Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jkskinnunen
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viallisen TV:n myyminen verkkokaupan kautta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilasin TV:n Telia Verkkokaupan kautta ja TV:ta käyttöön ottaessani huomasin, että näyttöpaneli oli viallinen. Eipä huolta koska laite oli uusi ja takuu voimassa. Tein netin kautta huoltotilauksen ja lähetin laitteen huoltoon. Tiedustelujeni jälkeen sain huollosta kustannusarvion uuden panelin vaihdolle 901,25€ tai laitteen palautus sellaisenaan takaisin 90€ (itse TV maksoi verkkokaupassa 699€). Missä tilanteessa sitten laite on vikaantunut? Tehtaalla pakkaamisen yhteydessä, verkkokaupasta kuljetuksen yhteydessä vai asiakkaala pakettia purkaessa?

Pakkauksessa ei ollut ulkopuolisia kolhuja, joka sulkee kuljetuksessa syntyneen vaurinon pois. Itse pakkauksen vastaanottajana ja laitteen pakkaukseta poistaneena tiedän toimineeni tarkoituksen mukaisesti ja pakkauksen ohjeita noudattaen, eikä ainakaan silloin syntynyt mitään kolhuja, jotka olisivat aiheuttaneet panelin rikkoutumisen.

Onko tosiaan niin, että valmistajan myöntämä takuu ei kata vauriota, joka on mahdollisesti syntynyt laitteen pakkaamisen yhteydessä tehtaalla. Kenen vastuulla tällainen mahdollinen vaurio sitten on, kuluttajanko?

j@®ı
14 vastausta
PeteX10
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sehän se outoa kaikessa olikin... Paketti oli aivan ehjä ja lasimerkit kyljessä, pieniä painautumia mitä voi normaali pakettikuljetuksessa ajatella tulevan... Eli, jos paketti on paketoitu strykosilla niin nuo pienet painaumat ei kai pitäisi kauheesti vaikuttaa... Kaiken sen rehellisesti kerroin asiakaspalveluun ja samsungille ja Postiin ja valokuvia otin paketista, styroksista ja tv:stä ... Mutta tässä sitä vielä palloitellaa kuka ottaa vastuun... Sen tiedän, että minä en ota vastuuta asiaa kun en mitään stana väärää ole tehnyt. Ärsyttävää kaikessa tässä on se, että sen pienen asia kun toivoin... Että oisin haluinut katsoa uudesta televisiosta Suomen loppu pelit niin eipä katota... 😞 

 

"Laitteiden normaali toimitusaika on 1-2 arkipäivää" -> Juu, pitää aika hyvin paikkansa mutta eipä tuossa tekstissä puhuta onko ne laitteet ehjiä ...
Kumpi sitten on parempi, odottaa 5 päivää ja saat ehjän laitteen vai 1-2 päivää ja tuote saattaa olla rikki ja syyllistä etsitään about 2 kuukautta ... Kukin sen itse päättäköön ...

 

 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Etäkaupassahan on 14 vrk palautusoikeus. Miksi et vain palauta televisiota vedoten tuotteen virheeseen eli vikaan. Ei siinä mitään huoltoihin tarvi olla yhteydessä. Tilaa heti perään uudelleen tai mene oikeaan liikkeeseen ostamaan. En oikein ymmärrä tätä operaattorien sivubisnestä eli yli-ikäisten mallien myyntiä kalliilla. Elisa myy jopa pyykinpesukoneita, miten se liittyy teleoperaattorin toimintaan. 

PeteX10
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hmm... Pystynkö palauttaa tuotteen tuolla tavalla? Eli perus laitepalautus vedoten vain, että tuote on rikki?

Itselleni laitepalautus on aina vaan tarkoittanu, että laite tms. palautetaan, koska se ei ole sellainen kuin on halunnu, liian iso/pieni ja se palautetaan ehjänä 😛

 

Jos tuo on oikeesti mahdollista niin miksi kukaan näistä tahoista, jotka on minua pompottanu ei ole maininnu tuota? Nyt alan ymmärtää tätä viivyttelyäkin asioissa...

 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lähetyksen mukana kyllä pitäisi tulla ohjeet palautuksesta tai aina niin avulias Telian asiakaspalvelu voi jopa auttaa asiassa. Etämyynnissä on 14 vrk palautusoikeus tietyin poikkeuksien. Mutta mielestäni tämä on ihan selvä juttu, takaisin vaan ja odottelet rahoja takaisin. Toivottavasti maksoit luottokortilla niin voit alkaa korttiyhtiöltä vaatimaan rahoja takaisin. Telia kun on sen verran pers aukinen firma, että rahojen palautus saattaa kestää.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 276 custom-general.kudos
  • 661 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä tapauksessa, kun laitteessa on havaittu vikaa heti sen saapuessa, suosittelisin, että asiakaspalvelumme katsoo kanssasi ratkaisun tähän tilanteeseen esimerkiksi korvaavalla laitteella, kaupan purulla tai muulla ratkaisulla, kun olit laitevalmistajalta myös tilanteesta aiemmin kysynyt. Toivottavasti pääset laittamaan meille esimerkiksi chatin kautta viestiä, josta voidaan tarkistaa, mikä tilanne tällä hetkellä asian suhteen on.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*