peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56471 Jäsentä
158579 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
1/64

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.

 

Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.

 

Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 

 

Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 

 

Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 

 

Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 

 

Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.

 

Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 

 

Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

0 tykkäystä
63 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 262
2/64

Vs: Laitevakuutus

Emme tietenkään lupaa, että laite on varmasti parissa päivässä perillä, koska tähän vaikuttaa nimenomaan se, onko laitetta saatavilla kuinka nopeasti. Itse sain aikanaan kahdessa päivässä laitteen kotiovelle, joten tuo "jopa parissa päivässä" ei ole tuulesta temmattu. Emme pysty ottamaan kantaa laitteen toimitusaikaan, koska vakuutusyhtiö AIG vastaa vakuutuksen sisällöstä ja uuden laitteen toimituksesta. Oletko ollut yhteydessä jo AIG:n asiakaspalveluun?

Laitevakuutuksen tuoteselosteessa on myös mainittu seuraavaa:

 

Rikkoontuneen laitteesi tilalle toimitettava korvaava laite on yleensä sama malli kuin vakuutettu laitteesi. Mikäli samaa mallia ei enää ole saatavilla vakuutusyhtiön kautta, korvaava laite on teknisiltä ominaisuuksiltaan (lukuun ottamatta laitteen painoa, kokoa, väriä ja muotoilua) vähintään vakuutettua laitettasi vastaava laite. Korvaava laite on joko uusi tai uutta vastaava (tehdaskorjattu) laite.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
3/64

Vs: Laitevakuutus

Kuinka sattuikin että juuri Telian työntekijällä homma vakuutuksen suhteen toimi kuin unelma, kuvitella!!

 

Mun pointti on että mainontanne johtaa harhaan. 

 

Sain juuri äsken AIG:lta viestin että uusi puhelin on lähetetty lähimpään postiin ja vanhan voin postittaa heille, ei puhettakaan kuriirista joka tuo uuden ja vanhan kuten mainostatte, eikö Tampere ole tarpeeksi iso talousalue siihen? Jos ei niin kai senkin voisi mainita että vain pk-seudulla.

 

Kaiken kaikkiaan kokemus vakuutuksesta on luokaton. 

 

Ja ihan lopuksi ja edellewn, jos te palvelun ulkoistatte niin valvokaa että se toimii älkääkä vedotko siihen että vakuutusta hoitaa joku muu.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 262
4/64

Vs: Laitevakuutus

Tuo tarina on kyllä ihan tosi Hymiö Onnellinen

Kyllähän kuriirin kuuluisi tuo vanha laite noutaa sinun kotoa ja samalla tuoda uusi tilalle. Outoa, että laite lähetetään suoraan Postiin. Voi toki olla, että tällä tavoin laite saatiin nopeiten toimitettua. Pääasia kuitenkin, että saat nyt uuden luurin ja homma saadaan maaliin.

Laitan ilman muuta Laitevakuutuksen prosesseja koskevan palautteen eteenpäin.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
5/64

Vs: Laitevakuutus

Minua nyt ei henk.koht kiinnosta onko tarinasi tosi vai ei. Ei minua kiinnosta muiden lottovoitotkaan.

 

Kuriirin pitäisi joo tuoda ja viedä, näin ei kuitenkaan nyt ole. Teidän antamissa sopimusehdoissa ei puhuta mitään, että asiakas ramppaa postissa omaan piikkiinsä. Kuluja siitä minulle tulee kun lähden bussilla vanhaa tuomaan ja uutta hakemaan. Henk.koht haluaisin sen kuriirin tuomana että voisin tarkastaa laitteen kuranttiuden ennen kuin otan sen vastaan. Postissahan se ei enää heidän säännöksien takia onnistu.

 

Mitä sanoo Telia siihen, että homma ei nyt toimi niin kuin ehdoissanne kerrotte?

 

Eli homma on kaikkea muuta kuin maalissa, eikä se tällä toiminnalla maaliin taida tullakaan.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 262
6/64

Vs: Laitevakuutus

Satuitko tiedustelemaan AIG:ltä syytä siihen, miksi kuriiria ei tässä tapauksessa käytetty? Sinun kannattaa kysyä vakuutusyhtiöltä tästä, koska me emme pysty näkemään lähetystietoja, sillä vakuutusyhtiö AIG vastaa kuriirista ja laitteen toimituksesta.

 

Laitan toki tässä viestiketjussa esille tulleet asiat palautteen muodossa suoraan AIG:lle, jotta tämänkaltaisilta tilanteilta voidaan välttyä tulevaisuudessa.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
7/64

Vs: Laitevakuutus

Satuin tiedustelemaan myös heiltä, heiltä ei vaan tunnetusti vastausta saa päivään tahi kahteen. 

 

Ja mua ei edelleenkään kiinnosta mitä tapahtui ennen tai miten vastaavat asiat pystytään karsimaan jatkossa. Se kun ei itse saamaani huonoon palveluun vaikuta millään tavalla. Paitsi sillä että kun tuolta puhelimen saan niin vakuutus menee poikki saman tien. Ja näillä tiedoin aika turha lähetellä sieltä mitään omavastuulaskuja kun ette pysty itsekään sopimuksia noudattamaan toimituksen osalta. Teidän laitevakuutuksen etusivullahan lukee isolla että _Te_ toimitatte uuden.

laitevakuutus.png

 

Edit SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan viestiin

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 262
8/64

Vs: Laitevakuutus

Ymmärrän toki, että tilanne harmittaa. Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin käsiksi, joten tätä kautta en voi vaikuttaa juuri sinun tapaukseesi. Laitan kuitenkin yleisesti tietoa ja palautetta eteenpäin jotka sitten vaikuttavat palveluun tulevaisuudessa.

 

Jotta sinä saat asiaasi eteenpäin niin vinkkaan vielä, että AIG:n asiakaspalvelu palvelee myös puhelimitse numerossa 0800 152 600 (arkisin klo 9-17 ja la 10-16), joten tuota kautta luulisi vastauksen tulevan nopeammin.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
9/64

Vs: Laitevakuutus

Ihan periaatteesta en ala maksamaan maksullisia puheluita firmalle joka nyt muutenkin on vähän niin ja näin. AIG:n aspapuhelin kun on maksullinen. 

 

Tulevaisuus ja tulevaisuus. Hienosti jätit kommentoimatta siihen että _Te_ lupaatte mainoksessanne toimittaa puhelimen. 

 

Voin toki olla asiasta Teihin yhteydessä myös asiakaspalvelun kautta suoraan niin saadaan puida asiaa. Koska ihan täyttä skeidaa tämä on tähän asti ollut. Ja varmasti pääset minun puh.numeron näkemään? Saa soitella sieltäkin päin!

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 328
10/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

 

Tulevaisuus ja tulevaisuus. Hienosti jätit kommentoimatta siihen että _Te_ lupaatte mainoksessanne toimittaa puhelimen. 

 

Voin toki olla asiasta Teihin yhteydessä myös asiakaspalvelun kautta suoraan niin saadaan puida asiaa. Koska ihan täyttä skeidaa tämä on tähän asti ollut. Ja varmasti pääset minun puh.numeron näkemään? Saa soitella sieltäkin päin!


Mainoksessa ei ole tarkemmin avattu laitevakuutuksen ehtoja, mutta tarkemmat ehdot ja tuoteseloste on aina luettava, sekä hyväksyttävä ennen vakuutuksen tilausta. Ehdoissa ja tuoteselosteessa on tarkemmin avattu laitevakuutusta, ja sitä että Telian Laitevakuutuksen vakuutuksenantaja on nimenomaan AIG, ja he myös toimittavat uuden laitteen vahinkotapauksen sattuessa.

 

Yhteisössä kaikki keskustelut ovat julkisia, emmekä tätä kautta pääse asiakastietoihin käsiksi. Autamme täällä mielellämme kaikissa mieleen tulevissa asioissa ja olemme mukana keskusteluissa. Jos tilanne kuitenkin vaatii asiakastietoja, niin ohjaamme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä