Tilasin TV:n Telia Verkkokaupan kautta ja TV:ta käyttöön ottaessani huomasin, että näyttöpaneli oli viallinen. Eipä huolta koska laite oli uusi ja takuu voimassa. Tein netin kautta huoltotilauksen ja lähetin laitteen huoltoon. Tiedustelujeni jälkeen sain huollosta kustannusarvion uuden panelin vaihdolle 901,25€ tai laitteen palautus sellaisenaan takaisin 90€ (itse TV maksoi verkkokaupassa 699€). Missä tilanteessa sitten laite on vikaantunut? Tehtaalla pakkaamisen yhteydessä, verkkokaupasta kuljetuksen yhteydessä vai asiakkaala pakettia purkaessa?
Pakkauksessa ei ollut ulkopuolisia kolhuja, joka sulkee kuljetuksessa syntyneen vaurinon pois. Itse pakkauksen vastaanottajana ja laitteen pakkaukseta poistaneena tiedän toimineeni tarkoituksen mukaisesti ja pakkauksen ohjeita noudattaen, eikä ainakaan silloin syntynyt mitään kolhuja, jotka olisivat aiheuttaneet panelin rikkoutumisen.
Onko tosiaan niin, että valmistajan myöntämä takuu ei kata vauriota, joka on mahdollisesti syntynyt laitteen pakkaamisen yhteydessä tehtaalla. Kenen vastuulla tällainen mahdollinen vaurio sitten on, kuluttajanko?