Vertailussa edullinen ja kalliimpi handsfree

  • 28 August 2020
  • 6 kommenttia
  • 180 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Oman työni vuoksi tarvitsen hyvää handsfreetä. Tässä on nyt yksi kertomus, josta jokainen voinee ottaa opiksi.


 


Laadukas hf maksaa noin 100€. Kiinasta "samanlaisen" saa alle 10€. Joku tässä yhtälössä nyt mättää... Syvennytään siis aiheeseen.


 


Tilasin erään verkkokaupan kautta V8 tuotemerkillä olevan hf:n. Kuukauden kuluttua tilauksesta sain paketin kotiin. Tilausta odottaessa sain synttärilahjaksi myös Plantronics Legendin, joka on tälle V8:lle esikuva.


 


Laadullisesti V8 on täysin käyttökelvoton. Fyysinen rakenne on huomattavasti suurempi ja mikrofonien toimivuus täysin luokatonta.


 


Hiukan vertailua rakenteesta.


 


Legend on siro vrt V8. Huomioikaa myös virtakytkimen asento. V8 on väärin jo tehtaalta lähtiessä.


 



Legend istuu korvaan todella hyvin. Kuuloketta käytän lähes koko työpäivän 8-12h. V8 käyttöä ei voi edes harkita.  Kuvissa Legend alempana. Mukana tulee 3 erilaista tyynyä, joten jokainen löytää varmasti omaan korvaan sopivan yhdistelmän.



 


Legendin etu on melunvaimennus. Tänään olin yhteydessä kaveriin, joka teki samalla iltalypsyä navetalla. Keskustelimme täysin normaalisti huolimatta taustamelusta.


 


Ainoa selkeä miinus on on iOS laitteen kanssa oleva yhteensopimattomuus, jota tätä kirjoittaessa ei ole saatu ratkaistua.


 


Jos englanti taipuu niin linkin takana on juttua ongelmasta. Plantronics not working.


 


Jos jotain hyvää tuosta V8 mallista voi sanoa niin micro usb lataus on ok. Legend vaatii oman adapterin lataukseen. Legendiin saa kyllä oman kotelon, joka toimii virtapankkina.


 


Tuota äänenvoimakkuus ongelmaa ei esiintynyt aikaisemmalla Jabralla, mutta näitä noin 100€ kuulokkeita ei viitsi ostaa kokeilumielessä kovin montaa. Oma Legend vaihdettiin jo kertaalleen takuuseen, mutta ongelma ei poistunut.


 


Aika ärsyttävää kun puhelimen soittovoimakkuus nousee yksinään maksimiin. Olen pitänyt puhelinta "äänettömällä", jolloin suurin osa hälytyksistä ohjautuu suoraan kuulokkeeseen.


 


Legendin äänenlaatu on todella hyvä. Kotonakin laitan mielellään kuulokkeen korvalle ja annan puhelimen olla pöydällä. Kokeilimme melunvaimennusta pyöräillen. Noin 15-20km/h nopeudessa tuuli alkoi ottaa sen verran mikrofoniin, että vastapuoli totesi ääneen tulevan kohinaa.


 


Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa


6 kommenttia

Kiitos paljon vertailusta! Tästä on varmasti monelle hyötyä kun tekee handsfreehankintoja. 😁>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

 

Kun ottaa tuon asetuksen pois päältä niin plantronicsin käyttö on vähän siedettävämpää iPhonessa. 

Volume palkki elää omaa elämäänsä edelleen mutta puhelin ei ainakaan vahingossa mene täysille soittoäänien osalta. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Tämä on toiminut moitteetta ja puhelimen kanssa olen oppinut elämään kun tuon asetuksen löysin. Välillä ei meinaa vaan tuo 7h akunkestokaan riittää päiväksi. pitää muistaa ladata joka ilta. Tähän olisi saatavilla latauskotelo, jossa kuuloketta voi myös säilyttää silloin kun se ei ole korvalla.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Kaksi plantronicsia olen käyttänyt loppuun ja kolmatta ei tule. Kumpikin kesti 13 kk, toinen lakkasi ottamasta virtaa ja toisessa mikrofoni mykistyi. Juuri sopivasti vuoden takuuajan ylittivät. Turhan kallista käyttöä omalla rahalla, satasen kuitenkin maksoivat. Käytössä kyllä olivat aivan parhaita kuulokkeita mitä minulla on ollut. Nyt olen käyttänyt yli 3 vuotta halvinta Jabraa minkä johtaja lähikaupasta löysi kun sain vihdoinkin korvanapin työsuhde-etuna. Sekin alkoi toimimaan kunnolla kun työpuhelin vaihtui 100 eur Huaweista  150 eur Samsungiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Ei tämäkään aina toimi kuin kuuluisa junan vessa, mutta suurimmaksi osaksi olen tyytyväinen kuulokkeen toimintaan.

 

Jabran mallistossa on siroja kuulokkeita, mutta käytetään tämä Plantronics nyt loppuun. Olisin ostanut tähän latauskotelon, mutta sitä ei enää saa. Uuden kuulokkeen mukana sen voi ostaa, mutta katsotaan sitten uudelleen kun päivityksen aika tulee. Latauskotelo olisi kätevä reissussa.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Tätä tulee käytettyä päivittäin ja olen sanonutkin, että minut saa paremmin kiinni soittamalla kuin viestillä. Vastaan jos kykenen. Viestit luen sitten kun on aikaa... Voyager on keikkunut korvalla niin töissä kuin vapaalla ja hyvin toimii. Harmi kun ei tullut ostettua varalle toista kun gigantti möi näitä hintaan 39€...

 

Moni työkaveri osti ja ovat olleet tyytyväisiä.

Vastaa