Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64300
Kirjoituksia 174903

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Highlighted

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

Reklamaatio Laitevakuutuksesta

1/64

Täällä näkyy muitakin ketjuja olevan aiheesta mutta tehdään nyt uusi.

 

Viikko sitten hajosi Nokia 7 Plus joka 4kk vanha. Ilmoitus lähti AIG:lle heti.

 

Viikko on odoteltu kun tämän mallin Nokiaa ei ole saatavilla. 

 

Sitä on kaupat pullollaan, AIG siis selkeästi odottaa että saa jostain korjaillun kappaleen tilalle. Sen voisi jotenkuten sietää, jos sen saisi mainostettuna päivässä tai kahdessa. 

 

Telian aspa ei tiedä mistään mitään koska asia kuuluu AIG:lle. 

 

Te niitä vakuutuksia myytte, teidän pitää tietää. Te mainostatte että luuri on parissa päivässä kädessä. Se on harhaanjohtavaa. 

 

Laitoin jo kuluttajansuojaan kyselyä täyttääkö tarkoituksenmukaisen harhaanjohtamisen merkit, kun näitä samanlaisia viestejä näkyy olevan täällä pitkältä aikaa.

 

Ja te teette yhteistyötä AIG:n kanssa, ei ole mun asia soitella sinne ja hätyytellä että saanko tässä kuussa uutta. Jos ei luvatussa ajassa AIG sitä luuria pysty toimittamaan niin Telia kyllä pystyy, teillä on hyllyt väärällään tätä Nokia ultraharvinaista mallia. 

 

Jeesus mitä touhua. Jos palvelun ulkoistette niin teidän vastuulla sen laatu on valvoa.

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

0 tykkäystä
63 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

31/64

Tämä asia ei nyt taida isommin kiinnostaa AIG:ta tai Teliaa. 

 

Kummaltakaan ei tule asiaan mitään kommenttia. 

 

Upea palvelu, ja halpa!

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 466 kpl

32/64

Korvaavassa laitteessa on Laitevakuutuksen ehtojen mukaan 3 kk:n lisätakuu. Lisätakuun kattavuuteen me emme pysty ottamaan kantaa, vaan asia pitää hoitaa AIG:n kanssa. Kerroit, että asia on siirretty korvauskäsittelijälle, joten tästä päätellen sinuun tullaan ottamaan yhteyttä AIG:n kautta, kun korvauskäsittelijä on saanut sinun laitettasi koskevan asian käsiteltyä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

33/64

Miten mikään lisätakuu liittyy tähän? Kun mun laitteessa on laitetakuuta jäljellä ja se ei teidän mukaan raukea vaikka olisi tullut AIGlta korvaava puhelin, vaan laitetakuu (12kk) jatkuu normaalisti. 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

34/64

Ja btw, tämä mun yksilö kun lähtee Ruotsiin korjattavaksi, ja tämähän tulee päällisin puolin kuntoon kun liimaa näytön uudelleen. 

 

Mitenkä takaatte sen, ettei asiakas saa korvaavana puhelimena sisälle kosteutta ja likaisuuksia imeneen luurin jos korjauksien laatu nyt on sitä mitä omalle kohdalle on osunut? Se kun alkaa brakaamaan ja tuodaan _laitetakuun_ puitteissa huoltoon niin voitte todeta että tämä on kastunut, vaikka se on voinut kärsiä jo edellisellä omistajalla. Mitään laadunvalvontaa ei tunnu olevan?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 466 kpl

35/64

Lähinnä yleisenä tietona myös tätä ketjua seuraaville, että vakuutusyhtiö antaa lisätakuun heidän lähettämille tehdaskorjatuille laitteille, joka pätee, vaikka laitevalmistajan määrittämä takuuaika olisi päässyt umpeutumaan. Ymmärsin kyllä, että sinun kohdallasi takuuaikaa on yhä jäljellä pidempään.

 

Ilmoitteletko sitten vaikka tänne ketjuun, kun olet saanut AIG:lta soittoa ja selviää tarkemmin, että minkälaiseen lopputulokseen päädyttiin?

Edit: Tällaisia tilanteita ei meidän tietoomme laajemmin ole tullut, että AIG:n kautta saatu laite olisi ollut heti rikki. Koska laite on toimitettu AIG:n toimesta ja se on myös tehdaskorjattu heidän puolestaan, selvitetään asiaa lähtökohtaisesti AIG:n kanssa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

36/64

Joo, AIG lupasi korvaavan laitteen mutteivat osanneet yhtään sanoa että koska pystyvät toimittamaan. Omavastuuta en maksa. Ja toivottavasti se nyt tämän kuukauden aikana tulee, ja vähän paremmin korjattuna. Edelliseen kysymykseen palaamalla, sisällähän voi olla täysi katastrofi vaikka puhelin päältä hyvältä näyttäisikin.

 

Te ette ole vieläkään kertonut miksi tuota kyseistä kappaletta ei olisi voinut toimittaa laitetakuun piiriin. Jos laitetakuu on voimassa ja näytöstä näkee ettei se ole kohdalleen asennettu ja irvistelee niin miksi ei? Uutta vastaava puhelin ei ole uutta vastaava jos asiakkaalle toimitetaan moinen. Te pesitte kätenne ja ilmoititte täällä, chatissa ja Telian kaupassa ettei kuulu teille vaan AIGlle. Ulkoistitte koko homman asiakkaalle. Mä sain kaksi päivää soitella, ja postittelen vielä omaan piikkiin vanhan puhelimen maailmalle.

 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

37/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Joo, AIG lupasi korvaavan laitteen mutteivat osanneet yhtään sanoa että koska pystyvät toimittamaan. Omavastuuta en maksa. Ja toivottavasti se nyt tämän kuukauden aikana tulee, ja vähän paremmin korjattuna. Edelliseen kysymykseen palaamalla, sisällähän voi olla täysi katastrofi vaikka puhelin päältä hyvältä näyttäisikin.

 

Te ette ole vieläkään kertonut miksi tuota kyseistä kappaletta ei olisi voinut toimittaa laitetakuun piiriin. Jos laitetakuu on voimassa ja näytöstä näkee ettei se ole kohdalleen asennettu ja irvistelee niin miksi ei? Uutta vastaava puhelin ei ole uutta vastaava jos asiakkaalle toimitetaan moinen. Te pesitte kätenne ja ilmoititte täällä, chatissa ja Telian kaupassa ettei kuulu teille vaan AIGlle. Ulkoistitte koko homman asiakkaalle. Mä sain kaksi päivää soitella, ja postittelen vielä omaan piikkiin vanhan puhelimen maailmalle.

 


Tällaisia tilanteita meillä ei ole laajemmin tietoon tullut, että AIG:n kautta saatu laite olisi ollut heti rikki. 

 

Tässä kohtaa vaihto ja asian selvitys menee AIG:n kautta, koska kyseinen puhelin on heiltä toimitettu ja tehdaskorjattu heidän kauttaan. Tilanne on kaiken kaikkiaan todella harmillinen ja ymmärrän hyvin turhautumisesi! AIG varmasti toimittaa korvaavan laitteen sinulle mahdollisimman pian, toivotaan että sinun ei tarvitsisi enää kauaa sitä odotella!

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

38/64

Voisitteko vastata mun kysymykseen hoidanko tämän korvaavan laitteen kanssa takuuhuollot teidän vai AIG:n kautta. Siis ihan perusviat, ei laitteen rikkoontumiset. Kukaan ei tunnu tietävän. 

 

Mä olen ostanut puhelimen viime syksynä, siis laitetakuu on voimassa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 44 kpl

39/64

Eli jos mun luurista hajoaa mikrofoni omia aikojaan niin soitanko AIGlle ja tappelen taas omavastuista, koska te olette mulle ilmoittaneet että tehdaskorjatun laitteen huollot kuuluu vakuutusyhtiölle. Mitä *******iä? 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

40/64

@Kaarlos  kirjoitti:

Eli jos mun luurista hajoaa mikrofoni omia aikojaan niin soitanko AIGlle ja tappelen taas omavastuista, koska te olette mulle ilmoittaneet että tehdaskorjatun laitteen huollot kuuluu vakuutusyhtiölle. Mitä *******iä? 


Takuun alainen huolto menee siis meidän kauttamme jatkossakin, ja muut yllättävät ja äkilliset laitteen rikkoontumiset AIG:n kautta. 

 

Tässä tapauksessa pyysimme sinua olemaan yhteydessä AIG:n puoleen, koska korvaava laite oli jo sinulle saapuessaan viallinen.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.