Hei. Kyseessä on surullisen kuuluisa Nokia 5 puhelin. Aika paljon ongelmia, vähän vastauksia. 2 kertaa ollut Mobylifessa Pitäjänmäessä Helsingissä huollossa. Eivät osaa muuta tehdä kuin palauttaa tehdasasetukset, onka olin tehnyt jo itsekin. Missä menee raja kaupan purkuun tai edes toisen laitteen vaihtoon?
-pahimpana verkkoyhteys pätkii ja se ei liity mitenkään verkon voimakkuuteen. lisäksi ihan sama onko mobiilidata päällä vai wifillä reitittimeen ja minkä tahansa operaattorin verkossa(sim-kortti). Yhteys katkeaa kuten vaikka päivittäessä sovelluksia Google Playsta. Tällaista ei ole tapahtunut yhdenkään toisen puhelimen kanssa IKINÄ. Yks kaks vain päivtys/lataus katkeaa, eikä jatku kuin puhelimen uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ja kuten kuvastakin näkyy, "network communication issues" speedtestissä vaikka täydet signaalit?
-puhelut ovat katkeilleet silloin tällöin. Yhtä äkkiä tulee vain hiljaista 15- 20 sekuntia ja sitten taas kuuluu.
-olen laittanut ulkoisen sd-kortin sisäiseksi tallennustilaksi 2 kertaa. Se muuttuu itsekseen ulkoiseksi(oikeasti)
-välillä jäänyt asetukset valikossa jumiin. Menee johonkin tiettyyn asetukseen vaikka mitä tekisi, pyörii luupissa.
-puhelimessa sisällä helisee aivan kuin jotain olisi todella pahasti irrallaan. Sekin on Mobylifen mukaan normaalia. Mielenkiintoista kun olen heilutellut puhelimia laidasta laitaan (10 kpl), eikä yhdestäkään kuulu tuollaista ylimääräistä ääntä. Jotenkin oma maalaisjärki sanoo, että tuo voi liittyä noihin ongelmiin. Ja olen valittanut tästä Telian liikkeessä jo pari päivää ostosta. Nyt olen tehnyt myös reklamaation asiasta. Olipa sekin piilotettu tehokkaasti Telian sivuilla.