Poikani osti 20.6.2018 Telian nettikaupasta OnePlus 6 -puhelimen. Marraskuun puolivälissä se lakkasi toimimasta kunnolla. Puhelin sammuilee useasti itsekseen eikä siihen pysty aina edes soittamaan. Telian Omien sivujen kautta sain hyvät ohjeet puhelimen toimittamiseksi huoltoon. Huollossa puhelimeen vaihdettiin piirikortti mutta puhelin ei siltikään toiminut. Sama vika ilmaantui taas parin päivän käytön jälkeen. Toimitimme puhelimen toisen kerran huoltoon. Siellä ohjelmisto asennettiin uudelleen. Saimme puhelimen pari päivää sitten toisesta huollosta ja nyt se sammuilee taas omia aikoja itsekseen. Olin tänään yhteydessä Omien sivujen kautta chattiin. Sieltä ei osattu/haluttu sanoa mitään, kun kysyin minne voin reklamoida asiasta. Tarkoituksena on saada uusi toimiva puhelin tilalle tai kaupan purku. Chatin työntekijä laittoi vain linkkejä eri puhelinmallien valmistajien tukisivuille ja sulki chatin kesken asian.
Onko kenelläkään kokemusta valmistevikaisen puhelimen vaihtamisesta uuteen tai kaupan purusta tässä tarkoituksessa? Osaako kukaan sanoa, minne minun pitäisi olla yhteydessä saadakseni asian hoidettua. Telian kautta haluaisin asian hoitaa ennen yhteydenottoa kuluttaja-asiamieheen.