WLAN hävisi läppärin valikosta

  • 9 November 2018
  • 3 kommenttia
  • 1604 katselukertaa

Neuvoisko joku tällaselle täti-ihmiselle miten saisin läppäriini Acer Aspire V5-573P takas valikon langatonta yhteyttä varten. Luulen että Windows päivitys hävitti sen ja nyt kun nettiä ei kerta ole ihmettelen vaan miten saisin mitään ladattua (ajurit?)?? Pöytäkonekin ois, voiko sitä käyttää apuna?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Huilisti1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Kokeile ensin onnistuisiko näin : 


1. Siirry kohtaan "Ohjauspaneeli". 

2. Siirry sitten kohtaan "Verkko ja internet" ja sitten "Verkko ja jakaminen". 

3. Napsauta sitten "Hallitse langattomia verkkoja". 

4. Poista ruudusta kaikki langattomat yhteydet napsauttamalla sitä hiiren oikealla painikkeella ja valitsemalla avattavasta valikosta "Poista verkko". 

5. Kun olet tehnyt tämän, sulje avoimet ikkunat ja käynnistä tietokone uudelleen. 

6. Kun tietokone on täysin ladattu, etsi "WiFi-verkot". 

7. Napsauta käytettävissä olevaa verkkoa, jota haluat käyttää ja valitse "connect"(yhdistä). 

8. Se kestää hetken, mutta sitten sinua pyydetään antamaan salasana WiFi-yhteydelle. Kirjoita salasana ja napsauta "connect"(yhdistä) -painiketta.

Moikka, ja kiitos avustasi!

Joko oon luultuakin tyhmempi, mutta hyvin meni kohtaan 3 asti, mutta ei löydy "Verkko ja jakaminen".

Löytys "Valitse kotiryhmä ja jakamisasetukset" mutten löydä sieltäkään mitään "Hallitse langattomia verkkoja". Joku ehdotti, että "Laitehallinnan" kohdasta "Verkkosovittimet" pitäs löytyä WLAN mutta kun ei löydy...Voitko tarkentaa pliis. Itse tarkenna vielä että oon tosiaan täti-ihminen joten pitäs kait vääntää mulle rautalangasta :)

Vastaankin tässä itselleni (ja ehkä muillekin "tädeille" jotka ongelmaan ovat törmänneet :)

Ratkaisu ongelmaan löytyi "Laitehallinnasta", verkkosovitin tarvitsi vain päivittämistä. Eli ongelma ratkaistu, loppu hyvin kaikki hyvin. Tänks.

Vastaa