lukituksen poisto

  • 15 October 2016
  • 14 kommenttia
  • 112 katselukertaa

minulla on huawei ale L21,niin kysyisin että mistä kuinka pin koodi kuitataan(pin koodi on oikea) kun ei näytössä ole sellaista kohtaa ?


14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jurikahani kirjoitti:

minulla on huawei ale L21,niin kysyisin että mistä kuinka pin koodi kuitataan(pin koodi on oikea) kun ei näytössä ole sellaista kohtaa ?




Hei!


 


Tarkoitat ilmeisesti Huawei P8 Liteä, jonka koodinimi tuo ALE L21 on?


 


Tarkoitatko näytön lukituksen PIN-koodia vai SIM-kortin PIN-koodia? Hämmentävästi nämä uudet laitteet käyttävät samaa nimitystä kummastakin.

puhelimen pin koodin kuittausta,koska siinä ei tapahdu mitään kun pin koodin naputtelee,ei pääse asetuksiinkaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jurikahani kirjoitti:
puhelimen pin koodin kuittausta,koska siinä ei tapahdu mitään kun pin koodin naputtelee,ei pääse asetuksiinkaan

Oletko painanut oikean pin koodin jälkeen Enter-näppäintä tai kuittaus(hakanen) näppäintä?


Jos puhelimen ns. näytönlukituksen pin koodin näpyttelee väärin monta kertaa, pitäisi puhelimen tarjota myös vaihtoehtoja lukituksen poistoon esim. Google-tilin kautta.


Tässä ohje lukituksen poistoon ( pätee muihinkin vaikka onkin Nexus laitteelle )  https://support.google.com/nexus/answer/3388218?hl=fi


 

minun nähdäkseni siinä ei näy enter näppäintä,näkyy vaan näppäimistö
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jurikahani kirjoitti:
minun nähdäkseni siinä ei näy enter näppäintä,näkyy vaan näppäimistö

Näyttääkö se suurin piirtein tältä?


 


Kun olet oikean koodin näpyttänyt, menee se automaattisesti eteenpäin. Jos ei, lienee koodi väärä. Riittävästi kun se väärin menee, pitäisi tulla vaihtoehtoisia avaustapoja.


 


just tuolta näyttää,sim kortti on soneralta ja sieltä saatu pin koodi,pin koodin jälkeen ei tapahdu mitään paitsi että että hermot menee :(

Taidat sotkea noi kaksi eri pin-koodia. Sim-kortin pin-koodin olet saanut Soneralta, mutta puhelimen lukituksen pin-koodi on joku muu, joka menee väärin, koska puhelin ei aukea.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:

Taidat sotkea noi kaksi eri pin-koodia. Sim-kortin pin-koodin olet saanut Soneralta, mutta puhelimen lukituksen pin-koodi on joku muu, joka menee väärin, koska puhelin ei aukea.




Juuri näin. Joku idiootti on keksinyt, että kumpaatakin koodia kutsutaan PIN-koodiksi, vaikka vain toinen on SIM-kortin PIN. Ja tämä kuvani näppäimistö on näytönlukituksen PIN-koodin näppäimistö. Ei SIM-kortin. Ihan liian helposti tulee väärinymmärryksiä.


 


Eli kuten PasiS kirjoitti, olet määrittänyt puhelimeen lukituskoodin, jota tuo kysyy.

kiitos hyvistä neuvoista,sitä vaan en tiedä ,että mistä sen puhelimen lukituksen koodin löytää,koska itse en ole siihen sitä laittanut
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Käyttöjärjestelmän asetuksista (esimerkiksi Sony Z5 Compact -puhelimen Android: Asetukset > Suojaus > Ruudun lukitus) 🙂 eli siellä voit määrittää älypuhelimellesi haluamasi suojan joka voi olla esim. PIN-koodi, salasana, kuvio, ei mitään (menee suoraaan aloitus/kotinäkymään) tai sipaisu (ei salasanaa, avataan sipaisemalla näyttöä jotta pääsee aloitus/kotinäkymään)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Epäilen että olet asettanut näytön lukituksen puhelimen käyttöjärjestelmän asetuksien määritysten yhteydessä 😃
kiitos kaikille,puhelin toimii 🙂

@jurikahani kirjoitti:
kiitos kaikille,puhelin toimii :)

Kerrohan vielä, miten sait sen auki.

sen sai tehdas asetuksiin painamalla volume+ ja virta nappulaa 30sekuntia,,,,,,,yksinkertainen asia nyt kun sen tietää,,,,,minä vaan etsin reset nappulaa 🙂

Vastaa