Ongelmia Huawei E5186s-22a kanssa


Moikka!

 

Eli ongelmaa olisi kyseisen reitittimen kanssa. Ostin reitittimen uutena noin reilu vuosi sitten ja kaikki on tähän asti mennyt ok. Nyt nopeus on muuttunut todella heikoksi ja myös ping lukemat on hurjat ja tämä on jatkunut noin kolme viikkoa jo. Laitteen käytin tarkastuttamassa ja siitä ei vikaa löytynyt... Kuitenkin kotona käytettäessa Netflix katkoo Smart tv n  kautta katsottaessa ja sama homma tietokoneella... Minkään netti keskustelun tai pelien pelaaminen verkossa ei luonaa tuon korkean ping lukeman kanssa. lukema on välillä hyvä eli noin 30 mutta heti muutaman sekunnin sisään se alkaa hakkaamaan yli 3000.

Välillä yhteys katkeaa kokonaan ja on pakko kirjautua reitittimen omalle hallinta sivulle ja kirjautua sisään. yleensä kirjautumisen jälkeen netti palaa takaisin. Laite tietojen mukaan SINR arvo hyppii todella nopesti -1 ja 13db väliä.

Olen koittanut kulkea ympäri taloa ja tonttia jatkojohto perässä ja etsiä parempaa kenttää mutta signaali silti sama. 

Naapurissakin noin 100 metrin päässä reititintä olen kokeillut ja sama homma. Olen nollannut reitittimen useamman  kerran ja pakottanut tietyille LTE taajuuksille. Ei tulosta. 

 

Onko kellään kokemusta vastaavasta vai onko ongelma mastossa josta signaalia meille lähetetään?

 

Ongelmaa ei ole ennen ollut. Lataus nopeus on ollut 20-40mb paikkeilla ja ping yleensä 30-40. 

 

 

Kiitos!


3 kommenttia

Moi! Tietämättä yhtään missä olet, vaikuttaa vahvasti siltä että lähitukiasemassa olisi vikatilannetta päällä. Pääsetkö käväisemään meidän häiriöpuolen chatissa niin voidaan katsoa asiaa tarkemmin? Pääset chattiin näppärästi kirjautumalla www.telia.fi/kirjaudu

Moi! kiitos vastauksesta mutta en löydä mistä häiriö poulen chat aukeaa? kirjauduttuani sisään sivut ohjaavat vaan suoraan omat liittymät ja palvelut sivulle

Nyt löysin chatin eri selaimella! toivottavasti sieltä löytyy apua. Kiitos!

Vastaa