Taas tuli parinkin eri asian yhteydessä todettua Telian melko heikko kyky palvella asiakasta.
1) Ostin uuden puhelimen Telian verkkokaupasta ja tilasin sen pakettiautomaattiin. Hieman ihmettelin, että en voinut valita lähimpää palettiautomaattia, mutta sopiva automaatti kuitenkin löytyi. Puhelin tuli ja otin sen käyttöön. Ajattelin viedä vanhan puhelimen Vaihtodiilillä Telian lähimpään myymälään ja näin teinkin. Ensin kuitenkin luin netistä ohjeet ja tein arvion puhelimelle ja tulos 115 €. Menin liikkeeseen ja esitin asian. Myyjälle tuli heti hätääntynyt ilme ja kertoi että ei oikein tiedä miten asian kanssa edetään ja meni kysymään esimieheltä. Kovan odotettua myyjä palasi ja alkoi tekemään päätteellään jotain. Vihdoin päästiin vaiheeseen, jossa myyjä alkoi arvioimaan puhelimen hintaa. Hän totesi puhelimen kaikin päälle hyväkuntoiseksi ja näpälöi konettaan ja ilmoitti hinnaksi 70 €, Tähän sanoin, että ei voi pitää paikkaansa ja pyysin häntä tarkistamaan Telian nettisivuilta. Tämän laskurin perusteellä hän päätyi myös 115 € hintaan. Hän kuitenkin sanoi, että ei voi hyvittää 70 € enempää, koska systeemi ei salli sitä. Myyjä pyysi minua olemaan Chatin kautta yhteydessä Teliaan ja näin teinkin. No tämä chat-henkilö ei osannut sanoa yhtään mitään ja ihmetteli että liikkeestä oli chattiin ohjattu. No eipä tullut vaihtodiiliä ilmesesti tällä kertaa (eikä seuraavallakaan).
2. Työnantajani meni vaihtamaan liitymät Telialle ja asuinpaikassani on melko huono kuuluvuus Telian 4G yhteydellä. Tätä yhteyttä pitäsi käyttää etätöihin. Tein vikailmoituksen työliittymän Telia tunnuksilla, kun kyseessä on kerran yritysliittymä. Tänä aamuna sitten Telialta soitetaan ja Telialta soittanut henkilö huomaakin olevansa kuluttajapuolen henkilö ja ei voi auttaa, koska ei pääse liittymiin kiinni. Minä siihen ihmettelemään että mites nyt näin. Tämä henkilö sitten taipui laittamaan asian eteenpäin yrityspuolelle, josta sitten myöhemmin soitettiinkin ja heikolle kuuluvuudelle ei kuitenkaan voida mitään.
Jotenkin nyt tuntuu, että Telialla ei ole kaikki muumit laaksossa ja kone yskii pahemmin. Jos tämä on teidän käsitys hyvästä asiakaspalvelusta, niin aika ihmeelliseltä tuntuu.
Edit EssiJn: otsikko muokattu kuvaavammaksi