Voiko osamaksulla ostetun puhelimen myydä?

  • 25 March 2022
  • 6 kommenttia
  • 1515 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Mietin tässä että voiko osamaksulla ostetun puhelimen myydä,jos olen vaihtanut puhelinta?


 


 


edit Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Kimss ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Mikäpä estäisi myymästä puhelinta, jos olet maksanut sen kokonaan.

Sen sijaan, jos eriä on vielä maksamatta niin puhelimen myyminen eteenpäin on hieman arveluttavaa 🤔>

Maksuerät kannattaa olla siis maksettuna, ettei tule epäselvyyksiä puhelimen jälleenmyynnissä 😀>

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67  kirjoitti:

Hei @Kimss ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Mikäpä estäisi myymästä puhelinta, jos olet maksanut sen kokonaan.

Sen sijaan, jos eriä on vielä maksamatta niin puhelimen myyminen eteenpäin on hieman arveluttavaa 🤔>

Maksuerät kannattaa olla siis maksettuna, ettei tule epäselvyyksiä puhelimen jälleenmyynnissä 😀>


En ole juuri Telian osamaksuehtoihin perehtynyt , mutta yleensä laitteen omistus siirtyy ostajalle heti kaupan yhteydessä , vaikka kauppahinta maksetaan jälkikäteen osissa.

Siis omistaja voi myydä laitteen , mutta se ei vapauta maksamattomista osamaksuista. Ne on maksettava , vaikka ei enää omista ko. laitetta.

Jos olen väärässä , niin korjatkaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
@kustaa1967  kirjoitti:

En ole juuri Telian osamaksuehtoihin perehtynyt , mutta yleensä laitteen omistus siirtyy ostajalle heti kaupan yhteydessä , vaikka kauppahinta maksetaan jälkikäteen osissa.

Siis omistaja voi myydä laitteen , mutta se ei vapauta maksamattomista osamaksuista. Ne on maksettava , vaikka ei enää omista ko. laitetta.

Jos olen väärässä , niin korjatkaa.

Näinhän se on, mutta joskus on myyty puhelin eteenpäin ja jätetty osamaksut maksamatta. Se voi johtaa petokseen 🤔>

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia

Käyttäjätaso 7
@kiisseli67  kirjoitti:

Näinhän se on, mutta joskus on myyty puhelin eteenpäin ja jätetty osamaksut maksamatta. Se voi johtaa petokseen 🤔>

Ihan totta , mutta osamaksujen suorittamatta jättäminen johtaa aina samoihin perintätoimiin olipa laite myyty eteenpäin tai ei.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia

Kunniamerkki +8

Luoton osalta ei ole siirtoon mahdollisuutta Telian puolelta. Tulipa luettua sopimuspapereita, kun sattuivat olemaan vielä pöydällä. Itse, jos tämän "lippulaivan" myisin, niin kyllä maksut huolehtisin itse. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@kustaa1967  kirjoitti:

En ole juuri Telian osamaksuehtoihin perehtynyt , mutta yleensä laitteen omistus siirtyy ostajalle heti kaupan yhteydessä , vaikka kauppahinta maksetaan jälkikäteen osissa.

Siis omistaja voi myydä laitteen , mutta se ei vapauta maksamattomista osamaksuista. Ne on maksettava , vaikka ei enää omista ko. laitetta.

Jos olen väärässä , niin korjatkaa.

Kyllä se näin menee. Luottotili on aina henkilökohtainen ja kaikki tarvittava tieto löytyy sopimusehdoista.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia

Vastaa