peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57942 Jäsentä
161461 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
11/64

Vs: Laitevakuutus

Tiedän, ja olen ehdot lukenut. Se ei silti poista sitä faktaa, että mainontanne on tahallaan harhaanjohtavaa. 

 

Sanotte tässä ketjussa jo aiemmin, että kuriirin pitäisi tuoda uusi ja hakea vanha. AIG vastasi juuri että tämänhetkinen toimitustapa on heillä postitus. Ette tiedä mitä myytte?

 

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 051
12/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

Ihan periaatteesta en ala maksamaan maksullisia puheluita firmalle joka nyt muutenkin on vähän niin ja näin. AIG:n aspapuhelin kun on maksullinen. 

 

 


Muuten asiaa kommentoimatta sanon vaan että tuo aspa numero 0800 152 600 on maksuton. 

0800-alkuiset puhelinpalvelunumerot ovat asiakkaille maksuttomia soittaa Hymiö Silmänisku

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
13/64

Vs: Laitevakuutus

Kappas, tämä on totta. Aikaisemmin katsoin AIG:n henkilöasiakkaiden palvelunumeroa heidän sivuiltaan ja siellä oli maksullinen numero, nyt kun sanoit niin onhan siellä erikseen teliavakuutukselle maksuton. 

 

Tosin Telialla ei ole tämän vakuutuksen kanssa mitään tekemistä, tämä on ainoa asia jonka olen Telialta saanut irti tähän mennessä.

 

Ja sen että mainoksissa ja sivuillaan Telia voi valehdella mitä haluaa. Se kun kumotaan sopimusehdoissa joka tietenkin pitää asiakkaan lukea ostotilanteessa.

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 444
14/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

 

Ja sen että mainoksissa ja sivuillaan Telia voi valehdella mitä haluaa. Se kun kumotaan sopimusehdoissa joka tietenkin pitää asiakkaan lukea ostotilanteessa.


Tällä hetkellä meillä on tieto, että asiakkaalle tuodaan uusi/korvaava puhelin ja sen puitteissa mennään. Tämän keskustelun ja kertomasi tapauksen pohjalta tutkimme kuitenkin asian, että onko tässä jotain muutosta tullut palveluun. Tästä onkin pyöriä laitettu pyörimään, kuten modet aikaisemmin tänne kirjoitti. Palaamme asiaan, kun tieto uuden/korvaavan puhelimen toimituksesta on varmistunut (suuntaan tai toiseen).

 

Pahoittelut kuitenkin ongelmista omasta puolestani. Kiitos kun toit tapauksen esille.

 

Edit: typoja

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
15/64

Vs: Laitevakuutus

Kyllähän posti sen minulle tuo, mutta vanhaa se ei pois vie. Vaan sain viestiä AIG:lta että käy viemässä postiin. 

 

Jännä että ette tosiaan tiedä mitä myytte. Ja mun pitäisi tästä maksaa? Ei toimi näin.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
16/64

Vs: Laitevakuutus

Kävin nyt tekemässä teille ihan reklamaation asiasta. Kun kerran olette ainakin vielä eilen tämän foorumin mukaan olleet sitä mieltä että palvelu on erilainen mitä AIG oikeasti tarjoaa (toimitusten osalta). 

 

Odotan teidän päästä kovasti yhteydenottoa, koska teidän Chat-palvelu käskee soittamaan AIG:lle ja AIG sanoo että toimitustapaan kuuluu asiakkaan postittaa vanhoja laitteita.

 

Miten te voitte asiakkaalta odottaa tuota kun ette siitä itsekään tiedä? Ja kaikki sivuillanne olevat mainokset sekä palveluehdot ja työntekijöiden info kertovat toista. Jos näin on niin kyseessä on aika systemaattinen asiakkaan harhaanjohtaminen. 

 

 

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
17/64

Vs: Laitevakuutus

Hei,

 

Teidän osalta kun kiinnostus taisi loppua asiaan, niin AIG lopulta suostui vastaamaan että kuriiripalvelu on lopetettu tämän vuoden alusta. 

 

Tätä palvelua ostaessani kuriiripalvelu kuitenkin luvattiin, siitä ei ole erikseen ilmoitettu että se on lopetettu. Ei teidän eikä AIG:n toimesta. 

 

Kummalle mahdan lähettää matkakuluistani laskua kun sen vanhan rikkoutuneen puhelimen kanssa kiikutan postin toimipisteeseen? En nyt lähde siitä että sori, tulevaisuudessa toimii paremmin.

 

Edit: AIG muuten sanoi informoineensa kyllä teitä siellä Telialla, jännä että sen kertoo teille asiakas. Kaikki teidän selosteet sivuillanne palvelusta sisältää nyt täyttä kukkua vaikka teillä olisi ollut aikaa ne kohta kaksi kuukautta uusia. 

 

Mulle on nyt tulossa postissa puhelin. Vanhasta en tiedä, josko Telialta tulisi sit joku mua kuskaan sinne Postiin?

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 406
18/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

Teidän osalta kun kiinnostus taisi loppua asiaan, niin AIG lopulta suostui vastaamaan että kuriiripalvelu on lopetettu tämän vuoden alusta. 

 

Tätä palvelua ostaessani kuriiripalvelu kuitenkin luvattiin, siitä ei ole erikseen ilmoitettu että se on lopetettu. Ei teidän eikä AIG:n toimesta. 

 


 

Sain äsken vahvistuksen, että itse Laitevakuutuksen toimitusprosessi ei ole muuttunut, vaan ainoastaan kuriiripalvelun palveluntarjoaja. Entisen kuriiriyhtiön sijasta paketin kotiinkuljetuksen heillä hoitaa nykyisin Posti, ja Postin Kotiinkuljetus toimii käytännössä täysin samalla tavalla kuin aikaisempikin AIG:n käyttämä kuriiripalvelu. Asiakaslupaus korvaavan laitteen toimittamisesta parhaimmillaan jo seuraavaksi arkipäiväksi pätee siis edelleen, ja tämän osalta suuret pahoittelut ettei se sinun kohdallasi kuitenkaan toteutunut. 

 

Kuriiripalveluihin verrattuna Postin palveluissa on myös se etu, että toimitustapoina on valittavissa myös muitakin vaihtoehtoja. Posti ottaa aina yhteyttä asiakkaaseen joko tekstiviestillä tai puhelimitse, ja tämän jälkeen voi itse valita, hakeeko paketin mieluummin postin toimipisteestä tai Smartpost-automaatista jos kotiinkuljetuksen aikataulut eivät osu yksiin omien aikataulujen kanssa. 

 

Rikkoontuneen laitteen nouto voidaan myös järjestää tarvittaessa. Iso osa asiakkaista on kuulemma palautteen perusteella kuitenkin pitänyt rikkoutuneen laitteen mieluummin vielä hetken itsellään, jotta saa varmasti siirrettyä kaikki tiedot korvaavaan laitteeseen.

 

Pahoittelut vielä että jouduit odottelemaan vastaustamme, mutta toivottavasti tämä nyt hieman selkeytti asiaa? Toimitusprosessi on tosiaan yhä luvatunmukainen, mutta kuriiripalvelusta on siirrytty Postin kotiinkuljetukseen.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
19/64

Vs: Laitevakuutus

Moi,

 

Olin itsekin yhteydessä AIG:n kanssa kun heille tein reklamaation. Toimitusprosessi on muuttunut kyllä heidänkin mukaan. Ennen se oli asiakkaan kannalta _yksi_ tapahtuma jossa kuriiri toi ja vei laitteet samalla kertaa. Nyt asiakas saa laitteen ja varaa toisen kerran asialle aikaa joko viemällä laitteen postiin tai odottamalla _toista_ postin kuljettajaa hakemaan vanhaa. Ennen asiakkaalle _yksi_ tapahtuma asian tiimoilta, nykyään _kaksi_.

 

Prosessi on siis tuplaantunut asiakkaan kannalta.

 

AIG:lta kun kysyin miten tämä postin hoitama nouto nyt sitten käytännössä tapahtuu niin he eivät oikein olleet varmoja vaan lupasivat selvittää asiaa ja palaavansa asiaan. Eivät tienneet aikoja jona posti noutoja kotiosoitteesta suorittaa yms.

 

Mun pointti on se, että toimituspalvelun muoto on edellämainitulla tavalla muuttunut ja siitä ei ole informoinut asiakasta te eikä AIG. Tuplavaiva tuosta toimituksen muutosta nyt asiakkaalle tulee vai oletteko eri mieltä? Homma olisi kohtuu simppeli jos tästä olisi vuodenvaihteessa kerrottu kaikille vakuutuksen omaaville vaikka s-postilla tai viestillä. Ei ole.

 

Ja edelleen, teidän nettisivuilla on hienoja esimerkkitarinoita muutama joissa kuriiri tuo puhelimen kotiin, ottaa vanhan ja kaikki hymyssä suin _yhdellä_ kertaa. Näin se ei enää ole. 

 

Ja te ette tosiaan tienneet koko asiasta ennen kuin asiakas siitä teille kertoi, teidän myyjät myyntipisteillä kertoo edelleen ihan eri tarinaa miten asia oikeasti hoituu. 

 

Edit: Ja aika erikoista, että AIG:n kanssa pääsi keskustelemaan tästä postin hoitamasta puhelimen noudosta ensimmäistä kertaa vasta kun jätin heille virallisen reklamaation toimitustapojen muuttumisesta. Jännä palvelu, eikö?

 

Eli laitteen noutoa asiakkaalta ei tarjota ennen kuin asiakas reklamoi ja aktiivisesti asiaa vie eteenpäin kaksi päivää. Kertaakaan ennen reklamointia minulle ei tarjottu noutopalvelua, kun sitä tarjottiin se oli AIG:lle itselleenkin vähän hämärän peitossa miten tapahtuu, aika hätävalhe kertoa että on tälläinen palvelu olemassa, sitä vaan ei kellekään tarjota eikä itsekään tiedetä miten toimii. 

 

Voitte tehdä tästä vaikka esimerkkitapauksen mainokseenne joita sivuillanne on muitakin?

 

 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 406
20/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

 

Olin itsekin yhteydessä AIG:n kanssa kun heille tein reklamaation. Toimitusprosessi on muuttunut kyllä heidänkin mukaan. Ennen se oli asiakkaan kannalta _yksi_ tapahtuma jossa kuriiri toi ja vei laitteet samalla kertaa. Nyt asiakas saa laitteen ja varaa toisen kerran asialle aikaa joko viemällä laitteen postiin tai odottamalla _toista_ postin kuljettajaa hakemaan vanhaa. Ennen asiakkaalle _yksi_ tapahtuma asian tiimoilta, nykyään _kaksi_.

 


Ymmärrän hyvin mitä ajat tässä takaa, ja kiitos kun olit asiasta meihin yhteydessä. Hoidamme asiakasviestinnän vastaamaan tämän hetkistä laitteiden toimitusprosessia, ja tulemme myös erikseen tiedottamaan tästä muutoksesta asiakkaitamme. Tällä välin tiedotus hoidetaan vielä vahingon käsittelyn yhteydessä.

 

Taustoina toimituksen muutokseen ovat juuri asiakaskyselyiden ja -palautteiden kautta kerätyt käyttökokemukset kuriiripalveluista. Postin kautta toimitusvaihtoehdot ovat monipuolisemmat, ja näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme enemmän vaihtoehtoja. Tuo on tietysti totta minkä kerroit, ettei Postin kotiinkuljetus valitettavasti pysty ottamaan rikkoontunutta laitetta samantien mukaansa, mutta usein tämä on juuri koettu parempana vaihtoehtona jotta tiedot ehtii siirtämään puhelimesta toiseen, ja sitten vasta laittaa laite palautukseen. Toki tässä kohtaa ymmärrän, että vanhasta laitteesta heti eroon pääseminen voi olla myös tärkeää. Pyrimme vielä kehittämään ja saamaan palvelusta sellaisen että useimmat asiakkaat ovat siihen tyytyväisiä, siksi tämä palautteesi on myös meille todella arvokas!

 

Korvaavan laitteen toimitusprosessin suhteen meillä oli tosiaan harmillisia väärinkäsityksiä, mutta otamme tästä ehdottomasti opiksi! Pahoittelut vielä siitä, että jouduit näkemään vaivaa asian hoidossa. Saitko kuitenkin koko tilanteen nyt hoidettua kuntoon AIG:lle reklamoituasi, vai onko tilanteeseen liittyen joku asia edelleen auki missä voisimme näin Yhteisön kautta olla avuksi?

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä