Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63891
Kirjoituksia 174017

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Highlighted

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

1/64

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.

 

Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.

 

Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 

 

Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 

 

Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 

 

Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 

 

Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.

 

Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 

 

Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

0 tykkäystä
63 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

41/64

Kuten sanottua, tämä on ollut mulla  jo 4 viikkoa, en ole aikaisemmin huomannut onko näyttö ollut sen reilu millin liian alhaalla ja alhaalta siksi saman millin rungon päällä. Onhan tietenkin mahdollista että tässä on ollut huono liimaus ja näyttö on siksi siirtynyt pois paikaltaan tuon verran. Enhän minä tiedä puhelimen saadessani onko se uusi vai tehdaskorjattu edes, ei sitä missään sanota. 

 

Mutta kiitos, sain selvyyden että ainakin jotkin viat saan Telian huollon kautta hoitaa. Te varmaan sellaisen sattuessa sitten vain arvotte minne kuuluu.

 

Teidän ihan tuoteselosteessa lukee että AIGn kanssa hoidetaan vain äkilliset rikkoutumiset, ja asiakas saa tosiaan kinata ja selitellä omavastuista. Harvinaisen sekavaa. 

 

Selkeämpää se olisi teille tuoda ja antaa teidän hoitaa AIGn kanssa tälläisissä tapauksissa. 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

42/64

Ihan muuten alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. 

 

Te tai AIG ette ole vieläkään lähettäneet uusia sopimusehtoja joissa puhelimen toimitustapojen kerrotaan muuttuneen postille ja että enää ei voi antaa vanhaa puhelinta samalle kuriirille joka uuden tuo. 

 

Elän siis edelleen siinä faktassa että näin toimitaan, eli että kuriiri tuo uuden ja hakee vanhan samalla kerralla. 

 

Jännä että tuosta teitä infosin jo talvella, vieläkään ei ole mitään tapahtunut.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

43/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Ihan muuten alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. 

 

Te tai AIG ette ole vieläkään lähettäneet uusia sopimusehtoja joissa puhelimen toimitustapojen kerrotaan muuttuneen postille ja että enää ei voi antaa vanhaa puhelinta samalle kuriirille joka uuden tuo. 

 


Kaikkia nykyisiäkin laitevakuutusasiakkaita tullaan ilman muuta infoamaan ehtojen muutoksesta AIG:n toimesta. AIG on 13.5. alkaen aloittanut tiedotteiden lähettämisen koskien näitä kyseisiä muutoksia. Jos sellainen ei siis vielä ole sinua tavoittanut, niin varmasti ihan lähiaikoina tulossa!

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

44/64

Teiltä tai AIG:lta ei tosiaan ole uusia sopimusehtoja toimitettu joissa kerrotaan toimitustavan muutoksesta.

 

Se sotii kovasti kilpailu- ja kuluttajaviraston määräyksiä vastaan.

 

"

Jos yrityksellä on oikeus tehdä muutoksia sopimukseen, sen on etukäteen ilmoitettava kuluttajalle siitä,

  • miten hinnat, maksut tai muut sopimusehdot muuttuvat.
  • milloin muutokset tulevat voimaan.
  • mikä on muutoksen peruste.

Jotta kuluttajalla olisi kohtuullinen aika varautua muutokseen, hänelle lisävelvoitteita tuova muutos saa yleensä tulla voimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua ilmoituksen lähettämisestä. Tätä lyhyempi ilmoitusaika on mahdollinen lähinnä vain silloin, jos muutos johtuu lainsäädännön muutoksesta tai viranomaisen päätöksestä.".

 

Ei ole ilmoitettu talvella, eikä ole ilmoitettu vieläkään.

 

Sitten taas jos laitevakuutussopimusta käsitelläänkin määräaikaisena (36kk maksimiajan vuoksi) eikä jatkuvana, voidaan todeta ettei sopimusta olisi saanut muuttaa lainkaan.

 

"

Määräaikainen sopimus on jatkuvasti toimitettavia tavaroita tai palveluita koskeva sopimus, jonka kesto on sovittu etukäteen. Tällöin sopimuksen ehtoja voi muuttaa kesken sopimuskauden vain poikkeustapauksissa. Esimerkiksi yleisen kustannustason nousu tai olosuhteiden muuttuminen ei ole riittävä peruste sopimusehdon muuttamiseksi.

Yritys voi varata sopimusehdoissa oikeuden muuttaa määräaikaista sopimusta kesken sopimuskauden, jos perusteena on:

  • lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös, jota yritys ei ole voinut ottaa huomioon sopimusta tehtäessä, esimerkiksi hintaan vaikuttava verojen, tullien tai muiden julkisten maksujen muutos.
  • kuluttajan sopimusrikkomus. Esimerkiksi vakuutuksenantaja voi muuttaa vahinkovakuutuksen sopimusehtoja vakuutuskauden aikana, jos vakuutuksenottaja ei ole sopimusta tehtäessä kertonut kaikkia häneltä edellytettäviä tietoja.".

Näihin odotan teiltä edelleenkin ihan oikeaa vastausta, en hätävalheita että olisi kyselyjen tulos.

 

Ja vaikka olisikin, asiasta ei ole asiakkaita lain määräämällä tavalla informoitu.

 

 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

45/64

13.5 on myöhäistä infota jos palvelu muuttui puoli vuotta ennen sitä. Palvelu saa muuttua aikaisintaan kuukauden ilmoittamisen jälkeen.

 

Ilmoittaminen ei ole täällä tai somessa asian toteamista.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

46/64

Edellä mainittuihin asioihin ehtojen muuttumisesta kun vielä vastaisitte. 

 

Tai sitten vaan myönnätte että asiat on koko homman kanssa ns. juosten kustuja ja sävellätte matkalla ilman kunnollista ja säällistä suunnitelmaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

47/64

Mä joudun laitevakuutuksen puitteissa valitettavasti asioimaan kohta kolmannen kerran postissa sopimusehtojen vastaisesti, ja siitä nyt koituu kuluja joita ei pitäisi koitua vielä lainvoimaisen sopimuksen mukaan kun en tietenkään asu postissa. Matkakulut ja joka reissuun se puolisen tuntia. Mutta eihän mulla kai ole oikeutta valittaa kun olette tehneet oikein kyselyn. Teillä on kyselyn perusteella mielestänne oikeus ilmoittaa ehtojen muuttumisesta puoli vuotta myöhässä. 

 

Ei toimi tämä maailma niin.

 

Jos mä jätänkin puoleksi vuotta laskuni maksamatta, ja totean tehneeni itselleni kyselyn että näin on parempi niin ette tekään sitä niele. 

 

Tai sitä että tulette noutamaan laskun summan multa kotoa omaan piikkiinne vaikka sitten käteisenä. 

 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

48/64

Mä edelleen odotan vastaustanne siihen, miksi oletatte tuon toiminnan täyttävän teidän mielestä kaikki asiakkaan ja palveluntarjoajan välisen hyvän tavan toimia?

 

Laitevakuutuksen palvelumuutoksesta ja niiden ehdoista asiakkaalle ilmoittaminen on laiminlyöty törkeästi, varsinkin kun palvelu muuttuu niin että sen käytöstä koituu asiakkaalle lisäkuluja. 

 

Voitteko nyt ystävällisesti vastata.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

49/64

@Kaarlos  kirjoitti:

 

Laitevakuutuksen palvelumuutoksesta ja niiden ehdoista asiakkaalle ilmoittaminen on laiminlyöty törkeästi, varsinkin kun palvelu muuttuu niin että sen käytöstä koituu asiakkaalle lisäkuluja. 

 


Olet aivan oikeassa että ehtomuutokset tulevat voimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua muutosilmoituksesta. Jos et ole vielä saanut muutostiedotetta, vanhat ehdot ovat sinulla tällöin edelleen voimassa.

 

Voit halutessasi olla yhteydessä AIG:hen rikkoontuneen laitteen noudon järjestämiseksi. Puhelin tullaan sitten noutamaan sinulta kotoa käsin aikaisempien sopimusehtojen mukaisesti. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

50/64

Te varmaan tiedotatte tästä ihan vaikka etusivullanne? Siis siitä että vanhat ehdot ovat voimassa tiettyyn päivään x.  Hyvien tapojen ja varmaan lainkin mukaista olisi se.

 

Ei se mene niinkään että teette poikkeuksen vain jos asiakas sitä erikseen vaatii.

 

Miksi minun pitää olla yhteydessä minnekään? Miksi te teetätte työtä asiakkaalla joka kuuluu teille. Pidätte sovitusta kiinni niin kenenkään ei tarvitse soittaa minnekään ja vaatia noudattamaan lakia. Todella hävytöntä asiakkaan alistamista.

 

Ja viimeksihän se ei onnistunut AIGn puolelta, posti olisi tuonut ja kuriiri hakenut sitten joskus vanhan. Vaan kun kuriirin pitäisi tuoda ja hakea samalla kertaa.

 

Ja

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.