Sony AOSP ja takuu


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia

Minulla on Telialta ostettu Sony Xperia XZ1 compact jossa Android 8.0 Oreo. En halua päivittää siihen Android 9 Pie käyttöjärjestelmää koska olen lukenut lukuisista ongelmista kyseisen puhelimen kanssa. Nyt puhelimeen ei saa enää tietoturvapäivityksiä ilman käyttöjärjestelmäpäivitystä. Säilyykö takuu jos päivitän puhelimeen Sonyn virallisen AOSP:n kautta 8.1 Oreon? Tuolla lukee: " If you unlock the bootloader, you may void the warranty of your device and/or any warranty from your operator. See your device’s warranty statement for details." https://developer.sony.com/develop/open-devices https://developer.sony.com/develop/open-devices/get-started/unlock-bootloader


 


Yritin kysellä asiakaspalvelun chatissa jossa ei osattu vastata eikä lähettää kysymystä eteenpäin Telialla ja lopulta pyysivät kysymään Mobylifen huollosta joka ei edes edusta Sonyä...


 



 


Edit EssiJn: kuva upotettu


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei  ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Olen asiakas kuten sinäkin ja huomasin että et ole tohtinut päivittämään puhelinta Android 9:ään.


Minulla on hieman kokemusta noista "vioista" joita pelkäät päivityksen myötä tulevan puhelimeen.


Meillä on Elisan kautta ostettu Sony Xperia XZ1 Compact ja johon tuli päivityksen myötä sellainen ongelma, että puhelimen mikrofoni lakkasi toimimasta (vastapuoli ei kuullut mitään juuri mitään puhelusta).


Lähetimme puhelimen takuuhuoltoon juuri tuonne Mobylifelle (myös Elisan takuuhuolto on siellä). Muutama päivä meni, että puhelin saapui korjattuna takaisin (Oulussa ei ole Mobylifen huoltoa). 


Sen jälkeen on puhelin toiminut ihan oikein ja vian korjaus ei maksanut mitään.


Sinuna päivittäisiin kyllä uudempaan Androidiin ja jos tulee ongelmia niin ei muuta kuin Mobylifelle huoltoon.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Kannattaa kysästä suoraan laitevalmistajan tuesta, vaikuttaako tuo mainitsemasi toimenpide laitteen takuuseen mitenkään.

Vastaa