Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.
Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.
HAKUUNYhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.
TUTUSTUOsallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.
LUE LISÄÄ10-04-2018 12:38
6RD-yhteyksissäni näyttäisi olevan jotain häikkää. Yhteys toimii ajoittain muutaman tunnin mutta sen jälkeen ulospäin lähtevät paketit eivät näyttäisi menevän läpi. Paketit tulevat sisäänpäin A-OK, myös silloin kun paketit ulospäin eivät näytä liikkuvan. Kyseessä ei ole DHCP-tietojen muutos, IP-osoite ja 6RD-configuraatio pysyvät vakiona. IPv4-yhteydet toimivat täysin.
6RD-yhteyden muodostava kone on suoraan kytettynä taloyhtiökuituun (100/100). Pakettien liikkuminen on testattu tcpdump:lla sekä lähettävässä että vastaanottavassa päässä. Vastaanottopäässä on natiivi IPv6.
6RD-conffis DHCP:lta: 18 42 8193 8195 64384 0 0 0 0 0 86.115.63.254
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
11-04-2018 09:05
Mikä reititin sinulla on käytössä ja onko 6rd samassa laiteympäristössä kuitenkin toiminut ennen normaalisti? Jos on, niin milloin tämä ongelma on alkanut? Oletko kokeillut resetoida reititintä?
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
11-04-2018 10:42 — muokattu 11-04-2018 10:43
@Pekka_Kookirjoitti:Mikä reititin sinulla on käytössä ja onko 6rd samassa laiteympäristössä kuitenkin toiminut ennen normaalisti? Jos on, niin milloin tämä ongelma on alkanut? Oletko kokeillut resetoida reititintä?
Kyseessä on Linux-kone. 6RD on toiminut ennen ihan ok. Ongelma on alkanut vähintään kuukausi sitten. Interfacen vieminen alas ja nostaminen takaisin ylös (ifdown eth0; ifup eth0 -> rakentaa siis 6RD -putken uudelleen) ei ainakaan korjaa mitään. Uudelleenkäynnistystäkin voin toki kokeilla, mutta epäilen vahvasti että tuo vaikuttaisi asiaan.
11-04-2018 15:05
@surin4kirjoitti:
Uudelleenkäynnistystäkin voin toki kokeilla, mutta epäilen vahvasti että tuo vaikuttaisi asiaan.
Kokeile sitä vielä. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, niin voidaan asiaa selvitellä vikailmoituksen kautta tarkemmin. Voit jättää ilmoituksen tarvittaessa vaikkapa täältä.
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
11-04-2018 22:57
Kuten odotinkin, boottaus ei auttanut asiaa. Teen tiketin.
11-04-2018 23:22
@Pekka_Kookirjoitti:
Voit jättää ilmoituksen tarvittaessa vaikkapa täältä.
Yritin, mutta yritys johtaa seuraavaan virheeseen:
Pahoittelut!
Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä
Ole hyvä ja yritä hetken kuluttua uudelleen!
Copyright Telia Finland 2017
12-04-2018 01:33
Tässä hieman statseja ajamastani RIPE Atlas -probesta. Punainen merkitsee sitä ettei IPv6-liikenne ole päässyt läpi:
IPv6-liikenteen onnistuminen viimeisen 7pv aikana
12-04-2018 09:53
@surin4kirjoitti:
@Pekka_Kookirjoitti:
Voit jättää ilmoituksen tarvittaessa vaikkapa täältä.Yritin, mutta yritys johtaa seuraavaan virheeseen:
Pahoittelut!
Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä
Ole hyvä ja yritä hetken kuluttua uudelleen!
Copyright Telia Finland 2017
Oho, minäpä selvitän miksi heittää tuollaista. Tätä kautta pitäisi kuitenkin varmasti onnistua.
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
12-04-2018 15:10
Mulla tekee ihan samaa laitteina on kokeiltu zyxel vmg3925-b10b ja telewell eav510v4.
En voi milään uskoa että kahdessa laitteessa on sama vika.
12-04-2018 15:33
@avalltekirjoitti:Mulla tekee ihan samaa laitteina on kokeiltu zyxel vmg3925-b10b ja telewell eav510v4.
En voi milään uskoa että kahdessa laitteessa on sama vika.
Okei, en kanssa usko että olisi. Voitko myöskin jättää häiriöilmoituksen? Laita lisätietoihin vielä linkki tähän Yhteisö-keskusteluun.
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
”Olen 38-vuotias tietotekniikan harrastaja Lapista. Alaa on toki myös opiskeltu. Vuosien saatossa on kertynyt tietoa ja kokemusta tietotekniikasta ja elektroniikasta yleensäkin. Ensimmäisen matkapuhelimen ja liittymän hommasin jo vuonna 1998 Teleltä ja sen jälkeen puhelimet ovat myös kiinnostaneet."
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.