

Tänään laitoin kysymyksen noista lisätiedoista, melkein saman tien kun heiltä tuli huoltoportaalin kautta tieto tästä. En oikeasti usko että 9v tyttö saa puhelinta, joka on koko ajan suojakuorissa, taipumaan niin että se aiheuttaa koko rungon vaihdon. 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 381 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions


@teuto  kirjoitti:

 

Tänään laitoin kysymyksen noista lisätiedoista, melkein saman tien kun heiltä tuli huoltoportaalin kautta tieto tästä. En oikeasti usko että 9v tyttö saa puhelinta, joka on koko ajan suojakuorissa, taipumaan niin että se aiheuttaa koko rungon vaihdon. 


Okei joo! Uskoisin kyllä, että vastaus tulee ihan tässä alkuviikon aikana. Ei näissä yleensä heillä ole kovin kauaa mennyt Hymiö Onnellinen 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Vivomove | Lukutoukka | TV-sarjat

teuto
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mikäs muuten on oikea tapa selvittää tätä huoltoasiaa jos tuolta Mobylifelta ei tule mitään vastinetta. Laitoin tosiaan tuon huoltoportaalin kautta lisätietopyyntöjä jo useamman, mutta vastausta ei ole kuulunut. Oletan että ne viestit menevät huoltoon, vaikka se linkki onkin Telian nimissä.

 

Ei oikeasti voi olla niin että jos laitetta ei saada kuntoon softapäivityksellä niin seuraava askel on asiakkaan laskuttaminen ihan hatusta temmatulla irrallisella seltyksellä. Tuohan on valmistusvirhe jos puhelin ei todella kevyttä käyttöä kestä 9-v tytöltä edes kolmea kuukautta. 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 381 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions


@teuto  kirjoitti:

Mikäs muuten on oikea tapa selvittää tätä huoltoasiaa jos tuolta Mobylifelta ei tule mitään vastinetta. Laitoin tosiaan tuon huoltoportaalin kautta lisätietopyyntöjä jo useamman, mutta vastausta ei ole kuulunut. Oletan että ne viestit menevät huoltoon, vaikka se linkki onkin Telian nimissä.

 


Sitä kautta jätetyt viestit menevät kyllä huoltoon, eli ihan oikeassa paikassa olit! 

He vastailevat siellä viesteihin saapumisjärjestyksessä, ja mitä itsellä on osunut silmään, niin vastaus on tavallisesti tullut muutaman päivän kuluessa.

 

Mobylifella on myös sähköpostiosoite huolto@mobylife.fi. Kannattaa sinne vielä välittää tuo viesti, ja laita siihen suoraan myös työtilausnumero, jotta pääsevät hommaan käsiksi.

 

Tähän asiaan meidän on vaikea muuten ottaa suoraan kantaa, koska päätös tehdään aina huollossa. Toki jos sieltä ei useampaan päivään ala vastausta kuulumaan, voit olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun ja lähdetään myös täältä käsin asiaa Mobylifen kanssa selvittämään. Hymiö Onnellinen

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Vivomove | Lukutoukka | TV-sarjat

jluuri
Vakiokalustoa ☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 159 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Tässä mm omia kokemuksia viime kesältä Mobilife huollosta ja näyttää siltä että käytän nykyisen s9+ myös siellä kun saan s10+ käyttööni.

s9+ on muutama juttu ns palanut näyttöön kiinni ja ihmettelen mistä voi tulla ne kun mietin että se kuvake mikä on ns palanut kiinni niin en tiedä mistä sovelluksesta se on tullut.

 

 

Edit SannaMKoo: Video upotettu

YouTube Juha Luuri
jluuri.fi
Juhani85
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Anteeksi myöhäinen vastaukseni.

Laitoin tuon Xperian Ruotsin Keskushuoltoon, jossa laite vaihdettiin.

Ne vaan ihmetteli tätä Mobylifen toimintaa, kun ne olisivat voineet

vaihtaa laitteen jo ensimmäisellä kerralla.