Samsung ja Roottaus

  • 15 October 2016
  • 9 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

Kunhan takuu menee ohitse ajattelin roottaa puhelimen järjestelmän. 

 

Ottaa päähän, kun sosiaalimedia yms.sovellukset järjestäin on joka puhelimessa, joilla ei tee yhtään mitään. Itse lataan mielelläni vain hyöty työkaluja esim. mitta, metallinpaljastin, desipelimittari, kartat yms. 

Tabletilla on hieman eri sovellukset, vaikka sekin sisältää suunnilleen samoja soveluksia kuin puhelin.

 

Sovellukset pystyy kyllä estämään, mutta ei kaikkia ja senpä takia Samsungin ja Googlen määrätyt ohjelmat pyytää joka päivä  päivitystä. En tietenkään päivitä, koska en käytä niitä sovelluksia.

 

Pilvin pimein on roottaus -ohjelmia, mutta tarkkana saa olla.


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Minä en pystynyt käyttämään Samsung Touchwiz ja Bloatwarea liikaa. 

Minä odotan sitä päivää,  kun pääsen eroon niistä pakko sovelluksista. Johan sovellusten piti vähentyä jo tai ainakin Samsung on luvannut niin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ei oo yhtään vähentynyt paitsi Touchwiz ei niin paha...

Tabletilta  olen saanut 30 sovellusta  pois käytöstä,  mutta vieläkin löytyy mitä ei voi edes piilottaa. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Vie järjettömästi tilaa silti nuo sovellukset vaikka saa pois. Mutta roottaus sitten kun takuu ohi. Itse en odottanut kuin pari kuukautta sillä siinä huomaa valmistusvirheet. Sen jälkeen ei yleensä tule.

Edellisessä Samsung kännykässä turvaohjelma pyysi poistamaan  erään sovelluksen,  koska se ei ollut kuulemma turvallinen.   Minä klikkasin että poista,  mutta eipä voinutkaan poistaa,  sillä se oli Samsungin  oma sovellus järjestelmään kiinnitetty. 

 

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mikä ohjelma? Aika erikoista... varmaan Samsungin vakoiluohjelma.

En muista enää mikä se oli,  mutta mistä sen tietää vaikka olisi ollut vakoiluohjelma,   niin kuin mainitsit.  

Kävin tarkistamassa ja sehän ei ollutkaan Samsungin sovellus kirja.

Vanhempien valvonnassa. 

 

Kobo 

Yritys 

ToimitusjohtajaTakahito Aiki

  1. Perustettujoulukuu 2009, Toronto, Kanada

Vastaa