Reklamaatio Laitevakuutuksesta

  • 18 February 2019
  • 63 kommenttia
  • 76 katselukertaa

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.


 


Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.


 


Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 


 


Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 


 


Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 


 


Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 


 


Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.


 


Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 


 


Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.


 


Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa


63 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Emme tietenkään lupaa, että laite on varmasti parissa päivässä perillä, koska tähän vaikuttaa nimenomaan se, onko laitetta saatavilla kuinka nopeasti. Itse sain aikanaan kahdessa päivässä laitteen kotiovelle, joten tuo "jopa parissa päivässä" ei ole tuulesta temmattu. Emme pysty ottamaan kantaa laitteen toimitusaikaan, koska vakuutusyhtiö AIG vastaa vakuutuksen sisällöstä ja uuden laitteen toimituksesta. Oletko ollut yhteydessä jo AIG:n asiakaspalveluun?

Laitevakuutuksen tuoteselosteessa on myös mainittu seuraavaa:


 


Rikkoontuneen laitteesi tilalle toimitettava korvaava laite on yleensä sama malli kuin vakuutettu laitteesi. Mikäli samaa mallia ei enää ole saatavilla vakuutusyhtiön kautta, korvaava laite on teknisiltä ominaisuuksiltaan (lukuun ottamatta laitteen painoa, kokoa, väriä ja muotoilua) vähintään vakuutettua laitettasi vastaava laite. Korvaava laite on joko uusi tai uutta vastaava (tehdaskorjattu) laite.

Kuinka sattuikin että juuri Telian työntekijällä homma vakuutuksen suhteen toimi kuin unelma, kuvitella!!

 

Mun pointti on että mainontanne johtaa harhaan. 

 

Sain juuri äsken AIG:lta viestin että uusi puhelin on lähetetty lähimpään postiin ja vanhan voin postittaa heille, ei puhettakaan kuriirista joka tuo uuden ja vanhan kuten mainostatte, eikö Tampere ole tarpeeksi iso talousalue siihen? Jos ei niin kai senkin voisi mainita että vain pk-seudulla.

 

Kaiken kaikkiaan kokemus vakuutuksesta on luokaton. 

 

Ja ihan lopuksi ja edellewn, jos te palvelun ulkoistatte niin valvokaa että se toimii älkääkä vedotko siihen että vakuutusta hoitaa joku muu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tuo tarina on kyllä ihan tosi 🙂

Kyllähän kuriirin kuuluisi tuo vanha laite noutaa sinun kotoa ja samalla tuoda uusi tilalle. Outoa, että laite lähetetään suoraan Postiin. Voi toki olla, että tällä tavoin laite saatiin nopeiten toimitettua. Pääasia kuitenkin, että saat nyt uuden luurin ja homma saadaan maaliin.

Laitan ilman muuta Laitevakuutuksen prosesseja koskevan palautteen eteenpäin.

Minua nyt ei henk.koht kiinnosta onko tarinasi tosi vai ei. Ei minua kiinnosta muiden lottovoitotkaan.

 

Kuriirin pitäisi joo tuoda ja viedä, näin ei kuitenkaan nyt ole. Teidän antamissa sopimusehdoissa ei puhuta mitään, että asiakas ramppaa postissa omaan piikkiinsä. Kuluja siitä minulle tulee kun lähden bussilla vanhaa tuomaan ja uutta hakemaan. Henk.koht haluaisin sen kuriirin tuomana että voisin tarkastaa laitteen kuranttiuden ennen kuin otan sen vastaan. Postissahan se ei enää heidän säännöksien takia onnistu.

 

Mitä sanoo Telia siihen, että homma ei nyt toimi niin kuin ehdoissanne kerrotte?

 

Eli homma on kaikkea muuta kuin maalissa, eikä se tällä toiminnalla maaliin taida tullakaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Satuitko tiedustelemaan AIG:ltä syytä siihen, miksi kuriiria ei tässä tapauksessa käytetty? Sinun kannattaa kysyä vakuutusyhtiöltä tästä, koska me emme pysty näkemään lähetystietoja, sillä vakuutusyhtiö AIG vastaa kuriirista ja laitteen toimituksesta.


 


Laitan toki tässä viestiketjussa esille tulleet asiat palautteen muodossa suoraan AIG:lle, jotta tämänkaltaisilta tilanteilta voidaan välttyä tulevaisuudessa.

Satuin tiedustelemaan myös heiltä, heiltä ei vaan tunnetusti vastausta saa päivään tahi kahteen. 


 


Ja mua ei edelleenkään kiinnosta mitä tapahtui ennen tai miten vastaavat asiat pystytään karsimaan jatkossa. Se kun ei itse saamaani huonoon palveluun vaikuta millään tavalla. Paitsi sillä että kun tuolta puhelimen saan niin vakuutus menee poikki saman tien. Ja näillä tiedoin aika turha lähetellä sieltä mitään omavastuulaskuja kun ette pysty itsekään sopimuksia noudattamaan toimituksen osalta. Teidän laitevakuutuksen etusivullahan lukee isolla että _Te_ toimitatte uuden.



 


Edit SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan viestiin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ymmärrän toki, että tilanne harmittaa. Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin käsiksi, joten tätä kautta en voi vaikuttaa juuri sinun tapaukseesi. Laitan kuitenkin yleisesti tietoa ja palautetta eteenpäin jotka sitten vaikuttavat palveluun tulevaisuudessa.


 


Jotta sinä saat asiaasi eteenpäin niin vinkkaan vielä, että AIG:n asiakaspalvelu palvelee myös puhelimitse numerossa 0800 152 600 (arkisin klo 9-17 ja la 10-16), joten tuota kautta luulisi vastauksen tulevan nopeammin.

Ihan periaatteesta en ala maksamaan maksullisia puheluita firmalle joka nyt muutenkin on vähän niin ja näin. AIG:n aspapuhelin kun on maksullinen. 

 

Tulevaisuus ja tulevaisuus. Hienosti jätit kommentoimatta siihen että _Te_ lupaatte mainoksessanne toimittaa puhelimen. 

 

Voin toki olla asiasta Teihin yhteydessä myös asiakaspalvelun kautta suoraan niin saadaan puida asiaa. Koska ihan täyttä skeidaa tämä on tähän asti ollut. Ja varmasti pääset minun puh.numeron näkemään? Saa soitella sieltäkin päin!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Kaarlos@  kirjoitti:

 


Tulevaisuus ja tulevaisuus. Hienosti jätit kommentoimatta siihen että _Te_ lupaatte mainoksessanne toimittaa puhelimen. 


 


Voin toki olla asiasta Teihin yhteydessä myös asiakaspalvelun kautta suoraan niin saadaan puida asiaa. Koska ihan täyttä skeidaa tämä on tähän asti ollut. Ja varmasti pääset minun puh.numeron näkemään? Saa soitella sieltäkin päin!




Mainoksessa ei ole tarkemmin avattu laitevakuutuksen ehtoja, mutta tarkemmat ehdot ja tuoteseloste on aina luettava, sekä hyväksyttävä ennen vakuutuksen tilausta. Ehdoissa ja tuoteselosteessa on tarkemmin avattu laitevakuutusta, ja sitä että Telian Laitevakuutuksen vakuutuksenantaja on nimenomaan AIG, ja he myös toimittavat uuden laitteen vahinkotapauksen sattuessa.


 


Yhteisössä kaikki keskustelut ovat julkisia, emmekä tätä kautta pääse asiakastietoihin käsiksi. Autamme täällä mielellämme kaikissa mieleen tulevissa asioissa ja olemme mukana keskusteluissa. Jos tilanne kuitenkin vaatii asiakastietoja, niin ohjaamme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Tiedän, ja olen ehdot lukenut. Se ei silti poista sitä faktaa, että mainontanne on tahallaan harhaanjohtavaa. 

 

Sanotte tässä ketjussa jo aiemmin, että kuriirin pitäisi tuoda uusi ja hakea vanha. AIG vastasi juuri että tämänhetkinen toimitustapa on heillä postitus. Ette tiedä mitä myytte?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Kaarlos@  kirjoitti:

Ihan periaatteesta en ala maksamaan maksullisia puheluita firmalle joka nyt muutenkin on vähän niin ja näin. AIG:n aspapuhelin kun on maksullinen. 


 


 




Muuten asiaa kommentoimatta sanon vaan että tuo aspa numero 0800 152 600 on maksuton. 


0800-alkuiset puhelinpalvelunumerot ovat asiakkaille maksuttomia soittaa ;)

Kappas, tämä on totta. Aikaisemmin katsoin AIG:n henkilöasiakkaiden palvelunumeroa heidän sivuiltaan ja siellä oli maksullinen numero, nyt kun sanoit niin onhan siellä erikseen teliavakuutukselle maksuton. 

 

Tosin Telialla ei ole tämän vakuutuksen kanssa mitään tekemistä, tämä on ainoa asia jonka olen Telialta saanut irti tähän mennessä.

 

Ja sen että mainoksissa ja sivuillaan Telia voi valehdella mitä haluaa. Se kun kumotaan sopimusehdoissa joka tietenkin pitää asiakkaan lukea ostotilanteessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Kaarlos@  kirjoitti:

 


Ja sen että mainoksissa ja sivuillaan Telia voi valehdella mitä haluaa. Se kun kumotaan sopimusehdoissa joka tietenkin pitää asiakkaan lukea ostotilanteessa.




Tällä hetkellä meillä on tieto, että asiakkaalle tuodaan uusi/korvaava puhelin ja sen puitteissa mennään. Tämän keskustelun ja kertomasi tapauksen pohjalta tutkimme kuitenkin asian, että onko tässä jotain muutosta tullut palveluun. Tästä onkin pyöriä laitettu pyörimään, kuten modet aikaisemmin tänne kirjoitti. Palaamme asiaan, kun tieto uuden/korvaavan puhelimen toimituksesta on varmistunut (suuntaan tai toiseen).


 


Pahoittelut kuitenkin ongelmista omasta puolestani. Kiitos kun toit tapauksen esille.


 


Edit: typoja

Kyllähän posti sen minulle tuo, mutta vanhaa se ei pois vie. Vaan sain viestiä AIG:lta että käy viemässä postiin. 

 

Jännä että ette tosiaan tiedä mitä myytte. Ja mun pitäisi tästä maksaa? Ei toimi näin.

Kävin nyt tekemässä teille ihan reklamaation asiasta. Kun kerran olette ainakin vielä eilen tämän foorumin mukaan olleet sitä mieltä että palvelu on erilainen mitä AIG oikeasti tarjoaa (toimitusten osalta). 

 

Odotan teidän päästä kovasti yhteydenottoa, koska teidän Chat-palvelu käskee soittamaan AIG:lle ja AIG sanoo että toimitustapaan kuuluu asiakkaan postittaa vanhoja laitteita.

 

Miten te voitte asiakkaalta odottaa tuota kun ette siitä itsekään tiedä? Ja kaikki sivuillanne olevat mainokset sekä palveluehdot ja työntekijöiden info kertovat toista. Jos näin on niin kyseessä on aika systemaattinen asiakkaan harhaanjohtaminen. 

 

 

Hei,

 

Teidän osalta kun kiinnostus taisi loppua asiaan, niin AIG lopulta suostui vastaamaan että kuriiripalvelu on lopetettu tämän vuoden alusta. 

 

Tätä palvelua ostaessani kuriiripalvelu kuitenkin luvattiin, siitä ei ole erikseen ilmoitettu että se on lopetettu. Ei teidän eikä AIG:n toimesta. 

 

Kummalle mahdan lähettää matkakuluistani laskua kun sen vanhan rikkoutuneen puhelimen kanssa kiikutan postin toimipisteeseen? En nyt lähde siitä että sori, tulevaisuudessa toimii paremmin.

 

Edit: AIG muuten sanoi informoineensa kyllä teitä siellä Telialla, jännä että sen kertoo teille asiakas. Kaikki teidän selosteet sivuillanne palvelusta sisältää nyt täyttä kukkua vaikka teillä olisi ollut aikaa ne kohta kaksi kuukautta uusia. 

 

Mulle on nyt tulossa postissa puhelin. Vanhasta en tiedä, josko Telialta tulisi sit joku mua kuskaan sinne Postiin?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Kaarlos@  kirjoitti:

Teidän osalta kun kiinnostus taisi loppua asiaan, niin AIG lopulta suostui vastaamaan että kuriiripalvelu on lopetettu tämän vuoden alusta. 


 


Tätä palvelua ostaessani kuriiripalvelu kuitenkin luvattiin, siitä ei ole erikseen ilmoitettu että se on lopetettu. Ei teidän eikä AIG:n toimesta. 


 




 


Sain äsken vahvistuksen, että itse Laitevakuutuksen toimitusprosessi ei ole muuttunut, vaan ainoastaan kuriiripalvelun palveluntarjoaja. Entisen kuriiriyhtiön sijasta paketin kotiinkuljetuksen heillä hoitaa nykyisin Posti, ja Postin Kotiinkuljetus toimii käytännössä täysin samalla tavalla kuin aikaisempikin AIG:n käyttämä kuriiripalvelu. Asiakaslupaus korvaavan laitteen toimittamisesta parhaimmillaan jo seuraavaksi arkipäiväksi pätee siis edelleen, ja tämän osalta suuret pahoittelut ettei se sinun kohdallasi kuitenkaan toteutunut. 


 


Kuriiripalveluihin verrattuna Postin palveluissa on myös se etu, että toimitustapoina on valittavissa myös muitakin vaihtoehtoja. Posti ottaa aina yhteyttä asiakkaaseen joko tekstiviestillä tai puhelimitse, ja tämän jälkeen voi itse valita, hakeeko paketin mieluummin postin toimipisteestä tai Smartpost-automaatista jos kotiinkuljetuksen aikataulut eivät osu yksiin omien aikataulujen kanssa. 


 


Rikkoontuneen laitteen nouto voidaan myös järjestää tarvittaessa. Iso osa asiakkaista on kuulemma palautteen perusteella kuitenkin pitänyt rikkoutuneen laitteen mieluummin vielä hetken itsellään, jotta saa varmasti siirrettyä kaikki tiedot korvaavaan laitteeseen.


 


Pahoittelut vielä että jouduit odottelemaan vastaustamme, mutta toivottavasti tämä nyt hieman selkeytti asiaa? Toimitusprosessi on tosiaan yhä luvatunmukainen, mutta kuriiripalvelusta on siirrytty Postin kotiinkuljetukseen.

Moi,

 

Olin itsekin yhteydessä AIG:n kanssa kun heille tein reklamaation. Toimitusprosessi on muuttunut kyllä heidänkin mukaan. Ennen se oli asiakkaan kannalta _yksi_ tapahtuma jossa kuriiri toi ja vei laitteet samalla kertaa. Nyt asiakas saa laitteen ja varaa toisen kerran asialle aikaa joko viemällä laitteen postiin tai odottamalla _toista_ postin kuljettajaa hakemaan vanhaa. Ennen asiakkaalle _yksi_ tapahtuma asian tiimoilta, nykyään _kaksi_.

 

Prosessi on siis tuplaantunut asiakkaan kannalta.

 

AIG:lta kun kysyin miten tämä postin hoitama nouto nyt sitten käytännössä tapahtuu niin he eivät oikein olleet varmoja vaan lupasivat selvittää asiaa ja palaavansa asiaan. Eivät tienneet aikoja jona posti noutoja kotiosoitteesta suorittaa yms.

 

Mun pointti on se, että toimituspalvelun muoto on edellämainitulla tavalla muuttunut ja siitä ei ole informoinut asiakasta te eikä AIG. Tuplavaiva tuosta toimituksen muutosta nyt asiakkaalle tulee vai oletteko eri mieltä? Homma olisi kohtuu simppeli jos tästä olisi vuodenvaihteessa kerrottu kaikille vakuutuksen omaaville vaikka s-postilla tai viestillä. Ei ole.

 

Ja edelleen, teidän nettisivuilla on hienoja esimerkkitarinoita muutama joissa kuriiri tuo puhelimen kotiin, ottaa vanhan ja kaikki hymyssä suin _yhdellä_ kertaa. Näin se ei enää ole. 

 

Ja te ette tosiaan tienneet koko asiasta ennen kuin asiakas siitä teille kertoi, teidän myyjät myyntipisteillä kertoo edelleen ihan eri tarinaa miten asia oikeasti hoituu. 

 

Edit: Ja aika erikoista, että AIG:n kanssa pääsi keskustelemaan tästä postin hoitamasta puhelimen noudosta ensimmäistä kertaa vasta kun jätin heille virallisen reklamaation toimitustapojen muuttumisesta. Jännä palvelu, eikö?

 

Eli laitteen noutoa asiakkaalta ei tarjota ennen kuin asiakas reklamoi ja aktiivisesti asiaa vie eteenpäin kaksi päivää. Kertaakaan ennen reklamointia minulle ei tarjottu noutopalvelua, kun sitä tarjottiin se oli AIG:lle itselleenkin vähän hämärän peitossa miten tapahtuu, aika hätävalhe kertoa että on tälläinen palvelu olemassa, sitä vaan ei kellekään tarjota eikä itsekään tiedetä miten toimii. 

 

Voitte tehdä tästä vaikka esimerkkitapauksen mainokseenne joita sivuillanne on muitakin?

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Kaarlos@  kirjoitti:

 


Olin itsekin yhteydessä AIG:n kanssa kun heille tein reklamaation. Toimitusprosessi on muuttunut kyllä heidänkin mukaan. Ennen se oli asiakkaan kannalta _yksi_ tapahtuma jossa kuriiri toi ja vei laitteet samalla kertaa. Nyt asiakas saa laitteen ja varaa toisen kerran asialle aikaa joko viemällä laitteen postiin tai odottamalla _toista_ postin kuljettajaa hakemaan vanhaa. Ennen asiakkaalle _yksi_ tapahtuma asian tiimoilta, nykyään _kaksi_.


 




Ymmärrän hyvin mitä ajat tässä takaa, ja kiitos kun olit asiasta meihin yhteydessä. Hoidamme asiakasviestinnän vastaamaan tämän hetkistä laitteiden toimitusprosessia, ja tulemme myös erikseen tiedottamaan tästä muutoksesta asiakkaitamme. Tällä välin tiedotus hoidetaan vielä vahingon käsittelyn yhteydessä.


 


Taustoina toimituksen muutokseen ovat juuri asiakaskyselyiden ja -palautteiden kautta kerätyt käyttökokemukset kuriiripalveluista. Postin kautta toimitusvaihtoehdot ovat monipuolisemmat, ja näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme enemmän vaihtoehtoja. Tuo on tietysti totta minkä kerroit, ettei Postin kotiinkuljetus valitettavasti pysty ottamaan rikkoontunutta laitetta samantien mukaansa, mutta usein tämä on juuri koettu parempana vaihtoehtona jotta tiedot ehtii siirtämään puhelimesta toiseen, ja sitten vasta laittaa laite palautukseen. Toki tässä kohtaa ymmärrän, että vanhasta laitteesta heti eroon pääseminen voi olla myös tärkeää. Pyrimme vielä kehittämään ja saamaan palvelusta sellaisen että useimmat asiakkaat ovat siihen tyytyväisiä, siksi tämä palautteesi on myös meille todella arvokas!


 


Korvaavan laitteen toimitusprosessin suhteen meillä oli tosiaan harmillisia väärinkäsityksiä, mutta otamme tästä ehdottomasti opiksi! Pahoittelut vielä siitä, että jouduit näkemään vaivaa asian hoidossa. Saitko kuitenkin koko tilanteen nyt hoidettua kuntoon AIG:lle reklamoituasi, vai onko tilanteeseen liittyen joku asia edelleen auki missä voisimme näin Yhteisön kautta olla avuksi?

Jos taustalla kerran oli laajat kyselyt käyttökokemuksista yms. niin miksi usea teidän työntekijä vielä eilen ja tänäänkin ei tiennyt koko toimitustavan muutosta. Jos nyt omasta mielestänne palvelu parani entisestään niin eikö sitä olisi kannattanut ihan mainostaa? 

 

Mä olen jo niin vanha kettu, että ymmärrän kyllä taustalla olevan sen että se nyt on teille halvempaa toimia postitse varsinkin kun asiakas yleensä kiltisti käy sen luurin sinne Postiin kantamassa kun käsketään. Mulla on kyllä kaikki AIG:n viestit tallessa ja kertaakaan sitä noutoa ei tarjottu kuten sanoin. 

 

Ja joo, AIG lupasi hyvittää mulle omavastuun osuuden kun aikanaan siitä lasku tulee. Sitäkään eivät onnistu vuonna 2019 perumaan ilman että sinne soitetaan, toivovat varmasti etten soittaisi siitäkään. 

 

Asia tuli siis sitä myöten selväksi. Että kunhan korvaava laite on kädessä, olen sen todennut toimivaksi (oletan että laitteen pitkähkö odotus johtuu siitä että se on tehdaskorjattu jonkun muun vanha) ja vakuutuksen omavastuu on hyvitetty niin katkaisen vakuutuksen ja etsin myös liittymälleni uuden operaattorin.

 

Te ja AIG veditte molemmat koko homman kohtuullisen kovaa riman alta. 

 

Ja muuten, ihmiset joille sattuu äkkinäinen vahinko ja se luuri kastuu pahasti tai tippuu niin että se on tuhannen palasina, harvemmin alkaa sieltä mitään tietoja onkimaan talteen niinkuin kerrotte yhdeksi syyksi jonka takia tämä toimitusten "parannus" on tehty.

 

Nähkääs kun se puhelin sit useimmiten on täysin mykkä siinä vaiheessa, ja kuvat ja yhteystiedot yms. on älypuhelimessa lähes kaikilla pilvipalveluissa kuitenkin tallessa.

 

Nuo selittelyt on nyt olleet vähän kuin mummovainaan pieru, puolet ilmaa ja puolet sitä itteään.

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Kaarlos@  kirjoitti:

Jos taustalla kerran oli laajat kyselyt käyttökokemuksista yms. niin miksi usea teidän työntekijä vielä eilen ja tänäänkin ei tiennyt koko toimitustavan muutosta. Jos nyt omasta mielestänne palvelu parani entisestään niin eikö sitä olisi kannattanut ihan mainostaa? 


 


***


 


Ja muuten, ihmiset joille sattuu äkkinäinen vahinko ja se luuri kastuu pahasti tai tippuu niin että se on tuhannen palasina, harvemmin alkaa sieltä mitään tietoja onkimaan talteen niinkuin kerrotte yhdeksi syyksi jonka takia tämä toimitusten "parannus" on tehty.




Tähän tietämättömyyteen liittyi juuri nuo väärinkäsitykset toimitusprosessista, joihin viittasin aiemmassa viestissäni. Otamme tästä kyllä opiksi, ja isot pahoittelut tilanteen aiheuttamasta harmista! Hyvä kun toit asian täällä esille!


 


Tuo on tietenkin validi pointti, ettei vahingoittunut laite ole aina toimintakunnossa kun vakuutuksen alainen vaihto tehdään. Otamme tämänkin palautteen vielä huomioon palvelua kehitettäessä.


 


Hyvä kuulla että itse asia hoitui AIG:n kautta, ja hyvityksestäkin olette päässeet sopuun!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

Tiedoksi tänne ketjuun, että Telia Laitevakuutuksen vahinkoprosessia on viilattu saamiemme palautteiden ja kyselyiden pohjalta!


 


Korvaavan laitteen toimitus ja rikkoontuneen laitteen palautus vastedes toimivat tällä tavalla:


 


Korvaavan laitteen toimitus:


 


Korvaavan laitteen saat halutessasi yhä kotiin kuljetettuna kuten ennenkin. Halutessasi voit myös jatkossa valita toimitusajankohdan aiempaa joustavammin, ja uudeksi vaihtoehtoiseksi toimitustavaksi kotiinkuljetuksen rinnalle on tullut mahdollisuus hakea korvaava laite itse Postin toimipisteestä. Tämä on siinä tilanteessa nimenomaan hyvä, jos kotiinkuljetuksen aikataulut eivät meinaa sopia omiin suunnitelmiisi, :smileyhappy: Posti ottaa aina yhteyttä toimitusajankohdan sopimiseksi!


 


Rikkoontuneen laitteen toimitus:


 


Rikkoontuneen laitteen voit palauttaa postitse vakuutusyhtiölle. Korvaavan laitteen mukana toimitetaan palautuslaatikko, jossa palautettavan laitteen voi jättää mihin tahansa Postin toimipisteeseen. Tarkemmat palautusohjeet saat aina AIG:ltä vahingon sattuessa.


 


Tämä muutos on tosiaan ollut toivottu! Monikaan ei halua luovuttaa rikkoontunutta laitetta heti korvaavan laitteen saannin yhteydessä, etenkin jos laitteesta on vielä pelastettavissa tärkeät tiedostot kuvat yms ja kopioitavissa uuteen korvaavaan laitteeseen :smileyhappy: 


 

Ihan sama miten palvelu muuttuu kunhan se on sitä mitä on luvattu. 

 

Vaan mullapa on AIG:n toiminnasta muutakin. On nyt jo toinen korvaava kappale sieltä menossa. Ymmärrän että sieltä saatu puhelin ei ole välttämättä uusi. Mutta tässä kappaleessa jonka jokunen viikko sitten sain on ollut alusta asti todella tahmea power-nappi, sen kanssa pystyn elämään kun kuitenkin toimii. Nyt ihmettelin että näyttö irvistää yhdestä reunasta. 

Käsittääkseni näyttö liimataan ympäri asti jonkinlaisella teipillä? Tämä irvistää niin paljon että näkee ihan silmällä ettei siellä välissä mitään liimaa tahi kaksipuolista teippiä ole. 

 

Puhelin on takuun alainen, laitanko huoltoon vai hoidanko AIG:n kautta? Ei huvita AIG:lle maksaa 50e omavastuuta siitä että joku on siellä heidän huollossa tehnyt duuninsa huolimattomasti. 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Kaarlos@  kirjoitti:

Ihan sama miten palvelu muuttuu kunhan se on sitä mitä on luvattu. 


 


Vaan mullapa on AIG:n toiminnasta muutakin. On nyt jo toinen korvaava kappale sieltä menossa. Ymmärrän että sieltä saatu puhelin ei ole välttämättä uusi. Mutta tässä kappaleessa jonka jokunen viikko sitten sain on ollut alusta asti todella tahmea power-nappi, sen kanssa pystyn elämään kun kuitenkin toimii. Nyt ihmettelin että näyttö irvistää yhdestä reunasta. 


Käsittääkseni näyttö liimataan ympäri asti jonkinlaisella teipillä? Tämä irvistää niin paljon että näkee ihan silmällä ettei siellä välissä mitään liimaa tahi kaksipuolista teippiä ole. 


 


Puhelin on takuun alainen, laitanko huoltoon vai hoidanko AIG:n kautta? Ei huvita AIG:lle maksaa 50e omavastuuta siitä että joku on siellä heidän huollossa tehnyt duuninsa huolimattomasti. 


 


 




Tässä tapauksessa kehottaisin olemaan suoraan yhteydessä AIG:lle ja tiedustelemaan kuinka tuon kanssa toimitaan. Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta että "uusi" puhelin on valmiiksi tahmainen ja irvistelee. 

Laite kuitenkin on takuun piirissä. Tarkemmin kun tätä tarkastelee niin näyttö ei ole oikeassa kohtaa lainkaan, vaan noin millin liian alhaalla ja siksi repsottaa auki alareunasta. Teillä kai on vastuu vakuutuksen myyjänä siitä mitä asiakkaalle lähetetään. Tiedä kuinka paljon kosteutta ja likaa tämäkin laite on jo ehtinyt sisäänsä imeä. Jos huolto ei osaa näyttöä liimata niin suosittelen yrityksen vaihtoa. 

 

Kyllä tämä laite on mulle saapuessa ollut täysi DOA. 

Vastaa