10/5 laajakaista pätkii Turussa ja pahasti


Hei!

 

Olen erittäin kyllästynyt tähän teidän netin hitaus teknikkaan.... Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan, että olette ainoa operaattori tällä seudulla ja kun melkein AINA teillä on jotain pielessä.

 

Tätä tällä hetkellä speedtest näyttää:

 

Joten nyt kyllä hellkari sentään, korjatkaa jo tuo, ei ton nopeuksisella netillä pysty tekemään yhtään mitään.

 

Vertailun vuoksi tässä on vuoden takainen versio:

 

P.S Älkääkä edes harkitko ehdottavanne vikailmoituksen tekoa koska vika on SELVÄSTI teidän puolella, joten turha on sitä rupea kiistämään.


10 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tervehdys @samip537 


 


Ikävää, että sinun liittymässä on nopeuden suhteen ongelmia. Olet ilmeisesti jo tehnyt perus testaukset, eli laitteiden uudelleenkäynnistyksen jne? Onko tuo hidastelu milloin alkanut?


 


Jotta vikatilanne saadaan tutkintaan, niin sinun pitäisi tehdä vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla 020 690 101. Vikailmoitusten perusteella pääsee tekniikan puoli sitten tutkimaan ongelmaa.

Hei @NikoNo

 

Kyllä olen tehnyt perus testaukset.

 

Vika on alkanut eilen, jossain vaiheessa ainakin up linkin kanssa, mutta downisa ei vielä eilen ollut ongelmia, joten downin ongelmat ovat tänään alkaneet joskus kello 10 jälkeen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@samip537 kirjoitti:

Hei @NikoNo


 


Kyllä olen tehnyt perus testaukset.


 


Vika on alkanut eilen, jossain vaiheessa ainakin up linkin kanssa, mutta downisa ei vielä eilen ollut ongelmia, joten downin ongelmat ovat tänään alkaneet joskus kello 10 jälkeen.




Jeps. Vikailmotiusta sitten vaan eteenpäin niin saa asian tutkittavaksi. Ei kannata jäädä odottelemaan, että se itsestään korjaantuisi. 

Tämä tästä vielä puuttui eli juuri äsken tehty testi:

 

Tuo pingi on varsin "mukava" kuten on nopeuskin.

 

Jos siinä vikailmoituksessa ei olisi mahdollista, että joutuu maksamaan jotakin niin sen voisikin pistää, mutta kun saattaa joutua, jos Soneran verkossa "ei" sitä vikaa olekkaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Kun asut Turussa kerrostalossa niin kannattaa kysellä naapurilta onko hänellä nopeus ongelmia. Kysyminen on ilmaista... Mutta perus resetointi ym... testaus.

 

Normaali kuluttaja ei oikein muuta voi tehdä.. eikä niitä laina laitteita oikein ole...

 

Itse tiedän että Turussa on ollut usein ongelmia kaapeliTV verkossa...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@samip537 kirjoitti:

Tämä tästä vielä puuttui eli juuri äsken tehty testi:


 


Tuo pingi on varsin "mukava" kuten on nopeuskin.


 


Jos siinä vikailmoituksessa ei olisi mahdollista, että joutuu maksamaan jotakin niin sen voisikin pistää, mutta kun saattaa joutua, jos Soneran verkossa "ei" sitä vikaa olekkaan.




Ei sitä maksua kannata pelätä. Niinkuin kerroit, niin olet jo tehnyt kaikki testaukset mitä itse pystyy tekemään, joten voit huoletta tehdä vikailmoituksen. Tuo maksuhuomautus siellä pitää kuitenkin mainita, koska menneinä vuosina on ollut tapauksia joissa asiakkaat ei ole tehneet mitään omia varmistuksia. Silloin saattoi käydä jopa niin, että asiakas ilmoitti laajakaistassa olevan vikaa ja paikalle lähetettiin asentaja. Sitten kun asentaja saapui paikalle, niin ensimmäisenä havaitsi, että modeemin johto ei ollut seinässä kiinni, vaan oli ilmeisesti siivouksen yhteydessä irronnut. Tällaisia täysin turhia asennuskäyntejä toki halutaan välttää.

Tuo korkea pingi voi selittyä liian tehokkailla virusturvan asetuksilla, itse kun säädin virusturvan (kaspersky internet security 2015) liian tehokkaaksi niin pingi meni noille lukemille ja myös lataus/lähetys nopeudet hidastui todella rankasti.

 


@Windstapper kirjoitti:

Tuo korkea pingi voi selittyä liian tehokkailla virusturvan asetuksilla, itse kun säädin virusturvan (kaspersky internet security 2015) liian tehokkaaksi niin pingi meni noille lukemille ja myös lataus/lähetys nopeudet hidastui todella rankasti.



Itse käytän ainoastaan Avastin Free Antivirusta, että ei ainakaan siitä johdu.


@olkitu kirjoitti:

Kun asut Turussa kerrostalossa niin kannattaa kysellä naapurilta onko hänellä nopeus ongelmia. Kysyminen on ilmaista... Mutta perus resetointi ym... testaus.

 

Normaali kuluttaja ei oikein muuta voi tehdä.. eikä niitä laina laitteita oikein ole...

 

Itse tiedän että Turussa on ollut usein ongelmia kaapeliTV verkossa...


 

Itse en asu kerrostalossa vaan rivitalossa. Itsekkin tiedän, että ongelmia on Turussa ollut juurikin näissä KaapeliTV "virityksissä".


@NikoNo kirjoitti:

@samip537 kirjoitti:

Tämä tästä vielä puuttui eli juuri äsken tehty testi:

 

Tuo pingi on varsin "mukava" kuten on nopeuskin.

 

Jos siinä vikailmoituksessa ei olisi mahdollista, että joutuu maksamaan jotakin niin sen voisikin pistää, mutta kun saattaa joutua, jos Soneran verkossa "ei" sitä vikaa olekkaan.


Ei sitä maksua kannata pelätä. Niinkuin kerroit, niin olet jo tehnyt kaikki testaukset mitä itse pystyy tekemään, joten voit huoletta tehdä vikailmoituksen. Tuo maksuhuomautus siellä pitää kuitenkin mainita, koska menneinä vuosina on ollut tapauksia joissa asiakkaat ei ole tehneet mitään omia varmistuksia. Silloin saattoi käydä jopa niin, että asiakas ilmoitti laajakaistassa olevan vikaa ja paikalle lähetettiin asentaja. Sitten kun asentaja saapui paikalle, niin ensimmäisenä havaitsi, että modeemin johto ei ollut seinässä kiinni, vaan oli ilmeisesti siivouksen yhteydessä irronnut. Tällaisia täysin turhia asennuskäyntejä toki halutaan välttää.


 

Ehkäpä niin, mutta samaisen syyn takia aika moni vierostavat sen (vikailmoituksen) tekoa.

Vastaa