Soneran rahoitus


Varsin hieno tämä soneran laskutus ollut lähiaikoina minua kohtaan. Tuossa vuodenvaihteessa tuli hommattua rahoituksella Sonyn M5 luuri, joka kuitenkin osoittautui sen verta sudeksi, että liikkeessä purettiin kauppa ja tilalle Z5. Noh, tässä se mielenkiintoisin kohta tuleekin. Viime kuussa tuli puhelimen maksu ja kappas kummaa, M5 puhelinta ei oltu purettu ollenkaan ja jouduin maksamaan kahdesta puhelimesta siinä kuussa. Eikun takaisin sonera liikkeeseen. Saatiin vanhan puhelimen kauppa purettua ja sovittiin että se laskun summa vähennetään tästä uudesta puhelimesta. Kuitenkin tänään tuli uuden puhelimen lasku ja tällä kertaa odotti niinkin hieno yllätys kuin, että olin mukamas "maksanut" myöhässä uudesta puhelimesta ja maksu tuli tämän kuun yhdestoista päivä. Eikun asiakaspalveluun soittamaan peräti kolmatta kertaa tämän vuoden aikana ja selvittelemään. Omassa verkkopankissa näkyi selvästi merkintä, että olin oikealla viitenumerolla maksanut viime kuun laskun ihan ajallaan, mutta silti sitä ei jostain syystä hyväksytty. Eli joudun maksamaan samalta kuulta kaksi kertaa. HIENOA SONERA!! Nyt odottamaan rahoitukselta puhelimen soittoa.. :(


14 kommenttia

Turhan solmuiseksi on mennyt. Selkeästi informaatiokatkosta ollut meillä kaupan ja rahoituksen välillä, pahoittelut!


Ilmeisestikin asiakaspalvelun kautta asia on nyt rahoituksessa selvitettävänä?


 

Näin ainakin olettaisin.. Ja kun tämä ei ole eka kerta kun soneran rahoitus tyrii jotain.. Ja laskua ei asiakaspalvelun mukaan voida hyvittää koska en ole maksanut ajoissa heidän mukaan vaikka oma verkkopankki kertoo muuta.. Eiköhän tämä mene kuluttajavirastolle, kun kerta mikään ei toimi..

Pystytkö vielä verkkopankista tarkistamaan, että maksussa on käytetty rahoituksen tiliä, eikä vaikkapa meidän puhelinliittymien maksutiliä? Mietin, että jos maksupäivän ja maksun kirjautumisen välillä on pitempi aika, siinä on jotain hämminkiä matkalla tullut.

Viitenumero tarkistettiin puhelimitse ja numero oli oikea. Missä se summa on sitten käynyt, jos se on laitettu eräpäivänä 29.2 maksuun ja maksu on saapunut tämän kuun 11. päivä? Verkkopankkina OP ja Soneralla nordea. Ja tästä minua rangaistaan kun eräpäivänä laitoin maksuun..
Niin ja rahoituksen tilinumero oli oikea

@Jyltsi kirjoitti:
Viitenumero tarkistettiin puhelimitse ja numero oli oikea. Missä se summa on sitten käynyt, jos se on laitettu eräpäivänä 29.2 maksuun ja maksu on saapunut tämän kuun 11. päivä? Verkkopankkina OP ja Soneralla nordea. Ja tästä minua rangaistaan kun eräpäivänä laitoin maksuun..

Olisikohan tuossa nyt johtolanka tähän. Meillä ei Nordeassa ole tiliä lainkaan, kaikki tilit ovat OKO:n tilejä. Meillä oli vuosia sitten myös Nordean tili, mutta se on tosiaan lopetettu jo hyvän aikaa sitten. Liittyisiköhän tähän nyt?

Onko sonera jättänyt kertomatta jotain? Kuitissa ja laskussa on nordean tili. Ja jos se olisi mennyt väärälle tilille, niin edellistä maksua ei olisi tullut näkyviin puhelimen maksuissa..

Laskuilla ei pitäisi Nordean tilinumeroa olla, tästä on tosiaan vuosia jo, kun kaikki muut paitsi OKO:n tilit lopetettiin. Silloin aikoinaan Nordeaan maksetut suoritukset uudelleenohjattiin Okoon, mutta nykyään tätä uudelleenohjausta ei varmastikaan enää tapahdu, vaan nordean tilille maksetut palautuvat asiakkaan omalle tilille takaisin.


Saatko tähän napattua sen tilinumeron, joka laskulla näkyi?

Eli tämmönen tilinumero ja BIC: FI69 1660 3001 0537 79 NDEAFIHH
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Jyltsi kirjoitti:
Eli tämmönen tilinumero ja BIC: FI69 1660 3001 0537 79 NDEAFIHH

Juu tiiätkö, on se ihan oikea tilinumero. Rahoituksen tili on tosiaan eri kuin tuo matkapuhelin/laajakaistan tilinumero. Eli ihan oikealle tilille olet maksanut. Ihmetyttää kyllä että kuinka tuossa on kestänyt noin kauan. Oletko omasta pankista tarkistanut että se on oikeasti lähtenyt tuolloin kuin piti? 

Kirjauspäivä maksulle 29.02.2016. Maksupäivä 29.02.2016. Arvopäivä 29.02.2016. Otettu kyseisestä maksusta tulostettu kuitti talteen.

Tässä on liite tehdystä maksusta. Nyt en pääse puhelimen laskua laittamaan, koska minun sonera palvelu on jostain syystä alhaalla.


 


 


Edit Merja_J: liite poistettu

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Jyltsi kirjoitti:

Tässä on liite tehdystä maksusta. Nyt en pääse puhelimen laskua laittamaan, koska minun sonera palvelu on jostain syystä alhaalla.




Muokkasin tuota edellistä viestiäsi ja tietoturvasyistä piilotin siinä olleen liitteen. Rahoitusjuttujen kanssa meillä on sellainen homma että niitä voidaan käsitellä vain yleismaallisesti täällä Klaanissa ja sosiaalisen median kanavissa ylipäätään. Eli jos haluat että tuota viitettä tai maksupäivää tms tarkistellaan lähemmin niin sitten melkein pitäisi vielä kerran soitella Asiakaspalveluun tai käväistä Sonera Kaupassa.

Sonera.fi -sivusto on tällä hetkellä alhaalla ja sen vuoksi Omat Sivutkaan ei pelitä normisti. Mutta korjauksessa on ja bittinikkarit siellä pähkivät parasta aikaa!

Soitin asiakaspalveluun, sama virsi kuin eilen. Multa loppui nyt kärsivällisyys, teen asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon. Kiitti vaan *******STI!!

Vastaa