Samsung xcover 3 näyttö rikki

  • 15 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Korvaako takuu rikkoutuneen lasin? Tipahti pojan taskusta ja tietysti näyttö rikki. Muistanko väärin, että näitä mainostettiin kestävinä puhelimina. . ?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kjo1234 kirjoitti:
Korvaako takuu rikkoutuneen lasin? Tipahti pojan taskusta ja tietysti näyttö rikki. Muistanko väärin, että näitä mainostettiin kestävinä puhelimina. . ?

Tuohan on kestävempi malli, mutta siitä ei juuta eikä jaata osaa sanoa, miten kestävä se on. Mullakin tuollainen on, eikä hajonnut pöydältä lattialle pudotuksesssa. Toki jos laitetta iskunkestävänä markkinoidaan, tulisi sen myös kestää arjen vaarat. Päätöksenhän tekee takuuhuolto Samsungin ohjeiden mukaan. Jos päätös ei miellytä, kannattanee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Tosin ihan riitalautakunnan käsittelyajat lienee vuoden luokkaa.

Kunniamerkki +14

Sanotaanko näin, että takuu ei koskaan korvaa rikkoutunutta näyttöä jos se on mennyt rikki laitteen pudotessa (ns. mekaaninen vaurio). Takuu korvaa vain materiaali- ja valmistusvirheet, ei "rikottuja" laitteita. Huoltoa voi toki pyytää tutkimaan näyttö jos siinä näkyy viitteitä materiaali- tai valmistusvirheistä, mutta todennäköisesti tuomio on joka tapauksessa "mekaaninen vaurio, ei takuuta" ja saatteena mukana kuva kohdasta johon isku on osunut ja josta säröytyminen on alkanut.


 


XCover 3:sta on mainostettu veden, pölyn, pakkasen ja kuumuuden kestävänä, mutta iskunkestävyydestä valmistaja ei ole antanut mitään lupauksia. Rakenteensa ansiosta laite kestää putoamista ja muutakin fyysistä rääkkiä paremmin kuin moni muu laite, mutta sopivassa kulmassa pudotessa siitäkin kyllä näyttö räsähtää.

jos laitetta ei mainosteta  iskunkestävänä niin  se on ihan varmaa että takuu eikä  virhevastuu  kata kun  laitteen tavaomaista käyttöö kun ei ole  laitteen  pudottaminen vaikkakin vahingossa     jos laitetta  mainostetaan iskunkestävänä silloin sen pitää kestää putoamista  ainakin minun mielestä    silloin    kannattaa    viedä takuu huoltoon ja jos huolto   sanoo että ei kata niin kannattaa  kysyä kuluttajaneuvojan kantaa 

Vastaa