Whatsapp tablettiin

  • 26 April 2020
  • 6 kommenttia
  • 424 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia

Tarkoitus olisi ostaa 4g tabletti appi-vanhemmille, lähinnä videopuheluihin ja viesteihin. Nyt pitäisi tietää saako whatsapp sovelluksen toimimaan tabletissa. Heillä on ihan peruspuhelimet, liitetäänkö whatsapp vanhaan numeroon, vai vaatiiko tabletti uuden liittymän ja numeron. 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Mielenkiintoinen kysymys, joka vaati googlettamista.

 

Itselläni on joutilas iPad mini tuossa pöydällä ja siihen en ainakaan saa whatsappia. Virallinen sovelluskauppa tarjoaa sovelluksen vain puhelimeen.

 

Androidissa sama homma, mutta siihen on nähtävästi porsaanreikä . Tiedä sitten saisiko toimimaan myös iPadissa.

 

Toimiakseen vaatii kuitenkin puhelinnumeron. Tuo ylläoleva ohje on periaatteessa vastaava kuin oma tilanne tätä kirjoittaessa... Minulla on pöydällä puhelin ja tietokoneella käytän whatsappia verkon kautta. Tähän kyllä saisi työpöydällekin oman sovelluksen.

 

Asennusohjeessa on maininta "The connection is via your smartphone. Make sure that your phone stays on and is connected to the Internet, otherwise the connection via your tablet will also disappear."

 

Miten tuon nyt vapaasti kääntää... "Yhteys on puhelimesi kautta ja varmista että puhelimesi on päällä ja pysyy yhteydessä nettiin. Muussa tapauksessa tabletin yhteys katkeaa".

 

Aika visaisen heitit näin sunnuntain kunniaksi :-)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @PekTe ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Jos 4G tabletissa on sim-korttipaikka ja puheluominaisuus niin onnistuu whatsappin asentaminen.


Itsellä on ollut vanhassa Samsungin 4G tabletissa Whatsapp ja on toiminut hyvin.


Käytin siinä puhelimen sim-korttia ja asensin whatsapin, sitten otin sim-kortin pois ja käytin whatsappia wifin kautta.


Eli tabletissa pitää kumminkin olla nettiyhteys vaikka wifin kautta, jos siinä ei ole sim-korttia kun käyttää whatsappia.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Piti tarkastaa tuo playkauppa. Sieltä löytyy ko sovellus mutta ilmoitti, että sovellusta ei ole optimoitu laitteellesi. 

 

Varmaan sen saa toimimaan mutta toimintoihin ja näytön skaalaukseen en osaa sanoa mitään. Laitteita kun on sen miljoona erilaista niin kannattaa kokeilla itse omassa laitteessa. 

 

Kerro tännekin miten homma eteni osaltasi. 

 

IPadiin saan toimimaan whatsapin selaimen kautta käyttämällä verkkoversiota kuten pöytäkoneellakin. Jos on uskominen eilisiin hakutuloksiin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Kuukkelinpuu@  kirjoitti:

sovellusta ei ole optimoitu laitteellesi. 

Yleensä tuo ei tarkoita muuta, kuin että sovellus toimii vain pystyasennossa. Eli tablettia pitää kiertää 90 astetta.

 

Whatsapp ei toimi Applen tableteissa, mutta Android-tabletilla sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla.

 

Ja jos Whatsapp ei toimi, vaihda sovellusta. Ainakin Signalin saa toimimaan Android-tabletissa ja vieläpä omalla tutulla puhelinnumerolla, vaikka sim-kortti on peruspuhelimessa. Puhelimen tulee toki olla paikalla käyttöönoton yhteydessä, sillä rekisteröinnin vahvistustunnus tulee puhelimeen tekstiviestinä. Sen voi sitten naputella tablettiin ihan käsipelillä.

 

Tabletti toki tarvitsee internet-yhteyden, joko omalla sim-kortillaan tai langattoman lähiverkon kautta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Vaikuttaa myös siten, että ohjelma on tehty kännykän näytölle. Tabletissa katselet sitten postimerkin kokoista kuvaa 10" ruudulta. Reunat mustana...

 

Tähän olen törmännyt joissakin sovelluksissa joita en nyt ala erittelemään.

 

Aloittajalle sen verran miettimistä, että jos käyttäjät ovat vanhempaa porukkaa joiden digitaidot ovat rajalliset kannattaa oikeasti miettiä mikä on viisas ratkaisu.

 

Ajatellaan näin, että saat yhteyden toimimaan ja homma bueno. Käyttäjä klikkaa väärään paikkaan ja sovellus jumiin? Etänä neuvominen on aina haasteellista. Tämän olen huomannut omien "vanhusten" kanssa. 

 

Hyvää keskustelua ja mielenkiinnolla odotan, millaiseen lopputulokseen päädytte. Jotta kaikki käyttäjät saavat tästä apua niin kirjoittele jossain vaiheessa kuulumiset asian tiimoilta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

No minulla on tosiaan ollut Samsungin tabletissa (8,4" kooltaan) tuo Whatsapp aiemmin ja toimi siinä ihan hyvin.


Saa myös vaakatasoon ja ilman mustia reunoja, tosin minulla on käytössä Nova launcher. Sen voi myös ladata Play kaupasta. Novassa on mahdollista ottaa käyttöön näytön kääntäminen automaattisesti vaakaan ja pystöön ?



 

Vastaa