peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55082 Jäsentä
156264 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä Oneplus

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
21/64

Vs: Laitevakuutus

Jos taustalla kerran oli laajat kyselyt käyttökokemuksista yms. niin miksi usea teidän työntekijä vielä eilen ja tänäänkin ei tiennyt koko toimitustavan muutosta. Jos nyt omasta mielestänne palvelu parani entisestään niin eikö sitä olisi kannattanut ihan mainostaa? 

Mä olen jo niin vanha kettu, että ymmärrän kyllä taustalla olevan sen että se nyt on teille halvempaa toimia postitse varsinkin kun asiakas yleensä kiltisti käy sen luurin sinne Postiin kantamassa kun käsketään. Mulla on kyllä kaikki AIG:n viestit tallessa ja kertaakaan sitä noutoa ei tarjottu kuten sanoin. 

Ja joo, AIG lupasi hyvittää mulle omavastuun osuuden kun aikanaan siitä lasku tulee. Sitäkään eivät onnistu vuonna 2019 perumaan ilman että sinne soitetaan, toivovat varmasti etten soittaisi siitäkään. 

Asia tuli siis sitä myöten selväksi. Että kunhan korvaava laite on kädessä, olen sen todennut toimivaksi (oletan että laitteen pitkähkö odotus johtuu siitä että se on tehdaskorjattu jonkun muun vanha) ja vakuutuksen omavastuu on hyvitetty niin katkaisen vakuutuksen ja etsin myös liittymälleni uuden operaattorin.

Te ja AIG veditte molemmat koko homman kohtuullisen kovaa riman alta. 

Ja muuten, ihmiset joille sattuu äkkinäinen vahinko ja se luuri kastuu pahasti tai tippuu niin että se on tuhannen palasina, harvemmin alkaa sieltä mitään tietoja onkimaan talteen niinkuin kerrotte yhdeksi syyksi jonka takia tämä toimitusten "parannus" on tehty.

Nähkääs kun se puhelin sit useimmiten on täysin mykkä siinä vaiheessa, ja kuvat ja yhteystiedot yms. on älypuhelimessa lähes kaikilla pilvipalveluissa kuitenkin tallessa.

Nuo selittelyt on nyt olleet vähän kuin mummovainaan pieru, puolet ilmaa ja puolet sitä itteään.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 283
22/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Jos taustalla kerran oli laajat kyselyt käyttökokemuksista yms. niin miksi usea teidän työntekijä vielä eilen ja tänäänkin ei tiennyt koko toimitustavan muutosta. Jos nyt omasta mielestänne palvelu parani entisestään niin eikö sitä olisi kannattanut ihan mainostaa? 

Ja muuten, ihmiset joille sattuu äkkinäinen vahinko ja se luuri kastuu pahasti tai tippuu niin että se on tuhannen palasina, harvemmin alkaa sieltä mitään tietoja onkimaan talteen niinkuin kerrotte yhdeksi syyksi jonka takia tämä toimitusten "parannus" on tehty.

Tähän tietämättömyyteen liittyi juuri nuo väärinkäsitykset toimitusprosessista, joihin viittasin aiemmassa viestissäni. Otamme tästä kyllä opiksi, ja isot pahoittelut tilanteen aiheuttamasta harmista! Hyvä kun toit asian täällä esille!

Tuo on tietenkin validi pointti, ettei vahingoittunut laite ole aina toimintakunnossa kun vakuutuksen alainen vaihto tehdään. Otamme tämänkin palautteen vielä huomioon palvelua kehitettäessä.

Hyvä kuulla että itse asia hoitui AIG:n kautta, ja hyvityksestäkin olette päässeet sopuun!

paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 283
23/64

Tiedoksi tänne ketjuun, että Telia Laitevakuutuksen vahinkoprosessia on viilattu saamiemme palautteiden ja kyselyiden pohjalta!

Korvaavan laitteen toimitus ja rikkoontuneen laitteen palautus vastedes toimivat tällä tavalla:

Korvaavan laitteen toimitus:

Korvaavan laitteen saat halutessasi yhä kotiin kuljetettuna kuten ennenkin. Halutessasi voit myös jatkossa valita toimitusajankohdan aiempaa joustavammin, ja uudeksi vaihtoehtoiseksi toimitustavaksi kotiinkuljetuksen rinnalle on tullut mahdollisuus hakea korvaava laite itse Postin toimipisteestä. Tämä on siinä tilanteessa nimenomaan hyvä, jos kotiinkuljetuksen aikataulut eivät meinaa sopia omiin suunnitelmiisi, Hymiö Onnellinen Posti ottaa aina yhteyttä toimitusajankohdan sopimiseksi!

Rikkoontuneen laitteen toimitus:

Rikkoontuneen laitteen voit palauttaa postitse vakuutusyhtiölle. Korvaavan laitteen mukana toimitetaan palautuslaatikko, jossa palautettavan laitteen voi jättää mihin tahansa Postin toimipisteeseen. Tarkemmat palautusohjeet saat aina AIG:ltä vahingon sattuessa.

Tämä muutos on tosiaan ollut toivottu! Monikaan ei halua luovuttaa rikkoontunutta laitetta heti korvaavan laitteen saannin yhteydessä, etenkin jos laitteesta on vielä pelastettavissa tärkeät tiedostot kuvat yms ja kopioitavissa uuteen korvaavaan laitteeseen Hymiö Onnellinen 

0 tykkäystä
Kommentaattori
24/64

Ihan sama miten palvelu muuttuu kunhan se on sitä mitä on luvattu. 

Vaan mullapa on AIG:n toiminnasta muutakin. On nyt jo toinen korvaava kappale sieltä menossa. Ymmärrän että sieltä saatu puhelin ei ole välttämättä uusi. Mutta tässä kappaleessa jonka jokunen viikko sitten sain on ollut alusta asti todella tahmea power-nappi, sen kanssa pystyn elämään kun kuitenkin toimii. Nyt ihmettelin että näyttö irvistää yhdestä reunasta. 

Käsittääkseni näyttö liimataan ympäri asti jonkinlaisella teipillä? Tämä irvistää niin paljon että näkee ihan silmällä ettei siellä välissä mitään liimaa tahi kaksipuolista teippiä ole. 

Puhelin on takuun alainen, laitanko huoltoon vai hoidanko AIG:n kautta? Ei huvita AIG:lle maksaa 50e omavastuuta siitä että joku on siellä heidän huollossa tehnyt duuninsa huolimattomasti. 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 755
25/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Ihan sama miten palvelu muuttuu kunhan se on sitä mitä on luvattu. 

Vaan mullapa on AIG:n toiminnasta muutakin. On nyt jo toinen korvaava kappale sieltä menossa. Ymmärrän että sieltä saatu puhelin ei ole välttämättä uusi. Mutta tässä kappaleessa jonka jokunen viikko sitten sain on ollut alusta asti todella tahmea power-nappi, sen kanssa pystyn elämään kun kuitenkin toimii. Nyt ihmettelin että näyttö irvistää yhdestä reunasta. 

Käsittääkseni näyttö liimataan ympäri asti jonkinlaisella teipillä? Tämä irvistää niin paljon että näkee ihan silmällä ettei siellä välissä mitään liimaa tahi kaksipuolista teippiä ole. 

Puhelin on takuun alainen, laitanko huoltoon vai hoidanko AIG:n kautta? Ei huvita AIG:lle maksaa 50e omavastuuta siitä että joku on siellä heidän huollossa tehnyt duuninsa huolimattomasti. 

Tässä tapauksessa kehottaisin olemaan suoraan yhteydessä AIG:lle ja tiedustelemaan kuinka tuon kanssa toimitaan. Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta että "uusi" puhelin on valmiiksi tahmainen ja irvistelee. 

0 tykkäystä
Kommentaattori
26/64

Laite kuitenkin on takuun piirissä. Tarkemmin kun tätä tarkastelee niin näyttö ei ole oikeassa kohtaa lainkaan, vaan noin millin liian alhaalla ja siksi repsottaa auki alareunasta. Teillä kai on vastuu vakuutuksen myyjänä siitä mitä asiakkaalle lähetetään. Tiedä kuinka paljon kosteutta ja likaa tämäkin laite on jo ehtinyt sisäänsä imeä. Jos huolto ei osaa näyttöä liimata niin suosittelen yrityksen vaihtoa. 

Kyllä tämä laite on mulle saapuessa ollut täysi DOA. 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 755
27/64

Tiedustelin asiaa vielä tuotepälliköiltä ja homma hoituu tosiaan tuon vakuutusyhtiön kautta, myös tällaisessa tapauksessa. Onpa kyllä harmi juttu että tehdashuollettu puhelin tuolla tavalla repsottaa. Mutta homma hoituu AIG:n kanssa, joten sinne siis yhteyttä. Heidät tavoittaa numerosta 0800 152 600, ma-pe klo 9-17 ja la klo 10-16. 

0 tykkäystä
Kommentaattori
28/64

Olin jo yhteydessä. Tämä puhelin on ollut mulla noin 4 viikkoa. Tästä näkee tosiaan silmällä että näyttö ei ole ylhäältä kolossaan ja runkoa vasten, ja alaosa makaa siksi rungon päällä ja repsottaa. AIGlle ilmoitin etten ole maksamassa 50e omavastuuta tästä koska kyseessä on selvästi virhe puhelimessa eikä laiterikko mihin olisin itse syypää. He eivät kommentoineet asiaan juuta eikä jaata. 

Hyvä bisnes tosiaan lähettää epäkuranttia tavaraa ja ottaa aina 50e kun asiakas siitä valittaa. 

Edelleen, miksi en saisi laittaa Telialle huoltoon puhelinta jossa on takuu ja josta irtoaa näyttö? Itselle helpompaa se on kuin odotella ja lähetellä paperipussissa puhelimia Ruotsiin ja ehkä siitä vielä joutuisi maksamaankin.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 168
29/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Olin jo yhteydessä. Tämä puhelin on ollut mulla noin 4 viikkoa. Tästä näkee tosiaan silmällä että näyttö ei ole ylhäältä kolossaan ja runkoa vasten, ja alaosa makaa siksi rungon päällä ja repsottaa. AIGlle ilmoitin etten ole maksamassa 50e omavastuuta tästä koska kyseessä on selvästi virhe puhelimessa eikä laiterikko mihin olisin itse syypää. He eivät kommentoineet asiaan juuta eikä jaata. 

Hyvä bisnes tosiaan lähettää epäkuranttia tavaraa ja ottaa aina 50e kun asiakas siitä valittaa. 

Edelleen, miksi en saisi laittaa Telialle huoltoon puhelinta jossa on takuu ja josta irtoaa näyttö? Itselle helpompaa se on kuin odotella ja lähetellä paperipussissa puhelimia Ruotsiin ja ehkä siitä vielä joutuisi maksamaankin.

Eikö AIG:lta otettu ollenkaan kantaa tuon omavastuun maksamiseen tai sen hyvittämiseen? Sepä omituista. Luvattiinko sinuun olla vielä asiasta uudelleen yhteydessä AIG:n suunnalta?

0 tykkäystä
Kommentaattori
30/64

Ei otettu kantaa. Ilmoitin puhelu aikana etten ole tästä omavastuuosuutta maksamassa kun en puhelinta ole rikkonut vaan tämä menee kyllä heidän huollon piikkiin. Sain vastaukseksi epämääräistä mutinaa että on se kurjaa kun tulee vaiva siirtää tiedostoja puhelimesta toiseen.

Mulle sanottiin että asia siirtyy korvauskäsittelijälle joka mun reklamaation asiasta käsittelee, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Odottelen josko tänään joku sieltä jaksaisi soittaa. 

Tän puhelimen näyttö nyt repsottaa alhaalta niin että rako näkyy. Nappien takkuisuuden epäilen johtuvan siitä että näytön liimapintaa on siellä välissä. Tosiaan pölyä ja kosteutta haukannut luultavasti sisäänsä aika reilusti. 

Jos ei nyt tänään AIG osaa asiaa ratkaista niin on mennyt kaksi työpäivää. Illalla kiikutan tän puhelimen Telian kauppaan ja samaa en enää takaisin huoli koska tosiaan tämähän on sisuskaluiltaan jo ilmiselvästi hapan yksilö jos kaikella lialla ja kosteudella on vapaa pääsy puhelimen sisään.

Saatte sitten ihan keskenään selvitellä palveluanne ja sitä miten sen pitäisi toimia. Ja kannattaisi varmasti tarkastaa paikka jossa näitä peruskorjataan uudelleen käyttöön, työterveydestä saa ainakin Suomessa lähetteen ilmaiseen näöntarkastukseen.

0 tykkäystä