Toivoton StorytelReader

  • 27 January 2019
  • 3 kommenttia
  • 98 katselukertaa

Ostin Telian verkkokaupasta e-kirjanlukijan StorytelReader. Maksoi n. 100 €. Oikein kivan tuntuinen laite ja sopisi erityisen hyvin vanhukselle (84 v.). Siinä on selkeä teksti mustana valkoiselle. Mukana tuli lahjakortti 90 päiväksi vapaa lukuoikeus. Kivaa!

Melkoista temppuilua vaadittiin, mutta näytti lähtevän hyvin käyntiin. Sain aikaiseksi tilin sivuille www.storytel.com. Ja syötin lahjakortin koodinkin. Keräsin kosivulle omalle tililleni kirjahyllyn ja siihen pari kirjaa, e-kirjoja ja äänikirjoja.

Sitten vain lataamaan lukijaan ja nauttimaan. Äänikirjan lataus onnistui mutta e-kirjan ei sitten millään. Aina ilmoitus:"virhe 403".

Storytelin nettisivujen neuvojan mukaan minulla ei ole heillä tilausta! Mutta mielestäni olin sitäkin varten tarvittavat temput tehnyt,

Oulussa on Telian kauppa Limingantullin Prismassa. Onnistuin taiteilemaan itseni sinne ja sieltä löytyi mukava asiakasneuvoja. Yhdessä tulimme siihen tulokseen, että vika on StorytelReader laitteessa ja veyhkeen sai kauppaan jättää palautettavaksi kaikkine papereineen alkuperäisessä kotelossa.

 

Vaikka en ole vieläkään saanut rahojani takaisin tilasin innoissani uuden StorytelReaderin n- 100 €:n hintaan. Kivasti se tulikin lähisalessa olevaan pakettiautomaattiin! Mutta kun yritin ladata e-kirjaa niin SAMA VIRHE UUDELLA LAITTEELLA (virhe 403).

 

Storytelin ns. neuvoja valittaa, että minulla ei ole tilausta, Onnistuisikohan jos he poistaisivat turhan tilini ja voisin yrittää vielä kerran ikään kuin ihan eri henkilönä? Onko minulla toivoa?


3 kommenttia

"Ahkeruus kovankin onnen voittaa!" Kun riittävän kauan eri tavoilla rämppäsin nettisivuja niin viimein säkällä löytyi oikea tie.  Piti olla vain niin kuin ei olisi koskaan ko. sivuista mitään tietänyt. On toki ymmärrettävää, että sivut on tehty ensisijaisesti muita palvelemaan kuin sinänsä varmasti harvinaisia StorytelReaderin ostajia.

Muuten hyvä, mutta yritin siis 2 kertaa eli ostin ja palautin kerran turhaan Readerin. Saa nähdä palautuuko minulle koskaan ekan ostoksen hintaa n. 100 € tai oliko se täsmälleen 99. Ainakin toisella kerralla maksoi yli 100. Ken elää hän näkee. Kirjoitin kyllä toiverikkaana tilini numeron palautuslomakkeelle.

Moi @carolinawren ja tervetuloa Yhteisöön! Rahojen palauttamisessa saattaa joskus hieman kestää, mutta eiköhän ne sieltä tule tilillesi piakkoin. Jos haluat varmistaa asian, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Hyvä, että ongelma Storytel Readerin kanssa ratkesi :)

Löysin tämän keskustelun googlen kautta kohdattuani saman mystisen virheen 403.

 

Koska tässä ketjussa ei vastausta ongelmaan kerrottu, kerron oman ratkaisuni:

 

Virhe 403 näyttäisi viittaavan siihen, ettei käytössä ole voimassaolevaa jäsenyyttä. Itsellä oli 14 päivän kokeilujakso päättynyt ja vaikka pystyin käyttämään Storytel Readeria normaalisti, antoi kirjojen lataaminen errorin 403. Kun käytin Readerin mukana tulleen 3kk lahjakortin niin kirjat alkoivat latautua normaalisti. Mikäli kohtaat siis ongelman 403 kannattaa tarkistaa että jäsenyys on voimassa ja olet kirjautunut Readeriin oikealla käyttäjätilillä.

Vastaa