Telia Recycled - puhelimien hinnoittelusta

  • 11 September 2021
  • 4 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Olen tätä Recycled - osiota kritisoinut aiemminkin lähinnä valikoimaan ja hinnoitteluun liittyen (että miksi pitää myydä vain niitä kuntoluokaltaan Erinomaisia Iphoneja, joiden hintaero uuteen on marginaalinen). 

 

Tämä korostuu esim. Tuon iPhone 11:n kohdalla...sen saa UUTENA teiltä hintaan 569€ Ja samaan aikaan Recycled - versio on vain 20€ halvempi. Ja vaikka tuo uusi olisi ilman kampanja-hintaa, hintaero on silti aivan naurettava. 

 

Miksi ette ota asiakkaidenne vinkeistä vaarin ja kerrankin TEE asialle jotain. Myyntiin myös hyvä ja kohtalainen - luokituksen puhelimet ja hinnantarkistus kautta linjan niin, että kunnostetun ostamiseen tulee edes jotain järkeä. 

 

Esim. Tuon Iphone 11:n Recycled - version tulisi olla ainakin satasen halvempi, kuin uuden vastaavan, että sen ostaminen olisi järkevää...


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tästä on tosiaan ollut juttua aiemminkin ja olemme tuolloin laittaneet palautetta ja toivetta eteenpäin. Recycled-puhelimien valikoimaan kuuluu myös edullisemman hintaluokan puhelimia, joskaan valikoima ei ole tällä hetkellä kovinkaan suuri. Eri valimistajien puhelimia on kuitenkin jonkin verran tarjolla, joten pelkkään Appleen ei valikoima rajoitu. Kiitokset sinulle kuitenkin nostosta, vinkataan tästä ehdottomasti jälleen eteenpäin niin valikoiman kuin hinnoittelunkin osalta. 

Niin...valikoimaa on muissakin puhelimissa toki mutta hinnoittelu ontuu niissäkin. Etkä mitenkään edes kommentoinut itse hinnoittelua, ei kummoinenkaan vastaus. 

 

Tämä täällä asiasta avautuminen on vähän kuin oman työnantajani juttujen kommentoiminen tai kehitysehdotukset...voit tuhlata loputtomasti aikaa ja nähdä paljon vaivaa kaikenlaisten kehitysehdotusten rustaamiseen mutta lopulta mikään ei muutu. Eikä muutu täälläkään. Tämä Recycled - juttu tulee olemaan täällä samanlainen ensi vuonnakin ja varmaan aina. Kun todellinen tahto tehdä muutoksia puuttuu, ei mikään tietenkään muutu. Itse tajusin tämän onneksi jo aikaa sitten enkä jäänyt asiakkaana odottamaan muutoksia, joita ei koskaan tule. Telia noudattaa mieluummin esim. Kiltisti jotain Finanssivalvonnan höpöhöpö - suosituksia velkaantumisen estämiseksi kuin palvelee omia, VUOSIKYMMENIÄ asiakkainaan olleita ihmisiä , esimerkiksi kieltäytymällä nostamaan Telia kaupan luottorajaa yhtään senttiä alkuperäistä 500€uroa ylemmäs. Mitään maksuvaikeuksia moinen  ei olisi aiheuttanut eikä lisä 'velkaantumista'. Joidenkin luottotietojen yksisilmäinen ja yksipuolinen kyttääminen on niin last season, että. Mistään tämänhetkisestä maksukyvystä tai taloudellisesta tilanteestahan ne eivät kerro yhtään *******in mitään. Voit olla velkasi jo kirkkaasti maksanut, mutta kun nuo *******n merkinnät eivät sitä katso, vaan saatat olla sen jälkeenkin vielä vuosikausia noiden vanhojen merkintöjen vankina. Mitä teet "sillä välin" ?

 

Mutta tällaista se on,kun yritys ei itse uskalla tehdä mitään päätöksiä. Tuollaiset asiat "viranomaisten" taholta kun ovat fiksulle firmalle vain suosituksia. Eivät este kanta-asiakkaan PAREMMALLE  palvelemiselle. Luojan kiitos asiat voi kilpailuttaa nykyään  🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

En kommentoinut itse hinnoittelua, koska minulla ei juuri tällä hetkellä ole tietoa miksi hintaero esim. tuon iPhone 11 osalta on noin pieni. Osittain johtuu varmaan kampanjasta. Kuten aiemmin tuossa lupasinkin niin laitoin palautetta tästä eteenpäin ja palataan tuohon hinta-asiaan sitten kun saan siihen kättä pidempää, eli ensi viikolla.


 


Asiat muuttuvat joskus hitaasti ja se saattaa odottavasta tuntua siltä että meillä ei ole kiinnostusta tehdä asialle mitään. Näin se ei kuitenkaan ole. Mitään ei ole kiveen kirjoitettu, asiat ja tilanteet muuttuvat ja taustalla rattaat pyörivät koko ajan. Ei siis vielä heitetä ”kirvestä kaivoon” valikoiman ja laatuluokituksen suhteen.


 


Mitä tulee Telia Rahoituksen luottorajaan niin sitä emme itse pääse säätämään emmekä muuttamaan, vaikka kyseessä olisi pitkäaikainenkin asiakas. Varmasti joukossa on sellaisia joilla olisi maksukykyä, vaikka luottokelpoisuusarvio muuta näyttäisikin. Finanssivalvonta edellyttää hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa, joten omin päin emme voi luottorajaa nostaa, edes sitä ”yhtä senttiä”. Kyse ei ole uskalluksesta, vaan puhtaasti siitä että se ei ole mahdollista. Tästä aiheesta onkin keskusteltu aiemmin tässä ketjussa, ja ymmärrän että asia sinua edelleen harmittaa. Mutta kukapa tietää miten käytäntö maksuhäiriömerkintöjen voimassaoloajasta muuttuu tulevaisuudessa. Nyt ne tosiaan voivat olla riesana pitkään vaikka maksukyky olisikin jo kunnossa.


@Soirija  kirjoitti:

Niin...valikoimaa on muissakin puhelimissa toki mutta hinnoittelu ontuu niissäkin. Etkä mitenkään edes kommentoinut itse hinnoittelua, ei kummoinenkaan vastaus. 



Vielä palaten tuohon Recycled-puhelimien hinnoitteluun. Tällä hetkellä kuntoluokitus myydyissä kierrätyspuhelimissa on tosiaan tuo ”lähes uudenveroinen”. Niin kuin aiemmin tässä ketjussa on tuotu esille, olemme kyllä tietoisia siitä, että myytävien puhelimien kuntoluokituksen kategoriaa olisi toivottu laajenevan. Recycled-laitteiden hinnoitteluun, kuten tämän iPhone 11:sta, vaikuttaa osaltaan se, että laitteiden kunnostuksessa käytämme vain alkuperäisiä ja virallisia osia.

Vastaa