13-01-2018 01:27
Kuinka ja mitä kautta voi tehda Teliaan reklamaation koskien temppuilevasta iPhonesta, joka sammuilee itsestään ja käynnistyy ainoastaan laturin päässä?.. Laite on hankittu Soneralta maaliskuussa 2016, eli varsinainen valmistajan takuu on jo mennyt umpeen. Mutta EY-direktiivin 1999/44/EY mukaan myyjä vastaa tavaran virheestä, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tuotteen luovutuksesta. Minun hankkimaani laite on kestänyt toimivana noin 20 kuukautta - eli paljon lyhyempi kuin monen sadan euron maksavan laitteen voidaan normaalisti odottaa toimivan. Laitettani on käytetty huolellisesti, kuivissa olosuhteissa, eikä siinä ole mitään kolhuja, säröjä tms...
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
13-01-2018 08:25
Asiaan saa joku Telialainen vastata, mutta ennen tuota 24 kk kulumista ostopäivästä asia kannattaa hoitaa.
13-01-2018 08:27
Hei @Ensikertalainen ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Onko mikä iPhone malli kyseessä? Ainakin iPhone 6 ja 6S malleissa on ollut tuota vikaa : http://teknavi.fi/elektroniikka/iphone-sammuu-itsestaan-kayttajat-huolissaan
Olethan päivittänyt puhelimeesi viimeisimmät päivitykset?
Reklamaation voit tehdä joko tänne kirjallisena :
Reklamaatiot
Telia Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400, 65101 VAASA
tai yhteydenottopyyntö :
https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
13-01-2018 08:54
Jep, tuo virhevastuu on Euroopassa juuri Applen kaltaisten firmojen takia, jotka tarjovat jopa tuhansien euron laitteisiin vain vuoden mittaisen takuun. Näppärä tapa ulkoistaa vastuu tuotteista myyjälle, mutta kyllä Teliakin on noita ihan sujuvasti huoltanut sen vuoden takuuajan jälkeen.
Reklamaatio sisään (netin kautta nopein tehdä yhteydenottopyyntönä), Telian laatutiimi käsittelee asian ja jos ei mitään ihmeellistä ilmene niin saat luvan viedä luurin huoltoon Telian huoltokumppanille.
Kirjoitettu
13-01-2018
09:16
Muokattu
13-01-2018
10:43
TeroRe
Hei,
Kiitän kommenteista.
Apple on ollut jossain vaiheessa vaihtamassa joitain omia puhelimia samankaltaisen vian takia. Puhelimeni (IMEI xxx xxx xxx) ei kuulu vaihdettavien joukkoon. Kaikki viimeisimmät päivitykset asennettiin säännöllisesti. Minua kiinnostaa siis mahdollisuus tehhdä sähköisen reklamaation, josta jäisi jälki minullekin siitä mitkä asiat olen tuonut esiin ja mitkä vastaukset niihin sain.
Edit Tero: poistin IMEI:n, sitä ei kannata jakaa julkisessa netissä.
13-01-2018
09:23
Muokattu
13-01-2018
10:45
@Ensikertalainen kirjoitti:
Hei,
Kiitän kommenteista.
Apple on ollut jossain vaiheessa vaihtamassa joitain omia puhelimia samankaltaisen vian takia. Puhelimeni (IMEI ) ei kuulu vaihdettavien joukkoon. Kaikki viimeisimmät päivitykset asennettiin säännöllisesti. Minua kiinnostaa siis mahdollisuus tehhdä sähköisen reklamaation, josta jäisi jälki minullekin siitä mitkä asiat olen tuonut esiin ja mitkä vastaukset niihin sain.
Muokkaa viestistäsi tuo IMEI pois näkyvistä, koska tämä on julkinen palsta. Sähköinen reklamaatio hoituu tuolla yhteydenottopyynnöllä : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
13-01-2018 10:42
Moikka Ensikertalainen ja tervetuloa minunkin puolestani Yhteisöön 🙂
Hienoa, saitkin jo toimintaohjeet, kiitos @kiisseli67 ja @kjns. Tiivistettynä, silloin kun vikaa ei ole itseaiheutettu (=laitetta ei ole kasteltu tai kolhittu jne) niin rekkula meille sisään jonkin sinulle sopivan kanavan kautta ja homma lähtee käsittelyyn. Liitä mukaan seikkaperäinen kuvaus tilanteesta ja mainitse, että vetoat virhevastuuseen.
Etukäteen en uskalla mennä lupaamaan miten käy mutta siinä se selviää kun tutkitaan.
Mukavaa alkanutta vuotta 🙂
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
13-01-2018 11:19
Jep!..Kiitän taas vinkeistä ja linkeistä!
Reklamaationi on nyt lähetetty sähköisessä muodossa Telian asiakaspalveluun! Katsotaan miten käy...
17-01-2018 19:42
Sain tänään tekstiviestitse ilmoituksen siitä, että Telia hyväksyy virhevastuunsa. Laite saa toimittaa lähimpään Telia kauppaan, josta se jatkaa matkaansa Mobylife Oy:hyn. Jos laitteeni vika ei ole takuuehtojen mukainen, tai laitteeni ei ole takuuehtojen mukaisessa kunnossa, niin joudun remontin maksumieheksi... Sellon Telia kauppa, here I come!!! To be continued... 🙂
17-01-2018 20:00
Noni 🙂 Kerrohan sitten miten kävi, saadaan klousattua tämä case 🙂
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮