Puhelimet joissa paikka kahdelle sim-kortille

  • 15 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Olen tässä tovin katsellut himoiten Honor 7:aa Lumia 930 tilalle. Kamera ohjelmistoineen ei käytännössä voi - ainakaan paljoa - parempi olla Honorissa, mutta Honorissa kiehtoo tuo mahdollisuus kahden sim-kortin käyttöön. Hienoa olisi saada työ- ja kotipeli samaan laatikkoon.

 

Onko muilla valmistajilla vastaavanlaisia kahden simin puhelimia, sillä varauksella, että muutkin puhelimen toiminnot ovat hyvätasoiset.

 

Honorista puuttuu tietääkseni NFC-toiminto (kaupassa voi maksaa helposti); saako toimintoa jollain lisäapplicaatiolla? 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tiedän ainakin OnePlus 2 puhelimen jossa on tuo kahdelle SIM tuki mutta ei tässäkään tota NFC:tä ole. NFC ei ole pelkkää ohjelmaa vaan vaatii laitteelta tuen ettei millään ohjelmistolla saa. 


 


OnePlus 2 on minusta ihan hyvä puhelin mutta tulee muistaa aina että vaikka tässä on huippupuhelimen ominaisuudet niin ei se laatu vastaa mitään 700€ lippulaivapuhelinta kun puhelin maksaa vaan 400€.

On tuo Honorkin 400 euron hintaluokassa...

Tuo ohjelmiston ja laitteen symbioosin mytologia on minulle varsin outoa aluetta. Luulisi, että minkä tahansa ominaisuuden pystyisi puhelimeen laittamaan, niinkuin muihinkin. Eli ilmeisesti ohjelmoinnissa pitäisi mennä ihan juuri-osastolle jos tuollainen NFC sinne pistettäisiin? *jatkaa Native-viinin nauttimista*
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@LILLI kirjoitti:
On tuo Honorkin 400 euron hintaluokassa...

Tuo ohjelmiston ja laitteen symbioosin mytologia on minulle varsin outoa aluetta. Luulisi, että minkä tahansa ominaisuuden pystyisi puhelimeen laittamaan, niinkuin muihinkin. Eli ilmeisesti ohjelmoinnissa pitäisi mennä ihan juuri-osastolle jos tuollainen NFC sinne pistettäisiin? *jatkaa Native-viinin nauttimista*

NFC vaatii laitteelta tuen. En osaa itse sanoa tekniikasta sen enempää mutta pelkkä ohjelmisto ei riitä. Ohjelmisto on suhteellisen helppo tehdä mutta laitteeseen ei ihan vain kaikkea pistetä. Akuissakin tingitään paljon laitteessa koska suuria akkuja ei saa ohuihin älypuhelimiin helposti ja sitten jos haluaa suuren akun niin puhelimen tulee olla 5.5" vähintään ja vastaavasti akku kuluu näyttöön paljon. 


 


Tupla SIM korttipaikka vie laitteelta tilaa että sekin aiheuttaa helposti säästöä. 

Vastaa