Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juhaola
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nokia 5 ongelmat huolloista huolimatta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei. Kyseessä on surullisen kuuluisa Nokia 5 puhelin. Aika paljon ongelmia, vähän vastauksia. 2 kertaa ollut Mobylifessa Pitäjänmäessä Helsingissä huollossa. Eivät osaa muuta tehdä kuin palauttaa tehdasasetukset, onka olin tehnyt jo itsekin. Missä menee raja kaupan purkuun tai edes toisen laitteen vaihtoon?

 

-pahimpana verkkoyhteys pätkii ja se ei liity mitenkään verkon voimakkuuteen. lisäksi ihan sama onko mobiilidata päällä vai wifillä reitittimeen ja minkä tahansa operaattorin verkossa(sim-kortti). Yhteys katkeaa kuten vaikka päivittäessä sovelluksia Google Playsta. Tällaista ei ole tapahtunut yhdenkään toisen puhelimen kanssa IKINÄ. Yks kaks vain päivtys/lataus katkeaa, eikä jatku kuin puhelimen uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ja kuten kuvastakin näkyy, "network communication issues" speedtestissä vaikka täydet signaalit?

 

-puhelut ovat katkeilleet silloin tällöin. Yhtä äkkiä tulee vain hiljaista 15- 20 sekuntia ja sitten taas kuuluu.

 

-olen laittanut ulkoisen sd-kortin sisäiseksi tallennustilaksi 2 kertaa. Se muuttuu itsekseen ulkoiseksi(oikeasti)

 

-välillä jäänyt asetukset valikossa jumiin. Menee johonkin tiettyyn asetukseen vaikka mitä tekisi, pyörii luupissa.

 

-puhelimessa sisällä helisee aivan kuin jotain olisi todella pahasti irrallaan. Sekin on Mobylifen mukaan normaalia. Mielenkiintoista kun olen heilutellut puhelimia laidasta laitaan (10 kpl), eikä yhdestäkään kuulu tuollaista ylimääräistä ääntä. Jotenkin oma maalaisjärki sanoo, että tuo voi liittyä noihin ongelmiin. Ja olen valittanut tästä Telian liikkeessä jo pari päivää ostosta. Nyt olen tehnyt myös reklamaation asiasta. Olipa sekin piilotettu tehokkaasti Telian sivuilla.

5 vastausta
Mika992
Vakiokalustoa
  • 84 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En nyt löytänyt mistään netistä varmistusta asialle, mutta ainakin aiemmin on ollut kuluttajansuojalaissa sellainen kohta, että mikäli tuote käy takuuhuollossa 3 kertaa ja jos tuote ei siltikään toimi, riittää tämä perusteeksi kaupan purkamiseen ja rahojen takaisin saamiseen.

 

Oletko lähettänyt tuotteen takuuhuoltoon Telian myymälän kautta? Oletko ollut yhteydessä HMD:lle, olisiko heillä jokin parempi huoltoyhtiö, joka puhelimen saisi korjattua?

 

Mikäli asia ei ratkea, on mahdollista tehdä asiasta valitus kuluttajaneuvontaan.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuulostaa @juhaola harmilliselta tilanteelta, että puhelimen kanssa on tällaisia ongelmia. Jäin miettimään, että onko näistä huolloista ollut edes hetkellistä apua, vai onko luuri tullut samanlaisena aina takaisin? 

 

Tässä tilanteessa neuvoisin kuitenkin vielä viemään puhelimen uudelleen huoltoon, jotta voivat yrittää vielä korjata laitetta. Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, mutta joskus tekniikka on tällaista. Toivotaan että seuraavalla huoltokerralla tähän tulisi jokin korjaus, jotta saat puhelimen toimivaksi.

 

Toki tässä voisi ihan testin vuoksi vielä kokeilla käyttää luuria ilman muistikorrtia, että onko sillä toimivuuteen mitään vaikutusta?

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1790 custom-general.kudos
  • 2277 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

Kuulostaa @juhaola harmilliselta tilanteelta, että puhelimen kanssa on tällaisia ongelmia. Jäin miettimään, että onko näistä huolloista ollut edes hetkellistä apua, vai onko luuri tullut samanlaisena aina takaisin? 

 

Tässä tilanteessa neuvoisin kuitenkin vielä viemään puhelimen uudelleen huoltoon, jotta voivat yrittää vielä korjata laitetta. Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, mutta joskus tekniikka on tällaista. Toivotaan että seuraavalla huoltokerralla tähän tulisi jokin korjaus, jotta saat puhelimen toimivaksi.

 

Toki tässä voisi ihan testin vuoksi vielä kokeilla käyttää luuria ilman muistikorrtia, että onko sillä toimivuuteen mitään vaikutusta?


Kyllä, ja tämän lisäksi suosittelen kokeilemaan ns. puhtaana Android-versiona (tehdasasetuksella) eli ei omia sovelluksia ja asetuksia ladata valmiiksi Google-tililtä eikä määritysten jälkeen 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1790 custom-general.kudos
  • 2277 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Mika992 kirjoitti:

En nyt löytänyt mistään netistä varmistusta asialle, mutta ainakin aiemmin on ollut kuluttajansuojalaissa sellainen kohta, että mikäli tuote käy takuuhuollossa 3 kertaa ja jos tuote ei siltikään toimi, riittää tämä perusteeksi kaupan purkamiseen ja rahojen takaisin saamiseen.


Täältä ainakin löytyy:

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/

 

eli seuraavanlaisesti...

 

Korjauskerrat

Jos tavara on arvokas ja rakenteeltaan monimutkainen, myyjälle on yleensä annettava tilaisuus muutamaan korjausyritykseen.

Jos kyseessä on standarditavara, ostaja ei yleensä ole velvollinen antamaan myyjälle samasta viasta tilaisuutta useampaan kuin yhteen korjausyritykseen. Usein tavaran korjaaminen on kummallekin osapuolelle yksinkertaisin tapa oikaista virhe, joten myös toinen korjauskerta voi tulla kyseeseen, jos myyjä tarjoutuu tekemään uusintakorjauksen viipymättä.

Jos vikaa ei saada yrityksistä huolimatta korjattua, on selvitettävä mahdollisuutta tavaran vaihtamisesta virheettömään.
Vaihtaminen virheettömään

 

 

 

Jos vika ei millään ratkea seuraavassa huollossa tai/ja kokeilussa, niin mielestäni helpoin tapa on vaihtaa se puhelin virheettömään malliin. Ainakin itse vaatisin tätä Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
juhaola
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuossa on vastaus reklamaatioon ja vielä viat joita on ollut. Mobylifessa tekivät tehdasasetusten palautuksen 2 kertaa. Jonka olin tehnyt jo aikaisemmin muutaman kerran. Aika surkuhupaisaa touhua. No, liittymät vaihtoon Moimobiiliin.

 

Viat:

1) Verkko-ongelmat

Yhteys katkeaa riippumatta siitä onko yhteys mobiilidatan kautta vai wifillä reitittimen kautta. Nopeudet n. 2-5Mbits / 0,1Mbits. Tuo upload on aivan kamala.

Mobiilidataa kokeiltu useamman operaattorin kortilla. Niillä ja toisilla puhelimilla samalla sim-kortilla ihan ok 10-20Mbits / 5- 10Mbits. Puhelimen helinä voi liittyä verkkokorttiin?

 

 2) Tallennustila

Vaikka kortti on alustettu sisäisenä tallennustilana, se muuttuu itsekseen ulkoiseksi.

 

 3) Puhelu katkeaa

Yksinkertaisesti tulee vain täysin hiljaista n. 20 sekunnin ajaksi ja sitten yhteys palaa.

 

 4) Päivitys error

Silloin tällöin tullut ilmoitus, että päivityspalvelut pysähtynyt

 

 5) Helinä puheimen sisältä

Sisältä kuuluu helinää puhelimen yläpäästä. Itse asiassa myyjä Isossa Omenassa näytti sen minulle ja se voi liittyä siihen, että kuvat ajoittain erittäin suttuisia.

 

Telian aspan vastaus:

 

"Hei,  

 

kiitos yhteydenotostasi. Palautteesi koski Nokia 5 puhelimen toimintaongelmia. Pahoittelemme asian sinulle aiheuttamaa harmia ja vaivaa.

 

Nokian laitteilla on kahden vuoden takuu. Laitteiden ongelmatapauksissa valtuutettu huoltoliike määrittelee ja arvioi laitteessa ilmenneen vian ja sen, kuuluuko vian korjaus Telian virhevastuun tai laitevalmistajan myöntämän takuun piiriin. Laitevalmistajan takuuehdot löytyvät laitepakkauksesta ja huoltoliike toimii laitevalmistajan ohjeiden mukaisesti.

 

Yhteistyökumppanilta Mobylife Oy:ltä saadun selvityksen mukaan puhelimesi  (IMEI-koodi xxxxxxxxxxxx) on ollut kaksi kertaa huollossa aikavälillä 20.1- 24.1.2018  ja 24.1 - 26.1.2018.  Laite on tarkistettu huollossa ja laitteessa ei ole havaittu vikaa. Huollossa on asennettu puhelimeen uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio. Varmuuskopion palauttamista ei ole suositeltu vian uusiutumisen välttämiseksi.

 

Edellä olevan perusteella Telia ei tällä hetkellä näe perustetta kaupan purkuun tai korvata uutta laitetta. Suosittelemme tehdasasetusten palauttamista laitteelle, mikäli joku sovellus häiritsee laitteen toimivuutta. Palautus tehdään ”Asetukset” toiminnon kautta-> Valitse ”Tietoja” -> Valitse ”Palauta puhelimen oletusasetukset” -> Valitse ”Kyllä -> Valitse ”Kyllä. Puhelin palautetaan tämän jälkeen käyttöön kuin kyseessä olisi uusi, paketista otettu laite.

 

Toivomme tämän vastauksen selventävän asiaa.

 

 

 

 

 

Edit NikoNo: Poistettu asiakkaan yksilöivä IMEI-koodi kirjoituksesta