Soneran lisälaitekauppa


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10339 kommenttia

Selailin sitä sivua ja huomasin,  että siellä myydään myös telkkareita. Olisin kiinnostunut siitä pienemmästä, mutta väri olikin musta.

Olen yrittänyt päästä eroon mustista laitteista.  Itselläni on valkea Led - telkkari melkein 30" ja siinä on paneeli aika huono. 

 

Kun myytte telkkareita ottakaa huomioon väri. 


22 kommenttia

Jos katsot uusia telkkareita, ei niissä oikeastaan ole kuin paneeli ja jalusta/jalat näkyvissä. Reunatkin ovat ihan olemattomia. Paneeli on kuitenkin aina musta, kun tv on kiinni. Eli sitä valkoista näkyisi aika vähän...

Tarkoitin kylläkin sisäistä paneelista. Eli jos seison ja katson telkkaria, niin kuva on todella kurja. Silloin paneeli on heikko. 

Ja mä tarkoitin, ettei uusien televisioiden värillä ole suurempaa merkitystä, kun niistä näkyy lähes pelkästään se näyttö, joka pakkaa olemaan musta, kun ei ole kuvaa ja jalat tai jalusta ja seinäasennuksessa ei sitäkään.

Niin ja minä puhuin tekniikasta. 

 

Pistin eilen tilaukseen 40" telkkari. 

Jaa, ymmärsin, että puhut telkkarien (väärästä) väristä.

Tänään telkkari saapui. 

 

Wau miten hienosti näkyy NatGeo Wild HD kanava,  kun se on nyt niin iso kokoinen. 

 

Liitin hiiren siihen ettei tarvinnut sormella tökkiä kuminappuloita, kun kirjoitin salasanan lähiverkkoon. Niin ja tietty oli helpompaa selailla valikot. 

 

Viihde on kyllä iso miinus. 

 

Ihmettelin mihin laitetaan kortinlukija ja vihdoin näin mustan tarran ja repäisin sen pois ja siihen iskin sen,  vaikka oikeasti nyt en sitä tarvitse. On ainakin aina mukana,  jos vaikka joskus Sonera liittyy takaisin tähän osoitteeseen. 

 

Tässä on vain se huono juttu,  jos kanavalla on häiriötä,  niin ne näkyy isosti. 

 

Olipa hyvä etten heittänyt roskiin sitä Soneran kovan kirjekuoren, sillä se oli kääritty niin rankasti päätyyn, että luulin sen olevan vain jonkinlainen tuki,  kun siihen oli liimattu 2 lähetettä.  Olin utelias ja kurkkasin. 

 

Testailen tässä ja voisin kai vetää  nuo suojateipit jo pois. :smileyhappy:

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kyllähän ne HD-kanavat näyttää parhaimmalta juuri isolla ruudulla. Antoisia katseluhetkiä sinne!

Nuo suojateipit on sellainen juttu, missä ihmisten mielipiteet vähän jakaantuu. Toiset haluaa ne aina jättää televisioon kiinni, jotta suojaavat laitetta. Toiset taas pitää niitä typerän näköisenä ja on heti repimässä ne irti. Makuasioitahan nämä. Itse olen aina repinyt teippaukset irti :)

Minusta suojateipit on niin rumia, että pitäisi tehdä laki siten,  että ne teipit pitää aina vetää pois. :smileyvery-happy:

 

En ole koskaan kuullut tai nähnyt,  että jotku jättää ne suojateipit paikalleen. 

 

Smart HD digiboxi toimii hyvin telkkarin kanssa ja satelliittikanavat näkyy niin kuin aiemminkin, mutta isompana. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Yksi mun kaveri säilytti teipit telkan reunoissa joku pari vuotta oston jälkeenkin. Suuttui kun toinen kaveri tuli kylään ja olikin repinyt teipit irti jossain välissä. Toinen vaan ajatteli auttaa ystävällisenä kaverina :)

Täytyy sanoa, että tein hyvän kaupan. Kyllä tätä kelpaa katsoa ja kun minä olen likinäköinen en ole tarvinnut laseja käyttää. :smileyvery-happy:

Kuinka usein lisäätte uusia televisiomalleja tuonne kauppaan? Uusi tv kiinnostais, mutta nyt kun katsoo niin ainoastaan yhdessä mallissa on kuulokeliitäntä ja se on juuri tuossa pienessä ja isompaa haluais :smileyhappy:


@hanzski kirjoitti:

Kuinka usein lisäätte uusia televisiomalleja tuonne kauppaan? Uusi tv kiinnostais, mutta nyt kun katsoo niin ainoastaan yhdessä mallissa on kuulokeliitäntä ja se on juuri tuossa pienessä ja isompaa haluais :smileyhappy:




Puuttuuko niistä tosiaan kuulokeliitäntä vai vaan maininta kuulokeliitännästä ?


@hanzski kirjoitti:

Kuinka usein lisäätte uusia televisiomalleja tuonne kauppaan? Uusi tv kiinnostais, mutta nyt kun katsoo niin ainoastaan yhdessä mallissa on kuulokeliitäntä ja se on juuri tuossa pienessä ja isompaa haluais :smileyhappy:




Pistin kyselyä tv-valikoimasta vastaavalle henkilölle, palataan asiaan :)


@NikoNo kirjoitti:

Yksi mun kaveri säilytti teipit telkan reunoissa joku pari vuotta oston jälkeenkin. Suuttui kun toinen kaveri tuli kylään ja olikin repinyt teipit irti jossain välissä. Toinen vaan ajatteli auttaa ystävällisenä kaverina :)


itselläni taitaa olla tossa yhdessä hajonneessa monitorissa niitä alkuperäisiä teippejä vieläkin. :D


@hanzski kirjoitti:

Kuinka usein lisäätte uusia televisiomalleja tuonne kauppaan? Uusi tv kiinnostais, mutta nyt kun katsoo niin ainoastaan yhdessä mallissa on kuulokeliitäntä ja se on juuri tuossa pienessä ja isompaa haluais :smileyhappy:




Nyt tuli vastausta. Tilanne on se, että Samsung on siirtynyt hyvin pitkälti bluetooth-tekniikkaan eli käytännössä mitkä tahansa BT-kuulokkeet saa liitettyä langattomasti televisioon.


 


Vuoden 2016 Samsung tv-mallistossa ei ole juurikaan perinteisiä kuulokeliitäntöjä, mutta kaikissa meillä myynnissä olevissa on bluetooth.

Aika jännä ratkaisu, kun puhelimissakin on bluethooth ja silti perinteinen kuulokeliitin, mutta tv:stä se on jätetty pois.

Vaikea sanoa kuinka tähän ratkaisuun on päädytty. Bluetooth-kuulokkeet toki yleistyvät koko ajan ja uskoisin että jossain vaiheessa lähivuosien aikana kuulokeliitännät poistuvat puhelimistakin. Huhuja on ollut, että esim. seuraavassa iPhonessa liitäntää ei enää olisi. Saas nähdä :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@IlariJR kirjoitti:

Vaikea sanoa kuinka tähän ratkaisuun on päädytty. Bluetooth-kuulokkeet toki yleistyvät koko ajan ja uskoisin että jossain vaiheessa lähivuosien aikana kuulokeliitännät poistuvat puhelimistakin. Huhuja on ollut, että esim. seuraavassa iPhonessa liitäntää ei enää olisi. Saas nähdä :)




Toi on sinänsä harmi et poistuu kuulokeliitäntä puhelimista, kun esim selfietikkujakin/-keppejä myydään vielä jotka tarttee sen kuulokeliitännän toimiakseen ;)

Toivottavasti poistuu vain iPhonesta, niin saa taas yhden lisäsyyn olla sellaista koskaan ostamatta.

Ainakin minun uudessa telkkarissani on kuulokeliitäntä, just äsken tarkistin. 


@IlariJR kirjoitti:

@hanzski kirjoitti:

Kuinka usein lisäätte uusia televisiomalleja tuonne kauppaan? Uusi tv kiinnostais, mutta nyt kun katsoo niin ainoastaan yhdessä mallissa on kuulokeliitäntä ja se on juuri tuossa pienessä ja isompaa haluais :smileyhappy:


Nyt tuli vastausta. Tilanne on se, että Samsung on siirtynyt hyvin pitkälti bluetooth-tekniikkaan eli käytännössä mitkä tahansa BT-kuulokkeet saa liitettyä langattomasti televisioon.

 

Vuoden 2016 Samsung tv-mallistossa ei ole juurikaan perinteisiä kuulokeliitäntöjä, mutta kaikissa meillä myynnissä olevissa on bluetooth.


Noissa on arc hdmi liitin sekä äänen saa ulos audio outista eli siellä on 3.5mm liitin takana(takana on kaksi 3.5mm liitintä videolle/äänelle ja 3.5mm->rca jakajat tulee telkkarin mukana) sen lisäksi että on toi bt eli kyllä noista saa ne äänet ulos montakin eri kautta.Mielummin itse käyttäisin jotain langattomia kuulokkeita kuin jotain johtoa jos käyttäisin kuulokkeita telkkarin katsomiseen..

/korjaus

noi samsungin 3.5mm liittimet olikin sisään tulevia liittimiä,ei ulos lähteviä eli tosta ei saa ilman digi->analog muunninta ääntä ulos analogisena.Käytännössä siis bt kaiuttimet/vahvistin jossa on spdif/hdmi.

Vastaa