Saisinko SIM-lukituksen purkukoodin Nokia 3310 puhelimeen?

  • 31 July 2017
  • 7 kommenttia
  • 65 katselukertaa

Minulla on Nokia 3310 ja SIM-kortti meni lukitukseen. Saanko purkukoodin IMEI-koodin avulla? Puhelimeni IMEI on 


xxxxxxxxxxxxxxxx.

Edit IlariJR: IMEI-koodi piilotettu.


7 kommenttia

Kunniamerkki +14

Sim lukituksen purkukoodejan käytetään kytkypuhelimissa, eikä suomessa ole 3310 koskaan kytkyllä myyty. Jos tuo 3310 nyt kuitenkin on joku ulkomaalainen kytky, sitä purkukoodia ei Telialta saa vaan siltä operaattorilta jolta se alunperin on ostettu.. Tarkoitatko kuitenkin Puk koodia? Jos pin koodi näppäillään väärin 3 kertaa, sim kortti pyytää puk koodia. Sen saat omilta sivuilta tai asiakaspalvelusta.

En tarkoita PUK-koodia. Itseasiassa kirjoitan vanhan sairaan äitini puolesta joka vähän sekoili puhelimensa kanssa. Hän ei osannut syöttää PUK-koodia, joten näytölle tuli "SIM-kortti hylätty". Miten saan puhelimen toimimaan kuten ennen? Täytyykö viedä liikkeeseen?  

Lisään vielä että puhelin ei ole millään kytkyllä ostettu vaan yli 10 vuotta sitten Soneralta.

Kunniamerkki +14

@Maire34 kirjoitti:

En tarkoita PUK-koodia. Itseasiassa kirjoitan vanhan sairaan äitini puolesta joka vähän sekoili puhelimensa kanssa. Hän ei osannut syöttää PUK-koodia, joten näytölle tuli "SIM-kortti hylätty". Miten saan puhelimen toimimaan kuten ennen? Täytyykö viedä liikkeeseen?  


Kyllä sim hylätty viittaa siihen, että puk koodi on jo syötetty väärin 10 kertaa, sim kortti täytyy vaihtaa. Sen voi tehdä liikkeessä niin uuden saat samantien (sopijan tulee olla paikalla), omilta sivuiltakin voi tilata mutta siinä on sitten se toimitusaika kun postissa tulee. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Maire34 kirjoitti:

En tarkoita PUK-koodia. Itseasiassa kirjoitan vanhan sairaan äitini puolesta joka vähän sekoili puhelimensa kanssa. Hän ei osannut syöttää PUK-koodia, joten näytölle tuli "SIM-kortti hylätty". Miten saan puhelimen toimimaan kuten ennen? Täytyykö viedä liikkeeseen?  




Moikka @Maire34! Jos PUK-koodin syöttää 10 kertaa väärin, niin SIM-kortti lukkiutuu eli tuhoutuu ja silloin on hankittava uusi SIM-kortti. Näinkö siinä on käynyt?


Jos vahinko sattui jo, niin kannattaa olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:


@Maire34 kirjoitti:

En tarkoita PUK-koodia. Itseasiassa kirjoitan vanhan sairaan äitini puolesta joka vähän sekoili puhelimensa kanssa. Hän ei osannut syöttää PUK-koodia, joten näytölle tuli "SIM-kortti hylätty". Miten saan puhelimen toimimaan kuten ennen? Täytyykö viedä liikkeeseen?  




Kyllä sim hylätty viittaa siihen, että puk koodi on jo syötetty väärin 10 kertaa, sim kortti täytyy vaihtaa. Sen voi tehdä liikkeessä niin uuden saat samantien (sopijan tulee olla paikalla), omilta sivuiltakin voi tilata mutta siinä on sitten se toimitusaika kun postissa tulee. 




Postin kautta voi joskus mennä jopa viikko :smileyhappy:

Kunniamerkki +14

@Sekunti kirjoitti:

Postin kautta voi joskus mennä jopa viikko :smileyhappy:

Kyllä, siksi kannattaa käydä liikkeessä jos se vain on mahdollista jollain tavalla niin ei joudu ilman liittymää olemaan.

Vastaa