Myyjän virhevastuu

  • 24 August 2017
  • 6 kommenttia
  • 48 katselukertaa

Hei!

 

Minulla on Telialta ostettu iphone 6s puhelin. Laite on ostettu vuoden 2016 maaliskuussa, joten laitetakuu on umpeutunut. Laite on alkanut sammuilemaan yhtäkkiä ja ei suostu käynnistymään edes "pakottamalla". Puhelin pitää laittaa lataukseen (vaikka akkua on) ja odottaa n. 2-5h jotta sen saa taas "pakottamalla" päälle. Tämä on erittäin ikävää 700€ puhelimelle mikä ei ole kuitenkaan vanha.

 

Kuluttajasuojalain myyjän virhevastuun nojalla minulla on siis oikeus saada huolto teidän taholta, sillä olen sen teiltä ostanut. EU:n alueella virhevastuu kyseisellä laitteella on 2vuotta. Kysymykseni kuuluukin, että voinko toimittaa laitteeni lähimpään Telia myymälään?

 

kiitos jo etukäteen!


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei @augma ja tervetuloa Yhteisöön! Applen sivuilta voit tarkistaa puhelimen sarjanumeron perusteella jos laitteen voi viedä suoraa huoltoon vaikka takuuaika onkin päättynyt. Tämä sivusto kulkee otsikolla " iPhone 6s Program for Unexpected Shutdown Issues". Jos sarjanumeroa ei sivuilta löytyvällä hakukoneella toimi, laitatko puhelimesi sen minulle yksityisviestillä täältä Yhteisön kautta niin katsotaan asiaa sitten tarkemmin.


 

Hei,

 

Syötin sarjanumeron sivustolle ja sen mukaan: "The serial number you entered is not eligible under this program because either:
- It's not one of the serial numbers in the affected range
OR
- Our records show that your battery has already been replaced. If you paid for a battery replacement service, check with Apple to see if you are eligible for a refund."

 

Laitteelleni ei ole vaihdettu akkua ja tämä ongelma jatkuu yhä! Eilen puhelinta ei saanut käyntiin viiteen tuntiin!! EU:n määräämän kuluttajasuojalain mukaan minulla on oikeus huoltoon takuuajan umpeuduttua (2v) myyjän puolelta. Eli kuinka nyt toimimme?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@augma kirjoitti:

Hei,


 


Syötin sarjanumeron sivustolle ja sen mukaan: "The serial number you entered is not eligible under this program because either:
- It's not one of the serial numbers in the affected range
OR
- Our records show that your battery has already been replaced. If you paid for a battery replacement service, check with Apple to see if you are eligible for a refund."


 


Laitteelleni ei ole vaihdettu akkua ja tämä ongelma jatkuu yhä! Eilen puhelinta ei saanut käyntiin viiteen tuntiin!! EU:n määräämän kuluttajasuojalain mukaan minulla on oikeus huoltoon takuuajan umpeuduttua (2v) myyjän puolelta. Eli kuinka nyt toimimme?




Tässä tapauksessa voit laittaa sarjanumeron sekä nimesi ja osoitteesi minulle yksityisviestinä täältä Yhteisön kautta niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä.

Hei! Laitoin yksityisviestiä!

Hei!

 

Miten tämän asian kanssa lopulta kävi? Läheiseni on samassa tilanteessa, eli Telia yrittää luikerrella vastuusta vedoten vuoden mittaisen takuun päättymiseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Plilp kirjoitti:

Hei!


 


Miten tämän asian kanssa lopulta kävi? Läheiseni on samassa tilanteessa, eli Telia yrittää luikerrella vastuusta vedoten vuoden mittaisen takuun päättymiseen.




Onko hän kokeillut, mitä Applen tarkistyökalu sanoo akusta : https://www.apple.com/fi/support/iphone6s-unexpectedshutdown/


Apple vaihtaa akun veloituksetta jos sen sarjanumero kuuluu noiden oikeutettujen piiriin.


 


Muuten viestiä sitten Telian asiakaspalveluun : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

Vastaa