Sports Tracker ei näytä reittiä eikä kertyneitä kilometrejä

  • 2 December 2021
  • 9 kommenttia
  • 3196 katselukertaa

Aiemmin toimi hyvin Samsung S5 puhelimessa mutta kun vaihdoin puhelimen Xiaomi 10 5 G niin eipä toimikkaan kunnolla.


Näyttää esim, kuluvan ajan ja askeleet mutta ei matkareittiä eikä matkan pituutta kilometreinä.


Olen tehnyt asennuksen uudestaan, päivitys ja maps, akku tarkistettu että on käytössä myös virransäästöllä mutta ei vain ala tomimaan.


Onkohan kenellä kokemusta sport ticker asennuksesta tuon merkkiseen puhelimeen?


Tuesta ei kuulu vastausta, on jo aikaa kun kysyin.


Kiitos jo etukäteen jos saan selkeät ohjeet miten saada toimimaan 😁>


 


 


 


edit katjane: muokattu otsikkoa


9 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Moro.

 

Olen useamman vuoden käyttänyt ko ohjelmaa... Koko ohjelmiston historian ajan on ollut jotain säätöä gps:n kanssa. Nyt viime aikoina olemme omissa harjoituksissa kiinnittäneet maksiminopeuksiin huomiota. Tämä kertoo mielestäni siitä, että ohjelmistossa on joku yhteensopivuusongelma. Nopeuksissa on eroja käyttääkö iOS vai android laitetta. Itse käytän iOS päätelaitetta.

 

Itse olen ottanut käyttöön SportsTrackerin niin, että annan sovelluksen paikantaa minut kartalle ennen "aloita" napin painallusta. Tämä kestää välillä kauemmin mutta laskeepahan syke samalla lähdössä 🙂> (ellei sitten gps ei löydykään).

 

Sinun kannattaa tarkastaa, että sovelluksella on paikannuksen käyttöoikeus käytössä? Uudelleen asennus voi auttaa. Tuesta saat odottaa varmaan yhteydenottoa kun en minäkään, saati muutkaan ole sieltä koskaan apua saaneet. Minun ongelma oli tuplana tulevat ilmoitukset puhelimeen... Samaa harjoitusta jos kommentoi tai tykkäsi niin puhelimen ilmoituskeskus oli täynnä ST ilmoituksia.

 

Kokonaisuutena SportsTracker on kelvollinen sovellus, mutta ymmärrän Suunnon halun kehittää heidän omia ohjelmia. ST on jossain määrin aikansa elänyt, mutta käyttäjäkunta on todella laaja. Itse olen käyttänyt ohjelmaa muistaakseni vuodesta 2012 lähtien, joten jonkinlainen kuva ikäkaaresta on muodostunut. Välillä tässä oli jokin premium versio lunastettavissa, mutta iOS käyttäjille sitä ei tarjota. Jokainen valmistaja haluaisi varmaan ihmisten käyttävän heidän sovelluksia.

 

ST:ssä oli haastavaa saada välillä toimimaan muut kuin heidän omat anturinsa. Polar H7 toimi pienen kikkailun kautta, mutta tämä uusin H10 meni suosiolla parituksesta läpi. Harmi vaan kun ST ei muista kuin yhden anturin kerrallaan.

 

Eli... Tarkasta paikannuksen asetukset puhelimesta, asenna sovellus uudelleen ja kokeile lähteekö toimimaan.

 

Yksi syy voi olla myös puhelimen mahdollinen virransäästö. Kaveripiirissä on mobiilipelejä pelaavia henkilöitä, jotka perustuu paikannukseen. Puhelimet pääsääntöisesti pudottaa gps:n pois päältä lepotilassa, mutta harjoituksen ollessa aktiivinen näin ei pitäisi käydä. Tässä voisit kokeilla sitä, että et sammuta näyttöä harjoituksen aikana vaan pidät sen päällä. Virrankulutus nousee huomattavasti, mutta mikäli näytön päällä pitäminen auttaa niin syy saattaa löytyä puhelimen ohjelmistosta.

 

= Tämä nyt ei ollut sinulle suora ratkaisu, mutta pohdin vain eri vaihtoehtoja mistä ongelmasi voi johtua. Kun googletin aihetta niin tulosten perusteella et ole yksin. Jos maltat niin kerro toki meille jatkossa saitko ratkaisua vai et. Näin tämä viestiketju palvelee muitakin lukijoita. Jos joku on enemmän perillä Androidin paikannuksesta ja "lepotilan" vaikutuksesta gps toimintaan niin saa kommentoida.

 

EDIT: Salli puhelimessa tarkka gps paikannus. Näyttää olevan Xiaomin "ostettu ominaisuus" gps:n ongelmat. Paikannuksen ongelmia Xiaomissa.

 

Kannattaa myös bootata gps uudelleen käyntiin.

 

Yksi ohjevideo, jonka neuvoilla pääset resetoimaan gps:n ja säätämään käyttöoikeuksia.

 

 

Liikunnan riemua toivottaen.

 

 

Oikein paljon kiitoksia @Kuukkelinpuu  selkeästä ja kattavasta vastauksesta, juuri sellaisesta kuin toivoin.


Minä en vain ymmärrä kyllä mitään noista Polar7 ja H10 jutuista mitä ne tarkoittaa. Yleensä on niin vaikea kun ei tiedä mikä on mitäkin.


Joka tapauksessa ST ei ole vastanneet mutta laitoin myös "huolto-resete" nimiseen paikkaan postia tästä, he taitavat huoltaa xiaomi puhelimia.


Sieltä sain myös hyvän vastauksen.


No, joka tapauksessa on tapahtunut ihme. En oikein tiedä mitä tein mutta nyt se on näyttänyt pari lenkkiä oikein hyvin, toinen yleisillä teillä ja toinen maastolenkillä.


Katsoin entisestä puhelimesta oliko minulla puhelimen lisäksi muita gps sovelluksia. Olihan se, "route planner". Kun sen asentaa xiaomi puhelimeen niin on nimellä "komoot", tarkoittaa samaa, näköjään.


Laitoin akkuvirran hyväksynnän virransäästöllä sovellusta käytettäessa. Ei tarvitse bluetoottia ei mobiilidataa sovellusta käytettäessä.


Sovellustieto auki asennuksista ja salli käyttöoikeudet "automaattinen käynnistys".


Mapsia olen näpytellyt ja käännellyt niin että ottaa saman näkymän alkuun kuin entisessä puhelimessa.


En osaa tarkemmin sanoa mitä muuta tein, tärkeintä että toimii.


Olen erittäin kiitollinen avaustanne ja siitä että jollakin on aikaa toisen ongelmaan noinkin tarkkaan! Iso kiitos. Se kun on niin että itsekukin joskus tarvii apuja, minä varsinkin kun nämä useat laitteet on vaikeita säätää ja varsinkaan kun ei osaa englantia eikä ymmärrä mitä mikin kysymys tarkoittaa kun niitä tahtoo olla näissä uusissa puhelimissa nuoli nuolen perään.


Liikunnan riemua myös kaikille!


 


Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Mukava kuulla, että vastauksesta oli jotain apua. Paikannukseen ja liikuntaan liittyvät jutut kiinnostaa itseäni, koska ne ovat vahvasti osana omia harrastuksia. Eikä kiinnostusta vähennä se, että taloudessa on yksi Xiaomin käyttäjä.

 

Hiukan selvennän omaa kirjoitustani. H7 ja H10 ovat Polarin sykevöitä. Kun aloin käyttämään Sportstrackeria, oli ainoa toimiva sykevyö ohjelmassa heidän omansa. Kyseinen vyö ei ollut Polar yhteensopiva, eli sovelluksen valinnalla oli merkitystä myös muuhun välineistöön.

 

Nyt tilanne on toinen. Sportstrackerin omassa kaupassa myydään Suunnon tuotteita. Myös Polarin vyöt ovat yhteensopivia. Kehitystä on siis tapahtunut yhteiskäytön osalta myönteisessä mielessä.

 

Komoot on mielenkiintoinen sovellus, johon voisi joskus tutustua.

 

🙂>

Se tuli erikseen vielä mieleeni että juuri tuo mitä kirjoitit vastausviestissä että, lainaus "Tässä voisit kokeilla sitä, että et sammuta näyttöä harjoituksen aikana vaan pidät sen päällä."  En sammuttanut vaan heti kotoa lähdettyä pidin auki ja vähän väliä katsoin onko gps päällä. Olihan se mutta aika äkkiä teki ihmeellisen pitkula mallisen kolmio kuvakkeen. Juuri sellaisen kuin ennen toimimista oli ollut koko lenkistä, eli ei päätä ei häntää. Oli siis pysähtynyt aina nuiden viivojen jälkeen. Mutta tuo auttoi ja niin lähti toimimaan, ikäänkuin pakotettuna ja näyttää nyt kyllä joka mutkan hyvin. 

Tämä lisäyksenä edelliseen jos jollakin on sama vika niin voi kokeilla samaa temppua. Eikun ulkoilemaan ⛷️>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

GPS tarkkuuden osalta ehkä kokeilisin Mediatek-pohjaisia puhelimia. Näissä ei ole USA:n vaatimuksesta keinotekoisesti epätarkennettua GPS:aa, vaan pääsee jopa muutaman kymmenen sentin tarkkuuteen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Mukavaa huomata että omat havaintoni ovat olleet avuksi. 

Tästä ST:n matkaan liittyvästä ongelmasta aika paljon juttua. 

Useassa eri lähteessä pohditaan syyksi käytettävän raudan virransäästöä, joka vaikuttaa välittömästi puhelimen gps käyttöön. 

Nyt kun pakkanen on päälle -20c. Joutaa aihetta tutkimaan. Kelin lauhtuessa on jälleen aika liikunnan. Syytäkin liikkua kun joulun herkuilla tullut tankattua. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Treeniporukassa on yksi Samsungin käyttäjä. Erään harjoituksen aikana tuli ruutuun ilmoitus "Sovellus suljettiin seurannan aikana, tarkista virranhallinnan asetukset".

 

Kannattaa katsoa varmaan muissakin android puhelimissa, mikäli käyttää Sportstrackeria.

 

🙂>

Minulla on xiaomi 11 T.sporttrak ei piirtänyt reittiä.Asia korjaantui ,kun sporttrakkerin asetuksista poistin virran säästön.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Hyvä että ”löydettiin” apua ongelmaan. 

Vastaa